IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

2 Mukasurat V   1 2 >

abdfatah
Posted on: Sep 24 2008, 10:27 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


0139419999 = berapa hareganya? harganya rm500 lebih.

0169433333 = berapa hareganya? harganya rm1000 lebih.

rasanya nombor yang unik tu akan meningkat dari semasa ke semasa. itu baru nombor telefon yang unik... belum lagi nomor plat keter. nombor plat keter tu biasa laa dengar sehinggakan nak jual keter tu mahal nombor dari kereta. aduhai... nomor punya pasal sanggup berhabis duit sakan...
  Forum: Cakap Maklumat dan Pengetahuan · Post Preview: #1443 · Replies: 8 · Views: 6,592

abdfatah
Posted on: Sep 24 2008, 03:23 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


Penjualan nomor telefon.... tak tau laa nak kategori area mana pasal penjualan nomor telefon nih. Apa yang mengherankan saya adalah berkenaan nomor-nomor telefon unik dan tersendiri dan dijual dengan harga yang tertentu. Persoalannya kenapa ia menjadi begitu mahal dan berharga. Bukan simkad aje boleh dijual... Nomor telefon pun boleh diniagakan?

cuba teka...?

0139419999 = berapa hareganya?

0169433333 = berapa hareganya?
  Forum: Cakap Maklumat dan Pengetahuan · Post Preview: #1431 · Replies: 8 · Views: 6,592

abdfatah
Posted on: Sep 23 2008, 08:53 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


pelbagai jenis kipas anda boleh temui di pasaran masa kini. ada yang 3 bilah ada yang 4 bilah. kipas antik pun ada... ada yang berdiri dan ada yang duduk. kipas sememangnya akan menjadi pilihan ramai selain dari aircond. mari kita selidik kenapa ramai orang memerlukan kipas di rumahnya... di mana jua anda berada anda akan menemui kipas elektronik yang ada dalam kebanyakan rumah. kalo takder kipas sudah tentunya rumah tersebut akan membahang dengan begitu hangat sekali. tidak senang duduk dibuatnya... macam cacing kepanasan... kipas jugak yang cool menjadi pilihan tatkala panas membara...

kipas yang bagaimana bentuknya yang anda gunakan di rumah anda? apa yang istimewanya kipas di rumah anda?

aiyaaa cerita kipas ke...?
  Forum: Cakap Produk Elektrik, Elektronik & Digital · Post Preview: #1311 · Replies: 4 · Views: 3,714

abdfatah
Posted on: Sep 23 2008, 08:40 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


zaman terus berubah... kini tv antik tersebut menjadi kenangan zaman silam. dan sekarang ada tv yang kecik sempoi. ada yang skrin leper dan macam2 jenama yang dikeluarkan oleh syarikat televisyen. dan yang pastinya anda akan terus tercongok depan tv selagi ada remote control di tangan anda dan makan-makan depan tv bagi yang suka lepak depan tv.
apa yang pasti tv besau kedabak pastinya menjadi pilihan bagi mereka yang suka menengok bola sepak.

apakahh kesan sampingan menengok tv setiap hari bagi kanak-kanak dan orang dewasa....? takkan ler nak tengok tv hari-hari..?

rancangan menarik hari ini... sudah tentunya anda akan ingat satu persatu bila satu2 rancangan kegemaran anda akan ke udara... jangan ke mana-mana...
  Forum: Cakap Produk Elektrik, Elektronik & Digital · Post Preview: #1308 · Replies: 41 · Views: 32,324

abdfatah
Posted on: Sep 22 2008, 08:28 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


dulu dapat tengok televisyen dengan warna hitam puteh aje siap kena bayar 20sen untuk mereka yang takder tv. Kalo ada tv tu kiranya memang mewah sakan ler golongan tersebut. Dapat tengok gambar gerak2 dan citer yang menarik. tv hitam puteh nih boleh dikatakan antik ler untuk zaman sekarang...



gambor tv antik lukis.

kemudian dunia televisyen terus berubah dari semasa ke semasa. dari tv kotak ada 4 kaki yang ada pintu boleh tutup dan buka serta tv dalam kotak yang boleh di bawa ke sana ke mari... tv dalam kotak?
  Forum: Cakap Produk Elektrik, Elektronik & Digital · Post Preview: #1169 · Replies: 41 · Views: 32,324

abdfatah
Posted on: Sep 22 2008, 08:13 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


Telefon bimbit atau atau lebih dikenali sebagai handphone dengan singkatan hp. jenama apa sekalipun yang anda gunakan tetap menjadi satu keperluan kepada ramai orang. Mereka sudah tentunya tak boleh nak berpisah walau sedetikpun dengan telefon bimbit mereka lebih2 lagi kalo telefon bimbit tersebut dilengkapi dengan pelbagai fungsi yang menarik. mahal atau murah bukan soalnya, yang penting gunakan telefon bimbit dengan sebaik baiknya.

apa guna telefon mahal kalo prepaid pinjam dengan kawan?
  Forum: Cakap Produk Elektrik, Elektronik & Digital · Post Preview: #1168 · Replies: 45 · Views: 25,203

abdfatah
Posted on: Sep 22 2008, 07:49 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


memang takkan sudah dengan cerita panas artis masa kini lebih-lebih lagi kalo buat gosip yang tidak berasas ikut sedap hati nak hemtam kromo. kalo dah pakai hentam kromo yang larisnya sudah tentu ler surat kabau mereka jugak. kalo silap haribulan dan tak kena gaya habis laa derang kena saman tak pasal2....
  Forum: Cakap Dunia Hiburan · Post Preview: #1167 · Replies: 14 · Views: 5,944

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 11:31 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


entah ler dengan harga minyak nih. macam yoyo pulak jadinya. kejap naik kejap turun. dari kenaikan tiada keturunan tiada keuntungan yang mantap. biasa laa kalo turun pun turun untuk kerajaan sikit. turun untuk rakyat sikit. sedikit aje laa yang boleh pengguna dapat... kalo minyak turun sekalipun harga barangan keperluan harian tetap akan naik macam biasa biarpun kenaikan harga minyak ataupun keturunan harga minyak....
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #1101 · Replies: 24 · Views: 9,405

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 11:25 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


oh dunia di tahun 3000? realitinya banyak menda akan diwujudkan untuk memudahkan segala kerja akan terus dicipta kepada orang ramai. teknologi dah tentunya semakin berkembang selaras dengan kemajuan tahun 3000. mungkin malas bagi mereka yang menerima teknologi yang disediakan. namun bagi mereka yang menghasilkan produk2 terkini akan terus berfikir untuk menjadikan orang ramai terus bermalas-malasan... hohohooo..
  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #1099 · Replies: 6 · Views: 3,064

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 11:10 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


hahahaaa.... laugh.gif laugh.gif kelakar tul aaaa... semenjak dari mula2 naik bas pakcik tu asyik berdiri aje... lepas sekian lama berdiri takleh nak duduk duduk jugak sehingga ler sampai ke destinasinya... maka terkeluar ler ungkapan tersebut... dapat free aje laa takyah bayar tambang. konduktor pun tak faham2 jadinya...


"Dari kenaikan sampai keturunan tiada kedudukan"

kalo nak buat maksud lain jadi camner haaaa...?
  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #1094 · Replies: 7 · Views: 7,383

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 11:02 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


dia nak provok minda tak kena tempat ler tu kalo bab buang ayak kecik kaa... nak buang ayak besau kaa, dah tentu mana boleh tahan kalo dah nak ter....... dan berbau busuk dalam teksinya itu... maka terima ler balasannya hanya kerana perasaan aje laa tu untuk menyedapkan hati nurani penumpangnya... dia dah biasa provok penumpang lain agaknya...
  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #1091 · Replies: 6 · Views: 2,732

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 11:34 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


nak order sebijik ler... ingatkan bukak satu2 lepas tu masyukkan dalam beg... boleh try buat basikal yang pasang siap laa pulak lepas nih... tak larat ler nak bawak sana sini. kalo guna yang biasa tu kira okey lagi... kalo nak guna yang bawak dalam beg ke sana ke sini satu hal pulak laa.
  Forum: Cakap Dunia Automotif · Post Preview: #1030 · Replies: 8 · Views: 3,880

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 11:25 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


memang menggoda betul ini cerita. siap ada ulasan yang cukup menggoda. cara-cara untuk menggoda wanita dengan penuh jayanya. berikan hadiah yang istimewa kepada si dia biarpun percuma untuk diberikan percuma kepada si dia. goda jangan tak goda...

citer kekasih kuseru boleh aje tengok dalam online. online pun boleh tengok... takkan nak tunggu tergoda depan tv aje... hehehehhee...
  Forum: Cakap Dunia Hiburan · Post Preview: #1027 · Replies: 6 · Views: 3,193

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 11:16 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


koleksi ekseden tu yang ngeri sikit. bersepai keter depa nih kalo dah bertembung satu sama lain. kalo sebijik dua okey laa. kalo dah bertembung reramai tu yang tragis sikit... apohalpun nama lagi perlumbaan. itu adalah risikonya yang perlu dihadapi... perlumbaan tetap perlu diteruskan... dan setiap kali ada formula 1, ia tetap menjadi penantian kepada peminat2 F1.
  Forum: Cakap Sukan & Rekreasi · Post Preview: #1025 · Replies: 10 · Views: 6,656

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 11:10 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


boleh panggil fesyen ke...? fesyen seluar koyak? kalo koyak lepas tu berhias lututnya camner pulak... boleh panggil fesyen lutut berhias laa jadinya... ada satu citer apa entahnya dia buat citer jualan seluar jeans yang koyak. maka dibuatnya fesyen koyak kat bahgian belakang... tetapi menampal dengan lapisan plastik laa. seluar koyak tu untuk pompuan aje laaa. hahahahahaa... ada jugak feseyen camtu...
  Forum: Cakap Fesyen & Gaya · Post Preview: #1023 · Replies: 26 · Views: 15,868

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 11:04 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


QUOTE (webzomAttack @ Sep 20 2008, 06:03 PM) *
Nasib baik aku tak hisap rokok. Banyak betul kelebihan aku dapat. Dalam keluarga aku, aku sorang je yg mengikut jejak langkah ayah aku, Abang aku semua hisap rokok .Adik aku ada sorang lagi yg lelaki, baru nak masuk tingkatan 3 . Setakat ni ok lagi, Harap dia pun turut mengikut jejak langkah ku. Haha.

MEROKOK MENBAHAYAKAN KESIHATAN,
KALAU TAK SEKARANG PUN PASTI MASA AKAN DATANG.

Terpulangla pada budi bicara anda. Janji bahagia. laugh.gif


memang bahaya untuk kesihatan. kesihatan takkan terjejas dengan begitu cepat kalo dah merokok. kesannya akan dapat dilihat selepas beberapa lama merokok. berapa banyak belanja yang perlu dikeluarkan untuk sekotak rokok setiap hari. kalo berkatun2 rokok dah banyak boleh buat duit dengan lebih bermanfaat untuk masa depan. kalo simpan dalam tabung kecemasan lagi baik untuk masa depan yang lebih terjamin...
  Forum: Cakap Fesyen & Gaya · Post Preview: #1021 · Replies: 21 · Views: 12,981

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 10:54 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


QUOTE (taukey @ Sep 20 2008, 12:42 PM) *
mula sekali aku cuma mampu kata aku kesian kat kawan kamu tu. dari mula berkawan sehingga dia berkahwin dan mengandung 3 minggu senantiasa ada masalah dengan lelaki tersebut. Pilihan tak baik dan lelaki tu memang takkan sunyi punya. kalau tak sunyi ni bermaksud dia akan keluar cari yang lain. lagi satu perempuan yang dengan dia berscandal tu tau ke dia dah kawen? tangan tak akan berbunyi kalau bertepuk sebelah sahaja. biggrin.gif



memang bermasalah punya suami sedemikian rupa kalo dah jadi kaki pompuan. pompuan lain jugak yang ada dalam ingatannya walaupun dah ada yang halal. ikut suka hati aje meninggalkan tanggugjawab sebagai suami. curang ternyata lagi terang. rasanya elok suami dia di masukkan ke pusat rawatan kesihatan minda untuk menjernihkan rumahtangga mereka. kalo tak jalan jugak boleh cari jalan yang lain membuang terus manusia yang tidak bertanggungjawab itu dari kehidupan rumahtangganya itu...
  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #1019 · Replies: 12 · Views: 5,595

abdfatah
Posted on: Sep 21 2008, 10:43 AM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


memang riuh rendah sungguh senario politik semasa zaman sekarang. pelbagai berita dan konspirasi yang terhangat boleh tercipta dan disebarkan dengan begitu mudah tanpa rasa segan silu untuk memenangi apa yang dikatakan sebagai tampuk pemerintahan negara.... macam macam ler kerenah politik negara sekarang. sedikit kesilapan akan membawa padah kepada semua orang... bukan ahli politik semata-mata....
  Forum: Cakap Politik · Post Preview: #1016 · Replies: 17 · Views: 6,411

abdfatah
Posted on: Sep 20 2008, 07:04 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


rasanya boleh try goreng bawang ngan straw dan buat demonstrasi camner jadi keras dan tak lembik... kalo bubuh tepung pulut berkemungkinan boleh jadi keras jugak. dengan straw nih dah terlebih tahap toksid jadinya.... resepi bawang goreng ngan straw demostrasi... boleh try tengok nih jadi camner lepas nih... boleh buat pembuktian yang sahih.

goreng dengan straw? huhuuuu... ada sesiapa yang dah cuba try menghasilkan bawang goreng tersebut...? kalo plastik lain mungkin boleh jugak agaknya....???
  Forum: Cakap Kesihatan & Petua · Post Preview: #949 · Replies: 11 · Views: 4,982

abdfatah
Posted on: Sep 20 2008, 06:53 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


ada jugak kedengaran dan kelihatannya jutawan adsense ini. boleh dicuba untuk membuat pengiklanan secara percuma dalm tempoh setahun tersebut. memang tidak akan rugi apa-apa untuk menempatkan iklan anda secara percuma dalam tempoh tersebut. boleh laa buat iklan ke seluruh negara yang terdapat dalam senarai jutawan adsense tersebut dengan jayanya...
  Forum: Cakap Dunia ICT Terkini · Post Preview: #946 · Replies: 35 · Views: 15,477

abdfatah
Posted on: Sep 20 2008, 05:31 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


kena bawak berbincang ler... time rehat ke? time bercuti ke boleh laa layan... kalo asyik membuat alasan itu ini sampai bil2 pun takkan selesai. menda boleh diselesaikan dengan cara elok maka hambik aje jalan yang terbaik dengan membuat perbincangan yang lebih harmoni agar tidak menjadi kecoh dan tidak puas hati... nanti lari lintang pukang siapa yang nak nolong? siapa yang susah nanti...
  Forum: Cakap Keluarga & Rumahtangga · Post Preview: #930 · Replies: 24 · Views: 12,916

abdfatah
Posted on: Sep 20 2008, 05:25 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


berapa banyak untung dah dapat kalo bagi diskaun? kalo bagi free time kesesakan yang terlalu padat okey laa untuk kemudahan orang ramai balik kampung. time pulang ke banda pun begitu jugak ler... bagi ler free untuk sehari dua memang berpatutan ler... sekali sekali amal jariah apa salahnya encik plus... tul tak?
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #927 · Replies: 6 · Views: 2,963

abdfatah
Posted on: Sep 20 2008, 05:22 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


memacam ler sekarang punya cerita ngeri. cinta tak terbalas rupanya... dah ler membunuh lepas tu ada hati pulak mintak duit tebusan tak pasal2 untuk tambah derita kesusahan keluarga tersebut. cinta punya pasal tak kira bangsa laa, akan ada rasa tidak puas hati tatkala cinta tak berbalas... apa saja akan dilakukan jika dah hati rasa berdendam tidak berkesudahan... belum dapat memang laa nak... kalo dah dapat dan dah kawen baru tau laa perangai masing2...
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #925 · Replies: 8 · Views: 3,726

abdfatah
Posted on: Sep 20 2008, 05:18 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


lambat lagi ke nak berubah kerajaan malaysia nih? kena tangguh dulu nampaknya... mungkin lepas raya nanti nampak garang sikit ler perubahan kerajaan tersebut. berapa ramai yang akan melompat lompat selepas ini...? banyak dalih agaknya untuk mereka terima hakikat untuk membuat perubahana kerajaan tersebut....
  Forum: Cakap Politik · Post Preview: #922 · Replies: 25 · Views: 10,512

abdfatah
Posted on: Sep 20 2008, 05:15 PM


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70


umur tak penting... yang pentingnya kena pentingkan yang lebih penting dahulu sebelum meneroka hutan belantara tersebut. sebaiknya kena jaga ler dari awal hingga akhir hayat... kalo dah berumur dah tentunya punya masalahnya yang tersendiri... muda atau tua punya kerenahnya yang tersendiri.... tanpa wanita tiada laa manfaatnya hanya lelaki semata-mata...
  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #920 · Replies: 5 · Views: 2,547

2 Mukasurat V   1 2 >

New Posts  Susulan baru
No New Posts  Tiada susulan baru
Hot topic  Topik panas (Baru)
No new  Topik panas (Tiada baru)
Poll  Undian (Baru)
No new votes  Undian (Tiada Baru)
Closed  Topik dikunci
Moved  Topik dipindah
 

Versi Ringkas Masa sekarang: 19th December 2018 - 07:58 AM