IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> Adakah Anda Setuju Dgn I.S.A.?, Adakah anda setuju dgn perlaksanaan ISA?
Clement
kiriman Sep 30 2008, 07:58 PM
Kiriman #1


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 151
Sertai: 19-September 08
No. Ahli: 49





Sudah lama org bercakap mengenai ISA. Bgmana dgn anda? Lihat surat Zaid kpd PM sini.
Mari semua....nyatakan pendapat anda. Setujuh atau Tidak?

Apa pun berilah sebabnya....

Biar saya mula:
1.Saya tidak setujuh sebab melanggar hak asasi seseorg.
2.Ini bukan cara demokrasi
3.Kita ada mahkamah
4.Skg bukan zaman komunis
5........


Anda seterusnya.....

Selamat Hari Raya bagi yg beragama Islam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Oct 5 2008, 01:15 PM
Kiriman #2


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 742
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



Bagi saya kewujudan ISA ni tiada masalh.. yg problem sakng krjn BN kita sakng telah menyalahgunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri(ISA) ini untuk kepentingan parti politik mereka semata2.. amat jelas hari ini ISA disalahgunapakai kpd pemimpin parti2 pembangkang dan rakyat yg dirasakan mengugat kepentingan BN.. seumpama dasar demokrasi yg kita perjuangkan selama ini telah dinodai oleh krjn BN sendiri..

bagi saya krjn BN yg sepatutnya diundurkan dahulu sbb telah gagal dan barulah ISA ini dikaji semula samada perlu dipinda atau diganti dgn akta baru yg lebih releven.. just pendapat saya smile.gif


--------------------
matg.net
My Focal 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lankutu
kiriman Oct 7 2008, 05:08 PM
Kiriman #3


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 10
Sertai: 7-October 08
No. Ahli: 93



saya setuju dengan mat.g.....saya sokong akta ISA..tapi kerajaan sekarang menyalahgunakan Akta tersebut....bahaya kalau akta ISA takde..pendapat saya je laa,,


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
padaiyappa©
kiriman Oct 8 2008, 10:59 AM
Kiriman #4


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 392
Sertai: 8-October 08
Daripada: India
No. Ahli: 103



kawe tak sokong ISA, dunia dah maju, zaman dah berubah


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muz
kiriman Oct 20 2008, 12:06 PM
Kiriman #5


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 50
Sertai: 9-October 08
Daripada: penang
No. Ahli: 108



tapi klu sapa2 perintah pun mereka akn wujud undang2 mcm ni jgk...... aku nak tanya hampa berapa org tahanan ISA? dari jumlah yang korang ber berapa org plak yg berkait dengan politik & berapa org plak yg bkait dgn unsur2 lain.... apakata aku cadang kan kita bukan setakat hapus kan ISA tp jabatan penjara sekali, kan elok takda sapa nak kena tangkap dah lps ni........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luis
kiriman Oct 24 2008, 12:50 PM
Kiriman #6


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 4
Sertai: 24-October 08
No. Ahli: 135



ko nak ke hindraf buat kacau???

diorang dgn polis pun berani lawan...

tulah gunanya ISA....

ISA nie keras sket...

oarng yg x suke ISA ni, adalah pengikut BUSH...

orng USA...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Clement
kiriman Oct 24 2008, 03:16 PM
Kiriman #7


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 151
Sertai: 19-September 08
No. Ahli: 49



QUOTE (luis @ Oct 24 2008, 12:50 PM) *
ko nak ke hindraf buat kacau???

diorang dgn polis pun berani lawan...

tulah gunanya ISA....

ISA nie keras sket...

oarng yg x suke ISA ni, adalah pengikut BUSH...

orng USA...



maaf ya,,,,,aku pun tak sokong ISA tapi bukan pula pengikut bush. pernah dengar kesengsaraan tahanan ISA? Atau pernah dengar trauma ahli keluarga yg di tahan? Saya masih percaya undang2 & mahkamah di msia masih releven utk semua kes. rolleye0012.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cargas
kiriman Oct 24 2008, 03:55 PM
Kiriman #8


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 93
Sertai: 24-October 08
Daripada: balakong,SELANGOR
No. Ahli: 136



aku rasa isa tetap masih releven dengan situasi sekarang..
bezanya cuma isa disalah guna.....
dan kuasa mggunakannya telah diragui....


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
padaiyappa©
kiriman Oct 24 2008, 04:41 PM
Kiriman #9


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 392
Sertai: 8-October 08
Daripada: India
No. Ahli: 103



QUOTE (cargas @ Oct 24 2008, 03:55 PM) *
aku rasa isa tetap masih releven dengan situasi sekarang..
bezanya cuma isa disalah guna.....
dan kuasa mggunakannya telah diragui....



saya sokong .. ISA patut digunakan untuk orang orang seperti kumpulan kumpulan yang bersenjata ... yang boleh memgugat ketenteraman awan ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
thephenom
kiriman Oct 26 2008, 11:08 PM
Kiriman #10


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 10
Sertai: 26-October 08
No. Ahli: 143



aku bersetuju dengan cargas dan padaiyappa

I.S.A tetap perlu utk menyekat pihak yang mengugat keamanan.

Pernah dengar pepatah yang mengatakan lidah pena lebih tajam daripada mata pedang ?

ISA bukan sahaja diperlukan utk menyekat kumpulan bersenjata tetapi yg lebih hebat drp senjata juga perlu dipantau.

Aku percaya di malaysia, utk bersuara, utk menyatakan pendapat, masih ada jalan yg betul.

Kalau BN salah gunakan ISA, dah lama dah Nik Aziz kena ISA... dah lama dah Tun Dr Mahathir kena ISA. BN takkan menang tipis dalam PRU lepas dan PR takkan menguasai 5 negeri

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Carool_87
kiriman Jan 30 2009, 08:19 PM
Kiriman #11


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 168
Sertai: 25-January 09
Daripada: Melaka
No. Ahli: 629



den pun stuju yg ISA diwujudkan..cuba korg bygkn jika tiada ISA..org semkin lantang bersuara..kuasa pmrintah akan terbantut n tercabar..Org akn membelah bahagi memilih pemimpin yng beribawa,mmg kita demokrasi...kita demokrasi dgn ada undang2, dgn ada kwlan keselamatan negeri n ngra tersndiri..so dgn ada ISA, kita skurgnya leh hidup aman hrmoni....

Bile ISA terbatal..

Keburukan : Org akn lbh brni mencbar pemerintah or mrndahkan status ktua ngra. rkyat akn bt remokrasi di jlnan,gangterizem myb akan blaku, pergduhan akn terctus ble trdpt slh pam antara pyokong.. Kamu nk ke kita yng hidup hrmoni akn trjd cmtu sekli, pergduhan kaum n sbgnya...SYA XNAK..ckupla dgn politik kita x stabil atas pmrintah n bukan pmrintah berdebat.kita sbg rkyk M'sia pk jln terbaik atas per yg berlaku..

nie adalh cdangan den..jika de yg xbpuas tie..den mntx map..jz pndangan n cdngan.. 105.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 17th September 2019 - 09:08 PM