IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

2 Mukasurat V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ciri-ciri tipikal lelaki
Pernilaian 1 V
missnariza
kiriman Jan 19 2009, 09:28 PM
Kiriman #1


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



Ciri-ciri tipikal lelaki - macho, sasa dan pelindung mungkin tidak lagi relevan dalam memikat hati wanita sekarang. Jika anda lelaki berwajah bersih dan mahu menukar gaya penampilan, sekarang mungkin waktu sesuai!

Suatu kajian yang dilakukan ke atas wanita di United Kingdom (UK) baru-baru ini memberikan keputusan yang wajar difikir lelaki dalam menata gaya. Mengikut kajian itu, lelaki sekarang tidak lagi perlu mencukur bersih wajah mereka kerana wanita lebih tertarik kepada lelaki yang menyimpan jambang.

Responden yang ditemui menyifatkan lelaki dengan jambang pendek sebagai gagah, matang, agresif, menonjol dan sasa. Lelaki dari kategori ini dianggap paling sesuai dijadikan pasangan romantik sama ada untuk hubungan singkat atau jangka panjang.

Hasil kajian itu yang dijalankan ke atas wanita Britain berusia 18 hingga 44 tahun, mungkin menjelaskan tarikan yang dimiliki aktor seperti George Clooney dan Brad Pitt yang menawan ramai wanita dengan membiarkan wajah mereka tidak dicukur bersih.

Bagi kebanyakan wanita, lelaki yang menyimpan misai, jambang dan janggut lebih terserlah sifat kelelakiannya berbanding lelaki tidak bermisai dan berjanggut yang ada kalanya mereka gelar 'jambu' atau 'pretty boy'.
Misai dan janggut juga secara tidak langsung dapat membuatkan seseorang lelaki kelihatan lebih matang dan dominan, dua kualiti yang dicari rata-rata wanita.

Minat wanita juga berbeza-beza. Ada yang sukakan lelaki yang cuma menyimpan misai saja, ada yang suka pada lelaki yang menyimpan jambang saja dan ada yang terpikat pada yang memiliki kedua-duanya; misai dan jambang. Paling penting, misai dan jambang ini dijaga rapi dan tidak dibiarkan kelihatan bersepah kerana ia boleh menimbulkan pandangan bahawa anda seorang yang tidak terurus.

Sesetengah lelaki kelihatan menarik bila mempunyai misai, jambang atau janggut tapi ada juga yang tidak sesuai dengan penampilan sebegitu. Jika ramai yang memberi komen negatif mengenai penampilan anda yang bermisai, berjambang atau berjanggut - mungkin ia tidak sesuai dengan wajah anda.

Jadi, jika anda ingin mengetahui sama ada diri lebih menarik dengan misai dan jambang ataupun tidak, lebih baik kiranya anda tanyakan kepada rakan wanita di sekeliling anda.

Apa yang pasti, bermisai, berjambang ataupun tidak, semua ini adalah tarikan fizikal semata-mata.
Hakikatnya, biarpun seseorang lelaki itu 'lulus' dari segi penampilan fizikalnya di mata wanita tapi 'gagal' dari segi sikap dan keperibadian, misai, janggut, kumis atau jambang yang paling menawanpun tidak akan memberi sebarang makna.


INFO:
- Designer stubble atau jambang pendek (baru tumbuh) mampu membuatkan anda tampak lasak dan menyerlah, bergantung kepada bagaimana anda merapikannya. Gaya seperti ini selalunya sesuai dengan ramai lelaki tidak kira sama ada yang bersifat romantik. sofistikated atau bersahaja. Selain itu, gaya ini dikatakan tidak akan ketinggalan zaman.
- Jika anda mempunyai wajah 'baby face', dengan pipi bulat dan comel, designer stubble dapat membuatkan bahagian rahang anda tampak lebih cengkung selain menyembunyikan dagu yang berlapis.
- Gaya ini sesuai untuk anda yang kurang gemarkan suasana formal dan penampilan ini juga boleh dibawa ke pejabat asalkan anda sentiasa memastikan ia rapi.
- Bagi mendapatkan gaya ini, anda boleh bercukur selang dua hari. Terpulang kepada anda sama ada sesuai atau tidak sesuai untuk anda membiarkan jambang yang tumbuh di sekitar bahagian leher.
- Kenal pasti secepat mana pertumbuhan misai dan jambang supaya anda boleh menetapkan rutin perapiannya.
flex.gif

Iye ke ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 19 2009, 11:08 PM
Kiriman #2


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



yang penting..janggut mesti ade..
baru nampak kelakian dia sikit.
ha.kelazzz....janggut+misai=lelaki pilihan tongue0011.gif
tapi jgn la serabai..geli pon ade...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Jan 20 2009, 03:45 PM
Kiriman #3


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 741
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



QUOTE (missnariza @ Jan 19 2009, 09:28 PM) *
- Jika anda mempunyai wajah 'baby face', dengan pipi bulat dan comel, designer stubble dapat membuatkan bahagian rahang anda tampak lebih cengkung selain menyembunyikan dagu yang berlapis.
Iye ke ???

camana nak kasik pipi cekung yer.. sbb nampak macho lah lelaki berpipi cekung.. tp jgnlah kurus keding.. hehe


--------------------
www.matg.org
Just About Something 1.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lady
kiriman Jan 20 2009, 04:28 PM
Kiriman #4


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 110
Sertai: 9-December 08
Daripada: Sailor of Dream
No. Ahli: 435



QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 03:45 PM) *
camana nak kasik pipi cekung yer.. sbb nampak macho lah lelaki berpipi cekung.. tp jgnlah kurus keding.. hehe



jangan kurus sgt, cukup la berisi sikit...
klo kurus sgt mcm tengkorak hidup je tu hface.gif hface.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Jan 20 2009, 04:38 PM
Kiriman #5


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 741
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



QUOTE (Lady @ Jan 20 2009, 04:28 PM) *
jangan kurus sgt, cukup la berisi sikit...
klo kurus sgt mcm tengkorak hidup je tu hface.gif hface.gif


haaa syle agak rahang cekung mcm ni nampak machos mcm lori balak tayar 14........


--------------------
www.matg.org
Just About Something 1.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lady
kiriman Jan 20 2009, 04:43 PM
Kiriman #6


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 110
Sertai: 9-December 08
Daripada: Sailor of Dream
No. Ahli: 435



QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 04:38 PM) *

haaa syle agak rahang cekung mcm ni nampak machos mcm lori balak tayar 14........


klo yang ni aku suka tgk, macho tol...he he....
hface.gif hface.gif
nasib berisi sikit,klo kurus mmg x padan btol


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 20 2009, 05:42 PM
Kiriman #7


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 04:38 PM) *

haaa syle agak rahang cekung mcm ni nampak machos mcm lori balak tayar 14........


mmm...dia nie memang hensem.. cv.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 20 2009, 05:45 PM
Kiriman #8


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 03:45 PM) *
camana nak kasik pipi cekung yer.. sbb nampak macho lah lelaki berpipi cekung.. tp jgnlah kurus keding.. hehe


iye la lelaki yang berpipi cekung tu...klu kurus,
tu ..rasanya mcm kureng skit la...
kureng hensem la ...kan 105.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 20 2009, 06:06 PM
Kiriman #9


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (missnariza @ Jan 20 2009, 05:45 PM) *
iye la lelaki yang berpipi cekung tu...klu kurus,
tu ..rasanya mcm kureng skit la...
kureng hensem la ...kan 105.gif

miss nak lelaki cam mane??
bagitahu kat kami..mane tahu ade yg 'kena' ngan ape yg miss inginkan rolleye0012.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 21 2009, 12:12 AM
Kiriman #10


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (Cisqo @ Jan 20 2009, 06:06 PM) *
miss nak lelaki cam mane??
bagitahu kat kami..mane tahu ade yg 'kena' ngan ape yg miss inginkan rolleye0012.gif


mmm...susah juge nak pilih2 sangat,....
sesedap mata memandang, baik hati & paling penting beriman la,
ade...ke calon2 tu sana....Cisqo

Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 21 2009, 07:51 AM
Kiriman #11


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (missnariza @ Jan 21 2009, 12:12 AM) *
mmm...susah juge nak pilih2 sangat,....
sesedap mata memandang, baik hati & paling penting beriman la,
ade...ke calon2 tu sana....Cisqo

sedap mata memandang mmg sedap..
baik hati...paling baik..
berimam...pak imam lagi..
ade...ramai..nak kenal ke?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Jan 21 2009, 08:12 AM
Kiriman #12


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 741
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



QUOTE (Cisqo @ Jan 21 2009, 07:51 AM) *
sedap mata memandang mmg sedap..
baik hati...paling baik..
berimam...pak imam lagi..
ade...ramai..nak kenal ke?

<off topic>
apa susah2 miss, cisqo ni ada semua ciri2 yg miss cari..... wub.gif
</off topic>


--------------------
www.matg.org
Just About Something 1.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 21 2009, 08:30 AM
Kiriman #13


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (Cisqo @ Jan 21 2009, 07:51 AM) *
sedap mata memandang mmg sedap..
baik hati...paling baik..
berimam...pak imam lagi..
ade...ramai..nak kenal ke?


hik, hik, kelakar la hang nie Cisqo...
mmm...mmm... 105.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 21 2009, 08:33 AM
Kiriman #14


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (mat.g @ Jan 21 2009, 08:12 AM) *
<off topic>
apa susah2 miss, cisqo ni ada semua ciri2 yg miss cari..... wub.gif
</off topic>


iye ke mat g.....
hang ni dah ade yang punye...ke mat g.???
nak tau la jugak....usik...je jgn mare.... hface.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 21 2009, 08:44 AM
Kiriman #15


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (mat.g @ Jan 21 2009, 08:12 AM) *
<off topic>
apa susah2 miss, cisqo ni ada semua ciri2 yg miss cari..... wub.gif
</off topic>

masih muda...
tak sesuai....
mat ok la..dah byk mkn garam..
aku ni baru nak kenal garam tu ape..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Jan 22 2009, 12:16 PM
Kiriman #16


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 741
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



QUOTE (Cisqo @ Jan 21 2009, 09:44 AM) *
masih muda...
tak sesuai....
mat ok la..dah byk mkn garam..
aku ni baru nak kenal garam tu ape..

kalau nak ikut makan garam ikan jaws lagik banyak lar.. sebab dia hidup dalam laut air masin.. kekekeke


--------------------
www.matg.org
Just About Something 1.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 22 2009, 01:30 PM
Kiriman #17


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (mat.g @ Jan 22 2009, 12:16 PM) *
kalau nak ikut makan garam ikan jaws lagik banyak lar.. sebab dia hidup dalam laut air masin.. kekekeke

ikan jaws watpe..
xhensem..xpandai masak lemak cili api
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Jan 28 2009, 09:59 AM
Kiriman #18


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 741
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



berbalik kpd topik kita, aku sakng tgh proses nak cekungkan muker aku yg agak tembam skang ni supaya jadi cengini,





aku perlukan senaman muker yg lebih agresif utk bakar lemak2 dipipi dan sekitar rahang... gym.gif



--------------------
www.matg.org
Just About Something 1.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
padaiyappa©
kiriman Jan 28 2009, 10:24 AM
Kiriman #19


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 392
Sertai: 8-October 08
Daripada: India
No. Ahli: 103



kawe ada janggut berwarna keemasan, mungkin wanita akan tertarik dekat kawe .... smoke.gif cool2.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 28 2009, 12:16 PM
Kiriman #20


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (mat.g @ Jan 28 2009, 09:59 AM) *
berbalik kpd topik kita, aku sakng tgh proses nak cekungkan muker aku yg agak tembam skang ni supaya jadi cengini,





aku perlukan senaman muker yg lebih agresif utk bakar lemak2 dipipi dan sekitar rahang... gym.gif

mat nak jadi cam ni ke?
ni mesti biasa men tekken
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Mukasurat V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 23rd February 2018 - 04:08 PM