IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

2 Mukasurat V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Lelaki bersubang
hexagold
kiriman Sep 21 2008, 11:20 AM
Kiriman #1


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 48
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 65



Assalammualaikum,

Anda pernah nampak tak lelaki pakai subang sebelah? nampak macho ke lelaki bersubang?. Bagi saya lelaki pakai subang sebelah ni, tak ada jati diri hanya tahu mnegikut-ngikut budaya barat tanpa memeriksa mengapa lelaki barat pakai subang sebelah.
Sebenarnya di barat, lelaki yang pakai subang sebelah adalah terdiri daripada anak luar nikah. Saya ada dengar ceramah mengenai lelaki pkai subang ni zaman sekolah dahulu.


--------------------
Blog Rasmi saya-klik sini[/size]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 21 2008, 12:14 PM
Kiriman #2


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



hahahaa. selalu tgk dah. samapi lubang yang besar pun ada. sekarang bukan setakat sebelah jer anting anting mereka. guna sampai kedua-dua belah dah sekarang. dengan pelbagai jenis fesyen anting anting. dia orang ni tatau la naper nak guna anting anting. kira cam rock superstar la kononnya


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WebZone-_-Attack
kiriman Sep 21 2008, 01:50 PM
Kiriman #3


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your D®EamS ۩ <-l
No. Ahli: 51



Topik ni memang buat aku benci kat lelaki yg pakai subang. Memang terlalu benci la. Mcm beruk aku tgk orang yg pakai subang ni. Maafla kalau ahli dalam forum ni yg terasa kalau dia pakai subang. Lelaki bersubang ni umpama lembu,perasan macho la konon. Heh! Tapi takpe itu selera masing2. Kita hanya boleh meluahkan je la. blink.gif Aku bercakap dari pengalaman aku la. Melihat sekeliling,orang yg pakai subang ni. Takyah pegi jauh2 nak tgk orang pakai subang ni. Artis kita pun ada, Contoh sape ? Mcm adlin ? Penah tgk ? Artis ni ikon beb. Ikon kepada peminat dia. Semua artis kesayangan dia buat,semua peminat akan follow. Apa yg dibanggakan sangat mengikut budaya MUSUH islam ni ? Apa kelebihan nya ? Akal fikiran senang di jajah.

So, kasikan pendapat korang tentang TOPIK ni. tongue.gif


--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 21 2008, 05:24 PM
Kiriman #4


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



hahahaaha..aku 40 kali benci dan menyampah nak tengok..mintak jauh lah semua ni. bukan apa, aku tak nampak langsung fungsi pakai subang, gelang dan ape jua aksesori walaupun bukan dari emas. aku cukup menyampah..lagi2 kalau ada yang pakai gelang tangan tu..macam pompuan..kononnya nak tunjuk ganas dan trendylah ikut pakaian orang putih yang terlalu bertamadun tu..tapi apa faedahnya? tak ada faedah langsung.. ada tu pulak, siap mak bapak tolong belikan gelang tangan dan rantai silver untuk anak lelakinya..kalau mak bapak dah ajar masa kecik, masa besar tak tahulah..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexagold
kiriman Sep 22 2008, 07:32 PM
Kiriman #5


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 48
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 65



QUOTE (taukey @ Sep 21 2008, 12:14 PM) *
hahahaa. selalu tgk dah. samapi lubang yang besar pun ada. sekarang bukan setakat sebelah jer anting anting mereka. guna sampai kedua-dua belah dah sekarang. dengan pelbagai jenis fesyen anting anting. dia orang ni tatau la naper nak guna anting anting. kira cam rock superstar la kononnya


hee.hee.. rilek la, sebenarnya budak-budak zaman sekarang tak tahu sebab-sebab orang barat ni pakai subang. Tengok pelakon barat pakai, diorang pun nak pakai. Tapi masalahnya, orang berpelajaran pun pakai, kalau sesiapa tengok buletin utama semalam, mesti perasan penguatkuasa jabatan pengangkutan yang diwawancara pakai subang. Di sebabkan itulah saya bukak topik ni.


--------------------
Blog Rasmi saya-klik sini[/size]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 23 2008, 01:38 AM
Kiriman #6


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



QUOTE (hexagold @ Sep 22 2008, 07:32 PM) *
hee.hee.. rilek la, sebenarnya budak-budak zaman sekarang tak tahu sebab-sebab orang barat ni pakai subang. Tengok pelakon barat pakai, diorang pun nak pakai. Tapi masalahnya, orang berpelajaran pun pakai, kalau sesiapa tengok buletin utama semalam, mesti perasan penguatkuasa jabatan pengangkutan yang diwawancara pakai subang. Di sebabkan itulah saya bukak topik ni.


ada ke penguatkuasa JPJ pakai subang? apsal ketua jabatan tak marah? ni dah melanggar tatacara pemakaian penjawat awam ni..bengong..dah dapat keje kerajaan wat macam tuh pulak..nanti tak pasal2 kene buang sebab disiplin.bukan ape, kalau nak pakai sangat cmtuh, pakai masa ko tak keje bolehlah..tak der orang nak marah..nih masuk tv ko pakai cmtuh, sape tak marah..sengal


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mencari
kiriman Sep 23 2008, 08:46 AM
Kiriman #7


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 15
Sertai: 22-September 08
No. Ahli: 79



aku pon benci lagi menyampah tgk llki pakai subg


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rajakamil
kiriman Sep 23 2008, 03:29 PM
Kiriman #8


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 68
Sertai: 9-September 08
No. Ahli: 18



B***h, itu je aku boleh cakap. Nak kata lembu. Takut plak kena kat keluarga sendiri nanti. Tapi itu lah pasal, kesian diorang. Diorang tak tahu sebab takde sape bagi tahu yang pakai subang ni tak macho. Aku nak bg tahu, takut plak aku. Biasa yang pakai subang ni, badan solid molid. Kang, dia subangkan aku baru tahu.



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 24 2008, 03:14 AM
Kiriman #9


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



QUOTE (rajakamil @ Sep 23 2008, 03:29 PM) *
B***h, itu je aku boleh cakap. Nak kata lembu. Takut plak kena kat keluarga sendiri nanti. Tapi itu lah pasal, kesian diorang. Diorang tak tahu sebab takde sape bagi tahu yang pakai subang ni tak macho. Aku nak bg tahu, takut plak aku. Biasa yang pakai subang ni, badan solid molid. Kang, dia subangkan aku baru tahu.


hahha..kalau melayu pakai subang badan yang solid molid aku jarang tengoklah..tapi kalau indian aku biasa tengoklah..kaki tetak orang kot..hehhe..kalau melayu kekadang aku biasa jumpa budak2 remaja yang melilau mana2 yang tak ada arah tujuan. kalau lepak je takpe, ni pakaian pulak menyakitkan mata.mak bapak diorang tak marah ke ek? mintak jauhlah dari keturunan kita semua..bayangkan kalau budak2 ni jadi ayah satu ari nanti, macamanakah anak2 diorang nanti?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 24 2008, 12:41 PM
Kiriman #10


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



bersubang ni ramai artis pakai. tak kira artis tempatan atau antarabangsa. kalau antarabangsa kita tak payah sebut la sampai batang hidung pun mereka tebuk apatah lagi telinga. aku umur 15 tahun pernah tebuk telinga tapi tak pernah pakai anting2. hari ini aku tebuk. keesokkannya aku cabut besi tu pastu terus takder dah. haha. entah apa yang aku fikir masa tu pun aku tatau. maklumlah pengaruh rakan sebaya


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gpk1
kiriman Sep 29 2008, 01:38 PM
Kiriman #11


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 3
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 73



Pada firasat hamba subang sebelah kiri bermaksud homosex, belah kanan menjual dadah..kalau salah tolong betulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WebZone-_-Attack
kiriman Sep 29 2008, 04:35 PM
Kiriman #12


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your D®EamS ۩ <-l
No. Ahli: 51



QUOTE (gpk1 @ Sep 29 2008, 01:38 PM) *
Pada firasat hamba subang sebelah kiri bermaksud homosex, belah kanan menjual dadah..kalau salah tolong betulkan


Yea betul tu tuan hamba. Hamba setuju,dan memang betul pun Yg sebelah kiri hamba mmg tahu maksud homesex,sebelah kanan hamba kurang pasti


--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 29 2008, 11:40 PM
Kiriman #13


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



hoho..bersubang ke..berantai ke..memang aku tak leh tengok langsung depan mata ni..kebanyakkannya ramai yang indian pakai cmtuh.kononnya nak tunjuk kuatlah boleh pakai cmtuh..yang tak tahan ada pakcik melayu pun pakai..so nak tunjuk contoh cmner kalau orang berumur pun leh terpengaruh ngan pakaian barat nih..anak2 muda tu lagi lah..suka sangat pakai yang orang marah..lagi orang marah, lagi diorang suka buat..memang teruklah anak muda sekarang ni..dari berpeleseran cmtuh, baik duk umah tulis blog dan cari duit..hhehe


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KomenEbook
kiriman Oct 2 2008, 08:00 PM
Kiriman #14


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 16
Sertai: 20-September 08
Daripada: terengganu
No. Ahli: 74



(salam) maaf mencelah...

memang telah tercatat dalam hadis sahih 40 dan hukum lelaki yang pakai subang memang dilaknat Allah dan yang paling jelas sekali MEREKA TAK BOLEH JADI WALI SELAGI LUBANG KAT TELINGA MEREKA TAK TERTUTUP!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lankutu
kiriman Oct 7 2008, 01:50 AM
Kiriman #15


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 10
Sertai: 7-October 08
No. Ahli: 93



QUOTE (KomenEbook @ Oct 2 2008, 08:00 PM) *
(salam) maaf mencelah...

memang telah tercatat dalam hadis sahih 40 dan hukum lelaki yang pakai subang memang dilaknat Allah dan yang paling jelas sekali MEREKA TAK BOLEH JADI WALI SELAGI LUBANG KAT TELINGA MEREKA TAK TERTUTUP!


yg nie betul..aku mmg ada baca hadis nie..adoi laa...nape la nak tebuk lubang kat telinga tue...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muz
kiriman Oct 28 2008, 05:05 PM
Kiriman #16


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 50
Sertai: 9-October 08
Daripada: penang
No. Ahli: 108



QUOTE (lankutu @ Oct 7 2008, 01:50 AM) *
yg nie betul..aku mmg ada baca hadis nie..adoi laa...nape la nak tebuk lubang kat telinga tue...


aku pun ckp meluat dengan golongan macam ni..... lagi satu bdk laki melayu yang suka pakai rantai emas lps 2 menunjuk plak.. benci gilaaa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sHäm
kiriman Nov 7 2008, 11:07 PM
Kiriman #17


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,147
Sertai: 7-November 08
Daripada: Utara
No. Ahli: 175



Dah tak reti halal haram kot .. semuanya rembat serupa je .. nak kata budaya tak juga ,
orang yang berbudaya berkelakuan dan cara hidup sopan .. yang jenis ni ..tak tau la ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Nov 9 2008, 10:17 AM
Kiriman #18


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 742
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



setahu akulah kalau lelaki bersubang sebelah ni adalah GAY.. ph34r.gif


--------------------
matg.net
My Focal 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jebat84
kiriman Nov 13 2008, 01:30 PM
Kiriman #19


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 38
Sertai: 12-November 08
No. Ahli: 224



betul2 x silap sebelah kiri telinga kan gay?? lagi satu penggunaan cincin kat ibu jari.pelik btl aku tgk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
strawberry_short...
kiriman Nov 13 2008, 01:52 PM
Kiriman #20


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 6
Sertai: 10-November 08
Daripada: ttyas
No. Ahli: 195



looks cool.....tp 4 muslim cne nk jd wali anak2 nant kn??
hurmmm mse mude mg syiok2 jela..ble dh tua nant jgn nk nyesal lak


--------------------
A smile is a curve that sets everything straight

Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Mukasurat V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 18th September 2019 - 12:53 AM