IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

2 Mukasurat V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Harga minyak dunia turun
taukey
kiriman Sep 19 2008, 03:04 PM
Kiriman #1


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



kita semua tahu harga minyak dunia dah berada di bawah USD 100 setong. Apa pendapat anda? Dulu semasa pilihanraya permatang pauh, harga minyak turun kita terus dikejutkan dengan penurunan harga minyak di Malaysia. Alasan yang diberikan adalah benda yang baik sebegini harus dipercepatkan. sekarang harga minyak dah turun USD100 kenapakah harga tak turun dipercepatkan. jom berdebat


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exinco
kiriman Sep 19 2008, 09:23 PM
Kiriman #2


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 44
Sertai: 8-September 08
No. Ahli: 11



seperti kebiasaan apa juga yang naik sukar untuk turun. naik cepat tapi turun lambat. malah kebanyakan barangan tak turun harga


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Geekspro
kiriman Sep 20 2008, 07:23 AM
Kiriman #3


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 56
Sertai: 20-September 08
Daripada: Semporna
No. Ahli: 67



Naik laju je bila nak turun kan balik kena buat kajian la itu la ini la...mcm2...Hampeh tol


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aina_sara
kiriman Sep 20 2008, 09:18 AM
Kiriman #4


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 418
Sertai: 12-July 08
No. Ahli: 5



QUOTE (Geekspro @ Sep 20 2008, 07:23 AM) *
Naik laju je bila nak turun kan balik kena buat kajian la itu la ini la...mcm2...Hampeh tol


Ni lah krjn kita skang, depa lebih pentingkan diri masing2 drp kepentingan rakyat.. mereka tidak ikhlas utk membantu rakyat.. lebih pentingkan kroni.

Krjn sakng sudah tidak releven, perlu ditukar segera dgn krjn Pakatan Rakyat.. tapi bila? blink.gif


--------------------
www.tupperclick.com
Simply good living solutions!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 21 2008, 11:38 AM
Kiriman #5


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



jika kita lihat sekarang aku ada terbaca dalam satu surat khabar yang bertanya kepada perdana menteri kita mengenai penurunan minyak. bilakah harga minyak di malaysia akan turun? jawapan pak lah mudah. "wait lah". kenapa perlu wait sedangkan dulu alasannya adalah kalau demi utk kesenangan rakyat akan dibuat cepat. rasanya bagai dia tak cakap tak serupa bikin. aku harap-harap la harga minyak turun sebelum hari raya. kalau dapat ingin juga merasa harga minyak dibawah harga Rm2.00


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexagold
kiriman Sep 21 2008, 11:48 AM
Kiriman #6


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 48
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 65



QUOTE (taukey @ Sep 21 2008, 11:38 AM) *
jika kita lihat sekarang aku ada terbaca dalam satu surat khabar yang bertanya kepada perdana menteri kita mengenai penurunan minyak. bilakah harga minyak di malaysia akan turun? jawapan pak lah mudah. "wait lah". kenapa perlu wait sedangkan dulu alasannya adalah kalau demi utk kesenangan rakyat akan dibuat cepat. rasanya bagai dia tak cakap tak serupa bikin. aku harap-harap la harga minyak turun sebelum hari raya. kalau dapat ingin juga merasa harga minyak dibawah harga Rm2.00


Rasanya dalam keqadaan sekarang ni memang mustahil nak turun bawah RM2.00 kerana sejarah lampau menyaksikan harga minyak bila dah naik takkan turun seperti harga asal. Dengan erti kata lain, dah naik takkan turun. Tetapi saya ada baca mengenai kenaikan harga barang adalah salah satu tanda kiamat kecil. Selain dari kerajaan yang tak bertanggungjawab, kenaikan harga barang juga adalah di sebabkan fitrah alam.


--------------------
Blog Rasmi saya-klik sini[/size]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 21 2008, 04:39 PM
Kiriman #7


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



uiyooo ko biar benar beb. bahaya tu dah kalau ada bunyi dunia nak kiamat ni. takut aku mendengarnya. hahaha. mustahil ke harga turun ke bawah Rm2. mungkin jugak la. selalu sangat merasa dan bukti dari pengalaman yang lepas tu sebabnya. kita lihat sahaja nanti hujung bulan ni dan pengumuman harga minyak. jangan setakat turun 15 sen jer. kena turun byk seikit baru ada lega sikit.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abdfatah
kiriman Sep 21 2008, 11:31 PM
Kiriman #8


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70



entah ler dengan harga minyak nih. macam yoyo pulak jadinya. kejap naik kejap turun. dari kenaikan tiada keturunan tiada keuntungan yang mantap. biasa laa kalo turun pun turun untuk kerajaan sikit. turun untuk rakyat sikit. sedikit aje laa yang boleh pengguna dapat... kalo minyak turun sekalipun harga barangan keperluan harian tetap akan naik macam biasa biarpun kenaikan harga minyak ataupun keturunan harga minyak....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 22 2008, 12:53 AM
Kiriman #9


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



kalau korang jadi perdana menteri malaysia lh, apa yang korang akan buat untuk selesaikan masalah ni? yerlah kita kekadang lebih suka salahkan dan menjatuhkan orang dari memperbaiki dan membetulkan keadaan atau orang..aku pun kekadang gituh jugak smile.gif tapi aku rasa mindset ni perlu sangat2 kita ubah dari sekarang..kalau kekal cmni sampai anak cucu cicit pun, perkara sama akan tetap berlaku..susah jugak sebenarnya jadi PM ni ye..lagi2 kalau masalah bertimbun2 macam sekarang ni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Otaipr
kiriman Sep 22 2008, 11:59 AM
Kiriman #10


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 8
Sertai: 9-September 08
Daripada: Planet Pluto
No. Ahli: 20



Paklah Zzzzz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ijamidayu
kiriman Sep 22 2008, 12:51 PM
Kiriman #11


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 56
Sertai: 10-September 08
No. Ahli: 23



Thats why.. Bukan semua org mampu untk jadi pemimpin.. Pikir erk.. Setiap org akan jadi pemimpin bila sampai masanya..

Jadi, bila nak jadi PM.. Perlu la sediakan mental dan ilmu di dada.. Bukan sahaja pandai bercakap, tetapi pandai dalam menangani masalah semasa negara..

Jadi, PM tue perlulahadil dan saksama. Bukan tidoq jer sepanjang persidangan.. Maka?

Memang sedap salahkan org. Tapi jika perkara sebegini terus berlaku dan terus berlaku? Apa akan jadi? Silap2 cucu pun kita xder dah..

Depa jer yg dok beranak pinak. Ha?!!

Betui dak? Jadi?!! Terus dipersalhkan diri sendiri lah erk?!

:-) ikir-pikirkan , renung-renungkan.. Selamat beramal.. Sedikit quoto utk post nie..

"Org yang memutuskan sesuatu dengan tergesa-gesa.
Tidak dikatakan sebagai org yg adil.
Org yg bijaksana hendaklah memerksa dengan teliti mana yg benar dan mana yg salah"


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Otaipr
kiriman Sep 22 2008, 03:17 PM
Kiriman #12


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 8
Sertai: 9-September 08
Daripada: Planet Pluto
No. Ahli: 20



macam biasalah ... walaupun harga minyak turun sekali pun ke parasa 50 dollar sekali pun

QUOTE
paklah dengan sharil tetap TIDUR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jasmanjunid
kiriman Sep 22 2008, 04:42 PM
Kiriman #13


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 141
Sertai: 19-September 08
Daripada: KL
No. Ahli: 50



Salam hormat,
Seronok lihat polik masa kini. Banyak seninya, banyak ragamnya. Tapi apa yang pasti camner harga minyak naik pun, masih ramai yang berlumba-lumba nak beli kereta baru kononnya kena beli sebab tiket bas naik harga. Ringkasnya, ramai yang masih mampu beli kereta walaupun harga minyak kereta naik. Tu yang tak rugi dema naikkan harga minyak tu.
Me kaceh
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Otaipr
kiriman Sep 22 2008, 04:59 PM
Kiriman #14


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 8
Sertai: 9-September 08
Daripada: Planet Pluto
No. Ahli: 20



sejak minyak naik,,, jualan kereta ada mengalami menyusutan sikit, jualan motorsikal sudah nampak penambahan .... nahas jalan raya pun meningkat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 23 2008, 09:00 PM
Kiriman #15


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



masalah minyak ni lebih berkaitan kepada pengurusan kewangan. Ilmu kena cukup dan pemahaman kita hendaklah ada dari segi ilmu ekonomi dan kewangan. Kalau kita dahulu harga RM berbanding USD 1.00 adalah RM3.82 dan sekarang adalah Rm3.40. Itu ada penurunan dalam Rm0.40 bermakna kita punya ekonomi sepatutnya mempunyai peningkatan. tetapi apa yang dapat saya lihat semua sama dan tiada perbezaan yang ketara


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WebZone-_-Attack
kiriman Sep 24 2008, 12:56 AM
Kiriman #16


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your DŽEamS ۩ <-l
No. Ahli: 51



Intro~Orang kaya cakap,kalau rate minyak naik banyak mana pun diorang still tak pening kepala,sebab diorang memang banyak duit,peduli apa diorang,. Tapi bagi kita yang kerja makan gaji,memang lemah nak fikirkan tentang kenaikan harga minyak ni.

turun-turun gak, bila rega barang nak turun? Minyak menjadi sumber utama untuk rakyat Malaysia. Ia merupakan keperluan seharian.Saya rasa inilah yang rakyat mahukan…harga minyak turun.Sebenarnya harga minyak turun disebabkan sebilangan harga pasaran barang yang turun (menurut sumber RTM).
Tak boleh ke turun 50 cent ? wink.gif nanti aku jadi p~m la

masih menunggu penurunan 2 benda:

1. harga barangan
2. inflasi



--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 24 2008, 08:04 PM
Kiriman #17


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



minyak turun 10 sen sahaja sekarang. Dari Rm2.55 ke Rm2.45. saya bukanlah pakar ekonomi dan sebagainya. cuma apa yang saya berharap pihak kerajaan lebih telus dalam pengiraan sahaja. maksud saya telus disini adalah kenapa hanya RM0.10. Apakah elemen yang dilihat oleh mereka utk menurunkan harga minyak. Ini aku rasa jalan terbaik dan aku pasti juga masih akan ada orang akan menyangkal pengiraan berkenaan. pendapat kawan-kawan sekalian?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rajakamil
kiriman Sep 25 2008, 01:27 AM
Kiriman #18


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 68
Sertai: 9-September 08
No. Ahli: 18



erm...bila cakap nak turun depa cakap kita akan kaji semula dan kaji semula, rege minyak xjugak turun-turun, kalau cakap harga minyak naik...erm xpayah nak kaji sangat pon xpe...naikkan aje....xtau le bila harga minyak nak turun... sama-sama la pegi keje nek beskal yea..huhu xpon nek moto jela..
kereta letak dalam umah wat perhiasan...kalau xmampu nak tampung kos minyak la...kadang-kadang mmg xmunasabah dgn kos untuk tanggung harga minyak nek kereta...

pandai-pandai menguruskan kewangan yea wahai sahabat semua


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 25 2008, 07:15 AM
Kiriman #19


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



tulah sekarang najib dah jadi menteri kewangan..aku harap pemikiran ekonomi najib ni lebih bagus dari pak lah..tapi macamana kita nak wat harga minyak turun dan harga lain yang naik jugak turun? contohnya makanan dan barang komoditi lain..susah kan?hmmm..harap adalah otak ekonomi macam Dr M dulu..yang berjaya menyelamatkan negara kita dari kekacauan ekonomi dunia sekarang ni.kenapa kita nak ikut sangat ekonomi negara barat..sepatutnya kita ada sistem ekonomi kita sendiri..barulah boleh maju


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rajakamil
kiriman Sep 25 2008, 08:04 AM
Kiriman #20


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 68
Sertai: 9-September 08
No. Ahli: 18



itu lah yang masalahnya, kalau harga minyak turun skali pon belum tentu harga barang lain yang nek sebelum ni akan diturunkan, mungkin ade la yang peniaga-peniaga yang berhati mulia lagi berbudi pekerti untuk menurun harga, dan semestinya ramai juga yang akan still mengambil kesempatan dan menggunkan harga lama....mesti kena buat pantauan jgk la untuk memastikan bila harga minyak turun harga barang yang berkaitan pon turun


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Mukasurat V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 21st November 2019 - 08:08 PM