IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

Profil
Foto Personal
Bintang
 
Pilihan
Pilihan
Pernyataan Personal
bizonedrop buat masa ini tidak mempunyai sebarang pernyataan personal.
Maklumat Personal
bizonedrop
Eksekutif Junior
42 tahun
Lelaki
Taman Equine/keramat/pchong
Lahir Julai-17-1976
Minat
Tiada Info
Statistik
Sertai: 8-April 09
Profil Dilihat: 6,348*
Kemunculan Terakhir: 17th December 2009 - 04:27 PM
Masa: Dec 17 2018, 08:49 PM
439 kiriman (0 per hari)
Maklumat Perhubungan
AIM Tiada Info
Yahoo szainizam@yahoo.com
ICQ Tiada Info
MSN Tiada Info
* Paparan profil terkemaskini setiap jam

bizonedrop

Member Rasmi

**


Topik
Kiriman
Komen
Kawan
setakat ini..
17 Jul 2009
Salam dan Terima Kasih! hface.gif

kami ada menjual produk2 DCL, Sabun Mior dan lain2

layari http://kedaiokedai.blogspot.com
23 May 2009
DETIK paling manis dalam kehidupan ialah zaman remaja. Semuanya indah dan berseri, malah badan kuat, kulit tegang, minda pun cerdas, sentiasa ceria tanpa bebanan membuatkan hati girang.

Oleh kerana itu, remaja menjadi harapan bangsa, negara dan agama, malah 1,001 harapan digalas di atas bahu remaja.


Tidak hairanlah semua ideologi mensasarkan remaja sebagai penerus kesinambungan perjuangan. Malah untuk merosakkan satu-satu bangsa selalunya diawali dengan merosakkan remaja.

Al-Quran ada menceritakan banyak teladan remaja. Cerita remaja ashabul kahfi memang patut dicontohi. Ketika manusia seluruhnya hanyut dalam sandiwara leka dunia mereka teguh lari menyelamatkan iman.

Malah, menurut riwayat, ada kalangan yang beranting-anting dan berambut panjang tetapi mereka tidak hanyut dalam kelekaan kerana ada roh agama.

Begitu juga Saidina Ali, dalam usia sembilan tahun berani menjadi galang ganti Rasulullah tidur di katil nabi laksana menggadai nyawa pada malam hijrah nabi.

Ramai remaja tertipu hidup berfoya-foya, ke hulu ke hilir tak tentu arah, asyik hendak berseronok saja, sehingga kadang-kadang terjebak dalam pelbagai skandal yang akhirnya merenggut kenikmatan remaja.

Antara sebab sesetengah remaja sanggup melakukan apa saja asalkan seronok kerana mereka berpendapat remaja hanya sekali saja, jadi bersukarialah sepuas-puasnya.

Pada mereka peluang hanya sekali. Bila tua terlepas segalanya. Inilah bisikan syaitan penuh racun yang menghancurkan remaja sepanjang zaman.

Remaja bukan sekali. Remaja sebenarnya dua kali, iaitu sekali di dunia dan lagi sekali di akhirat iaitu di syurga.

Mereka yang masuk syurga menurut satu hadis nabi ialah yang berumur lingkungan 30 tahun iaitu umur Nabi Isa.


18 May 2009
KOSMO 18 Mei 2009 melaporkan...

SANGGUPKAH anda menjamah hidangan ikan keli yang membesar dengan zat air kumbahan dari ladang babi?

SEPULUH kolam ternakan ikan keli di sebuah kawasan di Perak, rupa-rupanya mendapat makanan daripada air kumbahan ladang ternakan BABI yang terletak bersebelahan.

Lebih malang lagi, ikan-ikan berzat babi itu hanya dipasarkan di luar Perak memandangkan penduduk tempatan sudah mengetahui helah si penternak. mad.gif

INFO UNTUK KORANG TAU

1. Beroperasi sejak 8 tahun lalu

2. Lebih 100 ribu ekor ikan keli diternak di 10 buah kolam

3. Terletak di kawasan seluas 4 hektar dengan jarak 50 meter dari kandang babi dan 200 meter dari kawasan perumahan berhampiran

4. Hasil ternak jual luar Perak

p/s : AKU taip ni dengan penuh perasaan %$#@%%^...harap korang sebar2kanlah...
8 May 2009
SALAM SEMUa...

ni borak2 kedai kopi kan...Bang kopi 5!!

Nak tanya korang...adik aku dapat matrik kat perak pastu dapat lak uitm kat n9..dua2 kos sains..
yang matrik masuk 11/5 ni yang uitm masuk 26/7 pulak..mula2 dia nak pergi kat uitm la..aku pon rasa ok la

Masalahnya..baru semalam aku cek kat tenet..kat uitm dia dapat sains gunaan...
dah dia taknak pergi pula..dah berkemas tergesa2 nak masuk matriks pulak senin ni...

So apa pendapat korang...? aku pun nak tau la..apa dia sains gunaan tu?
harap leh borak2 n sembang2 la yer...minta pendapat korang lak...TQ! mega_shok.gif
18 Apr 2009
Salam....

Hari2 kita sentiasa geram...

geram pada traffic jam la...pada driver sebelah lah..pemandu yang bawa kereta sambil telefon lah..

geram pada suami/isteri yang buat perangai lah...geram kat anak lah...geram kat user lain lah...

apa kata luahkan perasaan anda kat sini...atleast...anda dapat lepaskan geram anda! tapi dengan beradap la yer...
Pelawat terakhir
DWS


15 Jun 2009 - 10:37


26 May 2009 - 20:45
Tetamu


21 May 2009 - 15:42


20 May 2009 - 14:25


20 May 2009 - 4:50

Komen
D0T.
Tahniah! anda pemenang peraduan teka gambar yang pertama.. :D
18 May 2009 - 20:53

Kawan

123 kiriman
7th October 2009 - 04:07 PM

2582 kiriman
2nd November 2013 - 10:30 AM
Papar Semua Kawan
Versi Ringkas Masa sekarang: 17th December 2018 - 08:49 PM