IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

8 Mukasurat V   1 2 3 > » 

missnariza
Posted on: Jan 30 2009, 11:59 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (e_sentinel @ Jan 30 2009, 09:20 PM) *
Wanita ni tak lah kompleks sangat .. cemburu , kuat merajuk , pikir yang bukan2 tu lah yang lebih dan itu lah sesetengah orang kata kompleks .. walhal compact , compact dengan perasaan sedemikian icon_rolleyes.gif


amboi2 da..lebeh...nie... mad.gif bruce.gif
  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #7173 · Replies: 61 · Views: 37,324

missnariza
Posted on: Jan 25 2009, 12:24 AM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264




mmm...cammana la menu bleh masuk jamban nie... jelir.gif
  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #6984 · Replies: 5 · Views: 2,419

missnariza
Posted on: Jan 24 2009, 03:08 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


Usah terkejut kalau ada orang melahirkan rasa hatinya pada anda, sedangkan anda merasakan tiada apa-apa istimewanya anda. Begitulah hebat dan misterinya kehidupan. Ukuran manusia tentang kecantikan dan ketampanan memang tidak pernah sama. Ada orang mabuk dengan seseorang sedangkan menurut pandangan orang lain, wajah semacam itu tidak patut dimabuk-mabukkan.



Misterinya suara hati memang sukar dibaca. Tidak ada sebarang alat untuk mengukur makna cantik atau tampan pada seseorang. Ukuran cantik atau tampan ini sentiasa berlainan antara seseorang dengan seorang yang lain. Maka itu, usah hairan jika seseorang wanita dinobatkan sebagai ratu dunia, padahal ramai lagi wanita di pejabat kita yang kita rasakan mengatasi kecantikan ratu itu.

Begitu juga, mungkin ada wanita di kampung kita, kita rasakan lebih cantik daripada para model yang popular. Sebab apa? Sebab persepsi kecantikan tidak pernah sama antara manusia. Ada orang anggap hidung yang sedikit mancung sebagai cantik, ada orang tidak. Ada orang rambut yang mengurai sebagai cantik, ada orang menganggap rambut yang ditutup sebagai kecantikan yang mengatasi. Ada orang menganggap putih melepak itu sebagai cantik ada orang suka yang hitam.

Ada orang mentafsirkan kecantikan itu mata yang bundar tetapi ada orang merasakan yang sepet seperti Jepun atau Cina itu yang lebih menawan. Ada orang menganggap bibir yang nipis itu cantik tetapi ada juga orang yang mengatakan bibir tebal lebih mengancam.

Di sebuah kawasan terpencil di utara Thailand, terdapat sekelompok manusia yang mentafsirkan cantik itu leher yang jinjang. Maka, para wanita memakai besi lilit di leher untuk memanjangkan leher masing-masing. Alangkah seksanya untuk menjadi cantik menurut penilaian masyarakat ini.

Begitu juga di sebuah penempatan di Afrika, cantik ditafsirkan mulut yang lebar. Semakin lebar mulut semakin cantiklah mengikut ukuran kelompok ini. Maka para lelaki dan para wanitanya memakai piring besi berbentuk bulat di mulut. Piring ini ditukar kepada yang lebih besar dari semasa ke semasa.

Begitulah misteri dan luasnya makna cantik dan tampan. Jadi, usah terlalu susah hati jika anda merasakan anda tidak begitu menarik. Anda tetap cantik di mata orang yang mentafsirkan kecantikan itu bukan sekadar wajah tetapi mungkin keseluruhan anda. Ini termasuklah gaya jalan anda, cara nada bertutur, pendirian serta sikap anda terhadap sesuatu perkara.


Jika anda belum mendapat teman bukan cantik masalahnya, cuma anda belum bertemu dengan orang yang mentafsirkan cantik itu menurut apa-apa kelebihan yang ada pada diri anda.


Sebenarnya tiada manusia yang buruk, lantaran setiap daripada kita ini dicipta oleh Tuhan yang Maha Bijaksana. Masakan ciptaan Tuhan itu tidak cantik, malah dalam islam kecantikan bukan terletak pada wajah atau keturunan tetapi apa yang ada di dalam hati. Baik sang hati baiklah seluruh badan, jahat sang hati jahatlah seluruh badan. Agama menilai kecantikan itu iman yang teguh, kukuh dan padu.


Siapa kita untuk mempertikaikan ciptaan-ciptaan TUHAN. Sudah tentu kita tidak layak. Tetapi ramai orang mempertikai TUHAN setiap kali menghadap cermin. Berkacalah tatkala bercermin sebab dengan berkaca cermin akan memberitahu anda apakah anda yang berdiri di situ atau perasaan dan keegoan anda yang menampani.


Siapa anda, anda sendiri yang menentukan. Pandangan manusia semuanya tidak sama. Sejuta yang mengatakan anda tidak indah, sepuluh juta mungkin mengatakan yang sebaliknya. Hanya anda belum bertemu muka dengan yang sepuluh juta itu.


Itu saja yang membezakan.
105.gif



  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #6970 · Replies: 0 · Views: 1,575

missnariza
Posted on: Jan 24 2009, 01:58 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #6969 · Replies: 5 · Views: 2,419

missnariza
Posted on: Jan 24 2009, 01:56 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264







  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #6968 · Replies: 5 · Views: 2,419

missnariza
Posted on: Jan 21 2009, 08:34 AM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (mat.g @ Jan 21 2009, 08:15 AM) *
dia segan tapi mahu tu miss.... hehe


iye..ke mat .g... sungguh ke mat .g...
biar btul ... blink.gif
hik, hik,....mmm....
  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #6842 · Replies: 61 · Views: 37,324

missnariza
Posted on: Jan 21 2009, 08:33 AM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (mat.g @ Jan 21 2009, 08:12 AM) *
<off topic>
apa susah2 miss, cisqo ni ada semua ciri2 yg miss cari..... wub.gif
</off topic>


iye ke mat g.....
hang ni dah ade yang punye...ke mat g.???
nak tau la jugak....usik...je jgn mare.... hface.gif
  Forum: Cakap Fesyen & Gaya · Post Preview: #6841 · Replies: 27 · Views: 20,230

missnariza
Posted on: Jan 21 2009, 08:30 AM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (Cisqo @ Jan 21 2009, 07:51 AM) *
sedap mata memandang mmg sedap..
baik hati...paling baik..
berimam...pak imam lagi..
ade...ramai..nak kenal ke?


hik, hik, kelakar la hang nie Cisqo...
mmm...mmm... 105.gif
  Forum: Cakap Fesyen & Gaya · Post Preview: #6840 · Replies: 27 · Views: 20,230

missnariza
Posted on: Jan 21 2009, 12:12 AM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (Cisqo @ Jan 20 2009, 06:06 PM) *
miss nak lelaki cam mane??
bagitahu kat kami..mane tahu ade yg 'kena' ngan ape yg miss inginkan rolleye0012.gif


mmm...susah juge nak pilih2 sangat,....
sesedap mata memandang, baik hati & paling penting beriman la,
ade...ke calon2 tu sana....Cisqo

  Forum: Cakap Fesyen & Gaya · Post Preview: #6834 · Replies: 27 · Views: 20,230

missnariza
Posted on: Jan 21 2009, 12:04 AM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (Cisqo @ Jan 20 2009, 10:35 PM) *
ehem...ehem... tongue.gif wub.gif
jgn ckp cam tu mat...
segan la


mmm dah agak dah...
Cisqo tu, .....
Segan2 la plak... hface.gif
  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #6833 · Replies: 61 · Views: 37,324

missnariza
Posted on: Jan 20 2009, 06:01 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (Cisqo @ Jan 20 2009, 05:56 PM) *
iye la..
membelai itu sifat yg semulajadi bagi seorang lelaki...


mmm...iye...ke Cisqo
setahu aku selalunya nya lelaki nie mahu dibelai oleh wanita je... cv.gif
  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #6822 · Replies: 61 · Views: 37,324

missnariza
Posted on: Jan 20 2009, 05:55 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


aku tak minat le sangat Meet Uncle Hussain
nie.
Tapi aku ske Lagu Untukmu nyanyian Meet Uncle Hussain ni, gedik.gif
terutamanya Suara dia yang....lain skit
  Forum: Cakap Dunia Hiburan · Post Preview: #6819 · Replies: 16 · Views: 7,103

missnariza
Posted on: Jan 20 2009, 05:45 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 03:45 PM) *
camana nak kasik pipi cekung yer.. sbb nampak macho lah lelaki berpipi cekung.. tp jgnlah kurus keding.. hehe


iye la lelaki yang berpipi cekung tu...klu kurus,
tu ..rasanya mcm kureng skit la...
kureng hensem la ...kan 105.gif
  Forum: Cakap Fesyen & Gaya · Post Preview: #6817 · Replies: 27 · Views: 20,230

missnariza
Posted on: Jan 20 2009, 05:42 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 04:38 PM) *

haaa syle agak rahang cekung mcm ni nampak machos mcm lori balak tayar 14........


mmm...dia nie memang hensem.. cv.gif
  Forum: Cakap Fesyen & Gaya · Post Preview: #6816 · Replies: 27 · Views: 20,230

missnariza
Posted on: Jan 19 2009, 09:28 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


Ciri-ciri tipikal lelaki - macho, sasa dan pelindung mungkin tidak lagi relevan dalam memikat hati wanita sekarang. Jika anda lelaki berwajah bersih dan mahu menukar gaya penampilan, sekarang mungkin waktu sesuai!

Suatu kajian yang dilakukan ke atas wanita di United Kingdom (UK) baru-baru ini memberikan keputusan yang wajar difikir lelaki dalam menata gaya. Mengikut kajian itu, lelaki sekarang tidak lagi perlu mencukur bersih wajah mereka kerana wanita lebih tertarik kepada lelaki yang menyimpan jambang.

Responden yang ditemui menyifatkan lelaki dengan jambang pendek sebagai gagah, matang, agresif, menonjol dan sasa. Lelaki dari kategori ini dianggap paling sesuai dijadikan pasangan romantik sama ada untuk hubungan singkat atau jangka panjang.

Hasil kajian itu yang dijalankan ke atas wanita Britain berusia 18 hingga 44 tahun, mungkin menjelaskan tarikan yang dimiliki aktor seperti George Clooney dan Brad Pitt yang menawan ramai wanita dengan membiarkan wajah mereka tidak dicukur bersih.

Bagi kebanyakan wanita, lelaki yang menyimpan misai, jambang dan janggut lebih terserlah sifat kelelakiannya berbanding lelaki tidak bermisai dan berjanggut yang ada kalanya mereka gelar 'jambu' atau 'pretty boy'.
Misai dan janggut juga secara tidak langsung dapat membuatkan seseorang lelaki kelihatan lebih matang dan dominan, dua kualiti yang dicari rata-rata wanita.

Minat wanita juga berbeza-beza. Ada yang sukakan lelaki yang cuma menyimpan misai saja, ada yang suka pada lelaki yang menyimpan jambang saja dan ada yang terpikat pada yang memiliki kedua-duanya; misai dan jambang. Paling penting, misai dan jambang ini dijaga rapi dan tidak dibiarkan kelihatan bersepah kerana ia boleh menimbulkan pandangan bahawa anda seorang yang tidak terurus.

Sesetengah lelaki kelihatan menarik bila mempunyai misai, jambang atau janggut tapi ada juga yang tidak sesuai dengan penampilan sebegitu. Jika ramai yang memberi komen negatif mengenai penampilan anda yang bermisai, berjambang atau berjanggut - mungkin ia tidak sesuai dengan wajah anda.

Jadi, jika anda ingin mengetahui sama ada diri lebih menarik dengan misai dan jambang ataupun tidak, lebih baik kiranya anda tanyakan kepada rakan wanita di sekeliling anda.

Apa yang pasti, bermisai, berjambang ataupun tidak, semua ini adalah tarikan fizikal semata-mata.
Hakikatnya, biarpun seseorang lelaki itu 'lulus' dari segi penampilan fizikalnya di mata wanita tapi 'gagal' dari segi sikap dan keperibadian, misai, janggut, kumis atau jambang yang paling menawanpun tidak akan memberi sebarang makna.


INFO:
- Designer stubble atau jambang pendek (baru tumbuh) mampu membuatkan anda tampak lasak dan menyerlah, bergantung kepada bagaimana anda merapikannya. Gaya seperti ini selalunya sesuai dengan ramai lelaki tidak kira sama ada yang bersifat romantik. sofistikated atau bersahaja. Selain itu, gaya ini dikatakan tidak akan ketinggalan zaman.
- Jika anda mempunyai wajah 'baby face', dengan pipi bulat dan comel, designer stubble dapat membuatkan bahagian rahang anda tampak lebih cengkung selain menyembunyikan dagu yang berlapis.
- Gaya ini sesuai untuk anda yang kurang gemarkan suasana formal dan penampilan ini juga boleh dibawa ke pejabat asalkan anda sentiasa memastikan ia rapi.
- Bagi mendapatkan gaya ini, anda boleh bercukur selang dua hari. Terpulang kepada anda sama ada sesuai atau tidak sesuai untuk anda membiarkan jambang yang tumbuh di sekitar bahagian leher.
- Kenal pasti secepat mana pertumbuhan misai dan jambang supaya anda boleh menetapkan rutin perapiannya.
flex.gif

Iye ke ???
  Forum: Cakap Fesyen & Gaya · Post Preview: #6777 · Replies: 27 · Views: 20,230

missnariza
Posted on: Jan 19 2009, 09:13 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (wandisini @ Jan 17 2009, 11:16 AM) *
perkara baik elok di buat
perkara jahat elok ditinggal
tapi kenapa perkara jahat senang dibuat
perkara baik sering ditinggal?

jawap..jawap..


Syaitan menggoda turutkan nafsu,
Pekara jahat senang diikuti,
Semoga hati kita tidak lesu,
Jangan diikut sahaja kehendak hati,

cv.gif
  Forum: Cakap Sastera · Post Preview: #6776 · Replies: 46 · Views: 30,318

missnariza
Posted on: Jan 17 2009, 03:02 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (Cisqo @ Jan 16 2009, 08:14 PM) *
bukan dia usik...dia nak nakal sikit aje..
nak berkenalan..no hp..ha...


Cisqo bahaya tau berkenalan dengan hantu,...
Tapi klu hantu tu baik hati, hensem..penyayang...
Aku memang sudi la.... cv.gif
  Forum: Cakap Misteri & Mistik · Post Preview: #6700 · Replies: 13 · Views: 6,377

missnariza
Posted on: Jan 16 2009, 04:10 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


aku rasa la...walaupun ramai gak org pompuan cam.gitu,
ada juge lelaki flex.gif yang agak2 lebih kurang cam..tu....,
cuma caranya berbeza skit kot....
  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #6655 · Replies: 61 · Views: 37,324

missnariza
Posted on: Jan 16 2009, 04:03 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (biey_ila @ Jan 16 2009, 02:29 PM) *
kt mn2 pun ada.... kite mmg x blh lari dr die... die makhluk tuhan yg lg lama idup dr manusia... dia ada kt mn2... skeliling kitee.. kite mmg x blh lari.... blink.gif


mmm...biey, btul tu...aku nie walaupun katogeri penakut... da.gif
Bila time terlalu takut, aku beranikan diri juga la...
sebab orang kata...klu kita layan dia....dia lagi ske..usik...kite...
  Forum: Cakap Misteri & Mistik · Post Preview: #6654 · Replies: 13 · Views: 6,377

missnariza
Posted on: Jan 15 2009, 02:38 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (mat.g @ Jan 15 2009, 08:55 AM) *
kalau betul lah ini karangan kanak2 yg bernama Bob, mmg apa yg dia tulis itu betul berlaku sbb kanak2 ikhlas dlm berkarya... doh.gif


mmm...btul tu..kanak2 tu memang selalunya...ikhlas...
sebab tu...aku ske kanak2...
gedik.gif
  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #6582 · Replies: 11 · Views: 4,197

missnariza
Posted on: Jan 15 2009, 02:29 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


mmm....tgk 1 skali tak pe lagi, blink.gif
tengok 2 kali, 3 kali ....dah,,,
seram la plak....
ish...klu gi kelah ni...mesti teringat2 la ...
  Forum: Cakap Misteri & Mistik · Post Preview: #6581 · Replies: 13 · Views: 6,377

missnariza
Posted on: Jan 14 2009, 05:20 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


hik...hik...
kelakar la..... sarcastic_hand.gif
  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #6562 · Replies: 11 · Views: 4,197

missnariza
Posted on: Jan 14 2009, 05:15 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (mat.g @ Jan 14 2009, 10:13 AM) *
betul tu miss, amalkan makan kismis dlm bil ganjil spt 7 biji sehari sambil baca selawat, makan coklat, makan kurma...

elakkan makanan yg melemahkan fikiran spt organ2 dalaman(hati,limpa,perut.. etc), kepala ikan dan makanan2 lama dan berbau busuk(pekasam, jeruk.. etc)


klu ske makan kismis....
pastu....ske makan jeruk...
macam mana ek....
105.gif
  Forum: Cakap Kesihatan & Petua · Post Preview: #6561 · Replies: 12 · Views: 5,619

missnariza
Posted on: Jan 14 2009, 05:12 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (Cisqo87 @ Jan 14 2009, 04:21 PM) *
ape yg dia shopping..???
tak pernah habis..
ade aje yg kurang..
ermm...cm mane la org rumah aku nanti... rolleye0012.gif


ala ....Cisqo...
majoriti pompuan camtu...
hang kena la bersedia...
hface.gif
  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #6560 · Replies: 61 · Views: 37,324

missnariza
Posted on: Jan 14 2009, 05:10 PM


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264


QUOTE (mat.g @ Jan 14 2009, 04:19 PM) *
bagi aku perempuan ni bukan setakat 'kompleks' jer.. malahan mereka ini sejenis 'kompleks membeli belah' sebab majoriti perempuan suka shopping w/pun sekadar window shopping.. laugh.gif


hik..hik...aku ske tu....jgn mare rclxm9.gif
  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #6559 · Replies: 61 · Views: 37,324

8 Mukasurat V   1 2 3 > » 

New Posts  Susulan baru
No New Posts  Tiada susulan baru
Hot topic  Topik panas (Baru)
No new  Topik panas (Tiada baru)
Poll  Undian (Baru)
No new votes  Undian (Tiada Baru)
Closed  Topik dikunci
Moved  Topik dipindah
 

Versi Ringkas Masa sekarang: 23rd July 2018 - 09:47 PM