IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> time untuk tukar tayar baru
chucheongfan
kiriman Apr 21 2014, 10:36 AM
Kiriman #1


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 61
Sertai: 20-April 13
No. Ahli: 2,443



hi korang. gua sedang pakai Toyota Camry 2012. Tak pernah tukar tayar tapi rasanya sekarang adalah masanya untuk tukar tayar sebab rasanya macam grip dah tak da. Tayar gua sekarang 215/60 R16.

ada tak sesapa nak cadangkan tayar?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
weiyaow
kiriman Apr 22 2014, 10:07 PM
Kiriman #2


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 60
Sertai: 4-June 13
No. Ahli: 2,463



QUOTE (chucheongfan @ Apr 21 2014, 10:36 AM) *
hi korang. gua sedang pakai Toyota Camry 2012. Tak pernah tukar tayar tapi rasanya sekarang adalah masanya untuk tukar tayar sebab rasanya macam grip dah tak da. Tayar gua sekarang 215/60 R16.

ada tak sesapa nak cadangkan tayar?


Banyak risiko kalao x da bunga lah...cepat tukar..jgn main2..
Jenama apa dik guna ni? Kalao nak tukar tayar boleh cuba Michelin P3ST atau Conti ComfortContact CC5... bagus untuk grip
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kenwind77
kiriman Apr 23 2014, 11:45 PM
Kiriman #3


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 3
Sertai: 23-April 14
No. Ahli: 2,503



tayar mmg penting utk sebuah kereta, tapi.. u juga nak check bahagian kereta yg lain la. mesti jaga baik2 kereta parts lain jugak utk elakkan kejadian susah hati berlaku di jln raya.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bubble
kiriman Apr 24 2014, 01:23 PM
Kiriman #4


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 5
Sertai: 24-April 14
No. Ahli: 2,506



bro, sepatutnya kne tuka awl2 suda. tayar xle main2 klu da botak. bahaya. kne check from time to time jugak ye.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tennyliew
kiriman Apr 25 2014, 05:32 PM
Kiriman #5


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 47
Sertai: 3-June 13
No. Ahli: 2,461



Banyak kawan saya dah tukar Michelin P3ST...dulu mereka pakai yoko , conti tapi mcm x sesuai. Lepas cuba Michelin dah x nak tukar..
http://www.michelin.com.my/Campaigns/miche...al-performance/
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 21st November 2019 - 04:58 AM