IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> Akhirnya PAS Menang, Adakah ini petanda yg BN akan terkubur?
Clement
kiriman Jan 18 2009, 12:06 AM
Kiriman #1


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 151
Sertai: 19-September 08
No. Ahli: 49



Sewaktu pilihanraya kampus baru2 ini ramai kawan2 (pelajar2) yg mengatakan mrk akan bertukar arah@angin kali ini. Maksudnya mrk akan mengundi Pro-mahasiswa (pembangkang?). Wpun nampaknya pro-aspirasi itu kawannya....sampai mcm itu sekali? Tapi tak tau lah apa keputusannya....

Beralih kpd PRK di KT....mmg persaingan sengit. Wpun Pas menang tapi BN tetap memiliki pengundi yg ramai (tapi klu tak silap saya, pengundi pos yg membuat mrk dpt undi banyak kan?) Atau ada pengundi hantu? Maaf ini pemikiran saya shj rolleyes.gif

Pertanyaan saya, adakah ini petanda bhw BN sudah berada dlm era pemerintahannya yg terakhir? 105.gif Tunggu & lihat......











Apa kata Raja Petra rolleye0012.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
WaKenaBeb
kiriman Jan 18 2009, 12:23 AM
Kiriman #2


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 425
Sertai: 16-November 08
Daripada: NegeriHangJebat
No. Ahli: 252



Insyaallah.., BN satu hari nti pasti akan terkubur. suara rakyat adalah suara keramat. Takbir...!!! biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Jan 18 2009, 01:21 AM
Kiriman #3


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 742
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



Majoriti 2631 adalah kemenangan agak besar memandangkan kerusi KT sebelum ini milik BN yg terbubar slps kematian mengejut Allahyarham Dato' Razali Ismail yg menang majoriti tipis 628 keatas Mat Sabu dlm PRU12 yg lepas.


--------------------
matg.net
My Focal 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Jan 18 2009, 07:26 AM
Kiriman #4


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,156
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



undi pos pun ada sokong pas, dok makan cekak dah BEE ENg ni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wandisini
kiriman Jan 18 2009, 10:55 PM
Kiriman #5


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 129
Sertai: 11-November 08
Daripada: Red Giant Selangor
No. Ahli: 217



aku tengok news arini tak banyak pun citer pasal PAS menang..same situation masa permatang pauh dulu...sekit je news kalu pembangkang menang

masa berkempen tu bukan main banyak..naik menyampah tengok berita dekat2 pilihan raya


--------------------
>>>>>>>>>>> www.wandisini.net <<<<<<<<<<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
padaiyappa©
kiriman Jan 19 2009, 09:47 AM
Kiriman #6


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 392
Sertai: 8-October 08
Daripada: India
No. Ahli: 103



itulah,,, BE END dari dulu lagi tak sedar-sedar,,, bila rakyat dah semakin tertekan ..... ( atas dasar dasar BN ) rakyat akan mula mencari alternatif lain


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Jan 19 2009, 09:59 AM
Kiriman #7


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 742
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



BN mungkin menang jika pengundi luar balik mengundi

MELAKA 18 Jan. - Barisan Nasional (BN) mungkin mampu mempertahankan kerusi Parlimen Kuala Terengganu sekiranya semua pengundi kawasan tersebut yang tinggal di luar, pulang pada hari pembuangan undi semalam.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, faktor tersebut menjadi antara penyebab kekalahan BN kepada Pas dengan majoriti 2,631 undi.

Beliau berkata, pada pilihan raya kecil kali ini, peratusan yang keluar mengundi hanya 79 peratus sahaja berbanding 83 peratus pada 2004.

"Ini bermakna, pengundi berkurangan sebanyak empat peratus, iaitu kira-kira 3,000 pengundi dan kalau semua ini penyokong BN, tentu kita akan menang," katanya.

Beliau menyatakan demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Pelancaran Perkhidmatan Ambulans Kecemasan 24 Jam St. John Ambulans Malaysia cawangan Melaka di sini hari ini.

Jumlah keluar mengundi ialah 63,993 pengundi atau 79.9 peratus daripada 80,229 pengundi berdaftar.

Ia jauh lebih rendah berbanding pilihan raya umum pada 8 Mac tahun lalu yang menyaksikan 82.45 peratus atau 66,231 orang keluar mengundi.

Mohd. Ali menambah, faktor lain yang menjadi punca kekalahan ialah BN terlalu bermurah hati dengan melaksanakan pelbagai pembangunan di negeri itu.

"Pas sebenarnya mahukan pembangunan tetapi mereka suruh orang BN yang buat dan nampaknya pembangunan bukan lagi menjadi perkara terbaik perlu dilakukan BN," katanya.

Dalam nada menyindir Mohd. Ali berkata, BN juga perlu menjadi seperti Pas yang suka menabur janji-janji kosong setiap kali pilihan raya kecil diadakan asalkan mengundi parti itu boleh masuk syurga.

"Saya hairan, mengapa mereka percaya pada Pas yang tidak buat apa-apa kerja tapi menjanjikan syurga dan menolak BN yang banyak membuat pembangunan di sana," katanya.


--------------------
matg.net
My Focal 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WaKenaBeb
kiriman Jan 19 2009, 11:11 AM
Kiriman #8


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 425
Sertai: 16-November 08
Daripada: NegeriHangJebat
No. Ahli: 252



walaupon aku satu kampong dgn Datuk Ali, tp aku x setuju kata2 beliau. x akui yg umno sedang tenat. pengundi skrg x mcm pengundi dulu. pengundi skrg x makan dgn janji2 bn yg dr dulu asyik2 janji yg sama je. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 pengguna membaca topik ini (2 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 16th September 2019 - 08:39 PM