IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> Esok Baru Cabut
CekDet
kiriman Sep 9 2008, 05:11 PM
Kiriman #1


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 150
Sertai: 9-September 08
Daripada: www.SyedHafidz.com
No. Ahli: 21



Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, “Adoi.. Sakitnya bang… ! Macam mana ni bang..?”

Suaminya lantas menenangkan isterinya, “Jangan nangis Sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu..” Kebetulan bilik mertua hanya bersebelahan kamar tidur pengantin.

Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya: “Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut.”

Sejak dari tadi si mertua lelaki masih belum tidur. Dia memang terdengar anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli, biasalah malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Dia bangun, pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.

Dengan rasa geram bapa mertua berteriak: “Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!”

Terkejut besarlah kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun berkata kepada ayahnya: “Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?”.

MORAL:
Sebenarnya sebagai insan yang bijaksana, tidaklah wajar untuk kita buruk sangka dan mencuri-curi dengar perbualan orang lain. Ini mungkin akan menyebabkan kita salah sangka kerana kita tidak tahu cerita selengkapnya. Akibatnya, kita sendiri mungkin akan dapat malu kerana bertindak melulu…


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exinco
kiriman Sep 12 2008, 06:33 PM
Kiriman #2


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 44
Sertai: 8-September 08
No. Ahli: 11



lucu juga ya. pengajaran tu penting. tapi kalau ikut cerita tu takan sampai nak tendang pintu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aina_sara
kiriman Sep 16 2008, 07:29 PM
Kiriman #3


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 418
Sertai: 12-July 08
No. Ahli: 5



QUOTE (exinco @ Sep 12 2008, 06:33 PM) *
lucu juga ya. pengajaran tu penting. tapi kalau ikut cerita tu takan sampai nak tendang pintu


hahaha pasti bapak metuanya yg jadi kemaluan.. laugh.gif


--------------------
www.tupperclick.com
Simply good living solutions!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abdfatah
kiriman Sep 20 2008, 01:44 PM
Kiriman #4


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70



memang susah kalo berlaku silap faham sebegini lebih2 lagi kalo tersilap dengar. lain yang didengar lain yang difaham, tambahan pulak sengaja cari pasal mencuri dengar percakapan orang lain. maka jika terjadi tersalah sangka akan menyebabkan suasana yang kurang menyenangkan kepada kedua belah pihak jika keadaan menjadi haru biru... lain yang didengar lain pulak yang disampaikan kepada orang lain.... haru biru dibuatnya...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CekDet
kiriman Sep 28 2008, 11:27 PM
Kiriman #5


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 150
Sertai: 9-September 08
Daripada: www.SyedHafidz.com
No. Ahli: 21



Tula...yang pak mentua pun kalut sangat..
biar jela anak dia nak merasainyaa...
hahaha
biasala mula2 memang la skit..

QUOTE (abdfatah @ Sep 20 2008, 01:44 PM) *
memang susah kalo berlaku silap faham sebegini lebih2 lagi kalo tersilap dengar. lain yang didengar lain yang difaham, tambahan pulak sengaja cari pasal mencuri dengar percakapan orang lain. maka jika terjadi tersalah sangka akan menyebabkan suasana yang kurang menyenangkan kepada kedua belah pihak jika keadaan menjadi haru biru... lain yang didengar lain pulak yang disampaikan kepada orang lain.... haru biru dibuatnya...



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muz
kiriman Oct 22 2008, 03:17 PM
Kiriman #6


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 50
Sertai: 9-October 08
Daripada: penang
No. Ahli: 108



QUOTE (CekDet @ Sep 9 2008, 05:11 PM) *
Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, “Adoi.. Sakitnya bang… ! Macam mana ni bang..?”

Suaminya lantas menenangkan isterinya, “Jangan nangis Sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu..” Kebetulan bilik mertua hanya bersebelahan kamar tidur pengantin.

Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya: “Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut.”

Sejak dari tadi si mertua lelaki masih belum tidur. Dia memang terdengar anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli, biasalah malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Dia bangun, pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.

Dengan rasa geram bapa mertua berteriak: “Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!”

Terkejut besarlah kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun berkata kepada ayahnya: “Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?”.

MORAL:
Sebenarnya sebagai insan yang bijaksana, tidaklah wajar untuk kita buruk sangka dan mencuri-curi dengar perbualan orang lain. Ini mungkin akan menyebabkan kita salah sangka kerana kita tidak tahu cerita selengkapnya. Akibatnya, kita sendiri mungkin akan dapat malu kerana bertindak melulu…



harap2 tak jd lee kat aku.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WaKenaBeb
kiriman Nov 26 2008, 12:56 AM
Kiriman #7


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 425
Sertai: 16-November 08
Daripada: NegeriHangJebat
No. Ahli: 252



la.... ku ingatkan sebatang @#$% rupanya sebatang gigi. kih..kih..kih.. gigitkuku.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sHäm
kiriman Nov 26 2008, 01:12 AM
Kiriman #8


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,147
Sertai: 7-November 08
Daripada: Utara
No. Ahli: 175



24.gif ini cerita turun-temurun ni , aku dah dengar waktu remaja dulu .. mau senak perut le kalau betulnya cabut @#$% esok sarcastic_hand.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 17th October 2019 - 01:16 AM