IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

2 Mukasurat V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Kereta Idaman anda
bluzz
kiriman Sep 9 2008, 10:09 AM
Kiriman #1


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 31
Sertai: 8-September 08
No. Ahli: 15



Aku dari dulu sampai sekarang terkenang nak beli kereta model BMW..


Apa kereta idaman korang?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Sep 9 2008, 10:25 AM
Kiriman #2


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 742
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



QUOTE (bluzz @ Sep 9 2008, 10:09 AM) *
Apa kereta idaman korang?


kalo income 20K sebulan, gua mau angkat ini.. All White EVO X rolleyes.gif



--------------------
matg.net
My Focal 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluzz
kiriman Sep 9 2008, 10:46 AM
Kiriman #3


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 31
Sertai: 8-September 08
No. Ahli: 15



WOOOYOOOO ko mestilah kerja keras buat forum poster baru boleh dapat tongue.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 9 2008, 02:33 PM
Kiriman #4


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



tu ar..yerlah kalau harga dah 300K sebijik, mau sebulan dalam 3K..huhu..so pendapatan mestilah paling kurang dalam 10K sebulan sebab ikut nasihat pakar kewangan, bayar kereta mestilah maksimum 30% dari pendapatan kita setiap bulan. Tu maksimum, kalau minimum maknanya gaji korang kena 10-20K lah sebulan..hehe..takkan nak jadi CEO TNB kot.. smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 15 2008, 06:41 PM
Kiriman #5


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38





kereta macam tu mmg tak mampu nak dibeli. tapi kalau aku jutawan mgkn aku beli dan mungkin tidak jugak. he he he. Tatau la. sebab rasa cam berbaloi plak. aku sebenarnya dari dulu sampai sekarang minat kereta ni. ni gambar utk tontonan umum.



Ini lah Toyota Supra. he he. Aku suka tengok rupa sport dia.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rajakamil
kiriman Sep 17 2008, 12:18 AM
Kiriman #6


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 68
Sertai: 9-September 08
No. Ahli: 18



QUOTE (bluzz @ Sep 9 2008, 10:09 AM) *
Aku dari dulu sampai sekarang terkenang nak beli kereta model BMW..


Apa kereta idaman korang?


Keret nie memang cantik.. tapi kalau business dgn income RM 10K keatas memang sedap pakai, taka da maslah


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 19 2008, 09:25 PM
Kiriman #7


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



boleh sahaja. semua blh buat janji ada usaha serta strategi yang mantap. 10 k sebulan mgkn tak akan jadi satu perkara yang mustahil lagi. tapi kalau kita perasan orang lebih suka beli Mercedes dari beli BMW. orang yang muda sahaja yang suka beli BMW. yang dah berumur sikit tu mesti pilih Mercedes


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WebZone-_-Attack
kiriman Sep 19 2008, 09:58 PM
Kiriman #8


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your DŽEamS ۩ <-l
No. Ahli: 51



Ni kereta idaman aku,aku tengh kumpul nak beli kete ni,Tak tahu bape tahun lagi la,kereta menjadi milik aku. Kalau boleh kete idaman aku nak beli cash la. Tak payh pening kepala fikir pasal hutang :-D



Meleleh air liur aku setiap kali tgk GTR ni.


--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexagold
kiriman Sep 20 2008, 10:52 AM
Kiriman #9


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 48
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 65



Assalammualaikum,

Dulu masa bujang-bujang, impian tu memang la nak pakai BMW, EVO dan sebagainya, tetapi bila dah berkeluarga ni, kereta impian saya dah bertukar menjadi MPV seperti ESTIMA, ALPHARD, Grand LIVINA dan sebagainya. Senang nak angkut anak bini. Bila balik kampung plak, boleh angkut satu family. Tetapi in future bila kewangan dah stabil, tanggungjawab sosial dah cukup dan ada leverage nak bayar instalment teringin jugak nak pakai mini cooper.


--------------------
Blog Rasmi saya-klik sini[/size]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abdfatah
kiriman Sep 20 2008, 03:47 PM
Kiriman #10


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70



dulu dulu punya cerita keter impian dah tentunya nak keter besau macam mercedes benz. terkadang terfikir pulak kenapa nak pakai keter besau...? sebbnya minyak tak naik lagi... sekarang pulak memacam hal dah naik memungkinkan untuk mendapatkan keter idaman yang sederhana pun dah kira berbaloi laa untuk bergerak ke sana ke mari dengan harga yang berpatutan... dapat MPV proton pun okeh laaa...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 21 2008, 12:20 PM
Kiriman #11


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



bile harga dah naik dan barang2 dah naik, semua dah ubah cara berfikir kan? semua fikir nak jimat..baguslah macm tuh..sebab di akhir zaman Allah akan tarik balik rezeki yang Dia berikan sedikit demi sedikit..sama2 lah kita berfikir..kalau masih ada yang belum insaf dari kehidupan yang lampau, tak taulah..Dia dah tunjukkan semuanya pada kita.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 21 2008, 04:33 PM
Kiriman #12


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



dapat kereta idaman yang sport dan besar besar macam tu dalam mimpi pun jadila. macam kata korang harga minyak naik, harga tol naik, harga barang naik. tak pasal pasal bankrup masuk makamah. tu satu hal lagi. anak bini sapa pulak nak sara lepas tu. semua tak boleh jalan dah.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctz
kiriman Apr 9 2009, 09:18 AM
Kiriman #13


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 71
Sertai: 8-April 09
Daripada: k.Nerang
No. Ahli: 858



QUOTE (wanmus @ Sep 9 2008, 02:33 PM) *
tu ar..yerlah kalau harga dah 300K sebijik, mau sebulan dalam 3K..huhu..so pendapatan mestilah paling kurang dalam 10K sebulan sebab ikut nasihat pakar kewangan, bayar kereta mestilah maksimum 30% dari pendapatan kita setiap bulan. Tu maksimum, kalau minimum maknanya gaji korang kena 10-20K lah sebulan..hehe..takkan nak jadi CEO TNB kot.. smile.gif



bleh jer income 20k sbulan ...buat bisnes arr...huhu rolleyes.gif


--------------------
QUOTE
Aman for Peace!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bizonedrop
kiriman Apr 9 2009, 10:25 AM
Kiriman #14


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 439
Sertai: 8-April 09
Daripada: Taman Equine/keramat/pchong
No. Ahli: 855



dulu motosikal honda EX 5
pastu sambar kancil 850 EX
sekarang pakai Avanza hitam 1.5
ingat nak capai Honda City lak...aminnnnn

Merz...ummmm..nak jugak! hhuhuhu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rizputra7
kiriman Apr 11 2009, 02:00 PM
Kiriman #15


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 316
Sertai: 22-September 08
Daripada: PERAK
No. Ahli: 80



aku teringin yg macam nie------Mitsubishi Lancer EVO VIII MR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bizonedrop
kiriman Apr 11 2009, 05:10 PM
Kiriman #16


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 439
Sertai: 8-April 09
Daripada: Taman Equine/keramat/pchong
No. Ahli: 855



huhuhu...

berapa sekilo ek? perghh! kalau aku la yg bawa...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
B@zSh™
kiriman Apr 12 2009, 10:58 AM
Kiriman #17


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,830
Sertai: 19-September 08
Daripada: New Castle
No. Ahli: 54



Antara EVO VIII & X aku lagi suka tengok EVO X
Nak beli...lum mampu lagik biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctz
kiriman Apr 13 2009, 02:12 PM
Kiriman #18


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 71
Sertai: 8-April 09
Daripada: k.Nerang
No. Ahli: 858



QUOTE (webzomAttack @ Sep 19 2008, 09:58 PM) *
Ni kereta idaman aku,aku tengh kumpul nak beli kete ni,Tak tahu bape tahun lagi la,kereta menjadi milik aku. Kalau boleh kete idaman aku nak beli cash la. Tak payh pening kepala fikir pasal hutang :-D



Meleleh air liur aku setiap kali tgk GTR ni.

lust.gif
wooow!...mmg suka kreta 2 pintu ni!


--------------------
QUOTE
Aman for Peace!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WebZone-_-Attack
kiriman Apr 14 2009, 03:26 AM
Kiriman #19


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your DŽEamS ۩ <-l
No. Ahli: 51



QUOTE (ctz @ Apr 13 2009, 02:12 PM) *
lust.gif
wooow!...mmg suka kreta 2 pintu ni!


Bukan sebab 2 pintu, tapi model mcm tu, mmg aku minat,
Satu lagi, aku ni jenis setia, kalau pilih yg tu,
yg tu lah, aku harapkan , kah kah.
Walapun keluar kereta terbang sekalipun, kesetian ku dekat satu benda yg aku dah minat takkan berubah

kah kah lg

insyallah satu hari nanti pasti dalam gengaman,
kalau nak beli ansuran aku tak nak,
sbb ku tak suka berhutang, cash lah,,,, baru LAPANG JE KEPALA OTAK... Tul tak ?

Nissan skyline GTR harga di malaysia RM 550000.

Nissan skyline GTR harga di USA RM 120000.

Nissan skyline GTR harga di australia RM 200000.

Rugi betul duduk di malaysia..........

Pasal kereta import, mmg aku rugi duk malaysia, Harga berbeza gila

Bulan 12, tahun lepas aku ada jumpa tokei yg aku kenal, yg baru punyea skrng leh la ambik rm300k 24.gif 24.gif


--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rizputra7
kiriman Apr 14 2009, 10:19 AM
Kiriman #20


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 316
Sertai: 22-September 08
Daripada: PERAK
No. Ahli: 80



adik aku cakap..kat jepun Mitsubishi Lancer EVO VIII MR yg second baru rm8ribu....aku nak beli satu nie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Mukasurat V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 17th November 2019 - 08:59 AM