IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Closed TopicStart new topic
> Bercerai?
Razif
kiriman Sep 12 2008, 02:07 AM
Kiriman #1


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 42
Sertai: 8-September 08
Daripada: Penang
No. Ahli: 14



Berkongsi pengalaman seorang teman....


firstly bkn mslh sendiri tp pepagi td salah sorang dr kawan aku jmp n cerita mslh dia..
dia ajak temankan dia gi pejabat agama..aku pun setuju..aku bkn berat sblh tapi dari dulu aku mmg
tak setuju kawan aku dgn jantan nih..
prob dia :

kes 1: (masa bercinta)
pernah kantoi bawa perempuan keluar mlm dgn kwn2 (group laki pompuan)
sb dirakam dgn handycam dan awek dia dpt handycam tu. xde lucah2 okeh..
xtau la sengaja rakam kwn2 dia atau x..(aku kenal pompuan tu..sorry 2 say tp pompuan tu mmg bohsia)
penyelesaian: lps tgk gbr tu dia suh bf dia bw jmp salah sorang kwn yg ada dlm hcam dan tny direct
knp bf dia dgn pompuan lain..kwn dia mintak maaf sb babitkan bf dia..pastu kawan aku ni dtg umah aku mlm tu jgk
tdo kat umah aku then esok ikut aku gi jb (masa tu aku ada hal 1weeks kat sana).kiranya dia nak tenangkan fikiran la kot..
lps seminggu balik bf dia pujuk gila2..siap sumpah2 dpn aku nak jg awek dia elok2..konon syg la..
slps sbln aku tgk derang dah ok...pastu hp bf dia kwn aku control..

kes 2: (masa bertunang)
masa bertunang kawan aku suh tunang dia pakai sim baru..hp pun dah xkisah sgt..yelah dah bertunang..kira secure sikit.
tunang dia jemput sorang pompuan (A) diam2..konon regular customer..(tunang dia buat bisnes). tp kwn aku pernah tgk msj pompuan ni ngadu kat tunang dia tu psl bf dia selalu pukul dia....tunang dia ckp dah org nak cerita mslh takkan nak mrh org tu..dgr aje la..kwn aku pun terima alasan xkonkrit tunang dia tu!!

kes 3(dah berkahwin)
baru dpt tau yang laki dia ni masa derang bertunang gi lepak kat umah si A. ngamuk sakan kawan aku..
tapi mcm biasa jantan ni secara automatiknya ada je jwpnnya..katanya mak bapak Si A yang jemput..
hormat la jemputan org...pastu dapat pulak tau dari adik ipar dia yg laki dia bkn p terawih tp lepak kat umah si A...
apa korang ingat kalo dah menipu bini gi terawih tp gi melencong umah pompuan..ntah betul ke tak mak bapak
pompuan tu ada atau derang berdua-duaan...wa'allahualam...
penyelesaian:BELUM ADA


so..mlm td derang dah gaduh besar sampai kawan aku ni nak pi pejabat agama..kaunseling or bercerai aku xtau la..
mmg tak guna ada laki cam gitu..
Firstly...dia mungkin janji..
secondly....dia ada pompuan lain...

korang setuju tak yang derang mmg xsesuai bersama..kawan aku tu dah mengandung 3mgu..
boleh sakit jiwa kalo kawin tapi hari2 makan ati...!!


komen pls!!! unsure.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 12 2008, 08:44 AM
Kiriman #2


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



betul jugak ek kalau macam ni..adakah kalau berbaik semula akan bahagia?biasanya kalau macam ni susah kecuali lelaki tu berubah..lelaku cmni pun susah jugak nak berubah, kene ada something kejadian yang teruk menimpa baru dia akan insaf..ade pompuan lain pun, instri tetap dikerjakan jugak..nah siap dah mengandung 3 bulan..melampau lelaki ni..tapi kalau nak kata lelaki ni x salah, xleh jugak sebab dah background dari dulu cmtuh dah..huhu..so salah sape skrg nih?kalau aku jadi pompaun tu pun xtau nak wat ape..kalau bercerai, kita plk merana..so, apa2pun, mintaklah petunjuk dari Allah.Dia maha mengetahui. semua yang Dia buat tu, ada manfaat disebaliknya, cuma kita je tidak ketahui.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ijamidayu
kiriman Sep 12 2008, 09:37 AM
Kiriman #3


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 56
Sertai: 10-September 08
No. Ahli: 23



Pada aku la.. Dari awal laki nie dah mainkan dia.. Still nak layan? Huh!!

Jadi, dah kahwin kena la jumpa pakar utk selesaikan masalah laki dia nie.. Awat la laki dia cam 2.. Sukar la nak cakap laki nie.. Tak pernah bersyukur..

Pada aku, better selesai jumpa pakar then.. tgk lepas sebulan..

Apa yg memberatkan keadaan dah ngandg.. Nie yg wat lagi payah.. Harap dia berubah bila tau wife dia ngandg..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
titaniumhijau
kiriman Sep 12 2008, 10:25 AM
Kiriman #4


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 15
Sertai: 12-September 08
No. Ahli: 25



Suruh laki tu berubah. Itu aje yang aku rasa boleh sekarang walaupun mungkin agak mustahil.

Kalau tak, bercerai lagi baik.

Tapi still tak leh buktikan bahawa si A dan suami pempuan tu ada hubungan lain. Kalau takde bukti, tak leh nak cakap apa la..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misspolkadot
kiriman Sep 19 2008, 04:10 AM
Kiriman #5


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 12
Sertai: 19-September 08
No. Ahli: 48



aku nak tanya satu soalan?
kalu dorg bercerai selesai x masalah.
mungkin skrg lega.
tapi pk.
ader hamba allah dalam rahim tu.
x bersalah n suci ok.
kwn ko temakan pujukan jantan arnab tu apehal?
x tau eh
islam sndiri ader cakap.
cri pasagan yg baik.yg dapat pimpin kita
silap dia gak.pilih suami yg terang2 nak enjoy yahudi.hhaha
jgn cepat melatah.
pk janin tu.
pk keluarga.
n pk balik.
manusia ni bole berubah k.
g mtk kaunseling.
try jadi isteri yg sentiasa menjaga maruah suami.
tu je aku nak taip.
whoa.
jgn tersinggung.
saya juga isteri n saya juga ibu.
dan saya juga berperang dgn suami tapi ingat.perkahwinan tu ibarat masjid taw.
renung2kan lah.


--------------------
www.mengirabintang.multiply.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 19 2008, 05:20 AM
Kiriman #6


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



QUOTE (misspolkadot @ Sep 19 2008, 04:10 AM) *
aku nak tanya satu soalan?
kalu dorg bercerai selesai x masalah.
mungkin skrg lega.
tapi pk.
ader hamba allah dalam rahim tu.
x bersalah n suci ok.
kwn ko temakan pujukan jantan arnab tu apehal?
x tau eh
islam sndiri ader cakap.
cri pasagan yg baik.yg dapat pimpin kita
silap dia gak.pilih suami yg terang2 nak enjoy yahudi.hhaha
jgn cepat melatah.
pk janin tu.
pk keluarga.
n pk balik.
manusia ni bole berubah k.
g mtk kaunseling.
try jadi isteri yg sentiasa menjaga maruah suami.
tu je aku nak taip.
whoa.
jgn tersinggung.
saya juga isteri n saya juga ibu.
dan saya juga berperang dgn suami tapi ingat.perkahwinan tu ibarat masjid taw.
renung2kan lah.



Akhirnya ada jugak perempuan reply post ni.yerlah kita asyik dengar dari pihak lelaki..so aku tgk dua2 lelaki n pompuan marah untuk bercerai..tapi cube fikir dari sudut mereka pulak..pompuan kalu dah syg kt lelaki, buruk pun nampak baik ms bercinta..nih dah kawen, baru semua nampak dengan jujur..yang jahat akan nampak jahatnya..aku rasa pompuan ni perlu buat lelaki ni terasa kesunyianlah aku ingat.cuba balik kg ker sebulan dua. atau gi bincang dengan pakar perkahwinan..mesti dia ada pandangan sendiri


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misspolkadot
kiriman Sep 19 2008, 12:31 PM
Kiriman #7


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 12
Sertai: 19-September 08
No. Ahli: 48



QUOTE (wanmus @ Sep 19 2008, 05:20 AM) *
Akhirnya ada jugak perempuan reply post ni.yerlah kita asyik dengar dari pihak lelaki..so aku tgk dua2 lelaki n pompuan marah untuk bercerai..tapi cube fikir dari sudut mereka pulak..pompuan kalu dah syg kt lelaki, buruk pun nampak baik ms bercinta..nih dah kawen, baru semua nampak dengan jujur..yang jahat akan nampak jahatnya..aku rasa pompuan ni perlu buat lelaki ni terasa kesunyianlah aku ingat.cuba balik kg ker sebulan dua. atau gi bincang dengan pakar perkahwinan..mesti dia ada pandangan sendiri

huh?
aku je ke pompuan? ohmy.gif
wan,dr penilaian aku.
bt rse kesunyian tu jln yg amat gelap.bukan hape.
mmg terang2 sang suami tu x leh nak bersunyi.
kalu x.
mampoih x de gatal2 kt luar.
ni lelaki x makan saman.naye bt dia sunyi.


--------------------
www.mengirabintang.multiply.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 20 2008, 12:42 PM
Kiriman #8


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



mula sekali aku cuma mampu kata aku kesian kat kawan kamu tu. dari mula berkawan sehingga dia berkahwin dan mengandung 3 minggu senantiasa ada masalah dengan lelaki tersebut. Pilihan tak baik dan lelaki tu memang takkan sunyi punya. kalau tak sunyi ni bermaksud dia akan keluar cari yang lain. lagi satu perempuan yang dengan dia berscandal tu tau ke dia dah kawen? tangan tak akan berbunyi kalau bertepuk sebelah sahaja. biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abdfatah
kiriman Sep 21 2008, 10:54 AM
Kiriman #9


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70



QUOTE (taukey @ Sep 20 2008, 12:42 PM) *
mula sekali aku cuma mampu kata aku kesian kat kawan kamu tu. dari mula berkawan sehingga dia berkahwin dan mengandung 3 minggu senantiasa ada masalah dengan lelaki tersebut. Pilihan tak baik dan lelaki tu memang takkan sunyi punya. kalau tak sunyi ni bermaksud dia akan keluar cari yang lain. lagi satu perempuan yang dengan dia berscandal tu tau ke dia dah kawen? tangan tak akan berbunyi kalau bertepuk sebelah sahaja. biggrin.gif



memang bermasalah punya suami sedemikian rupa kalo dah jadi kaki pompuan. pompuan lain jugak yang ada dalam ingatannya walaupun dah ada yang halal. ikut suka hati aje meninggalkan tanggugjawab sebagai suami. curang ternyata lagi terang. rasanya elok suami dia di masukkan ke pusat rawatan kesihatan minda untuk menjernihkan rumahtangga mereka. kalo tak jalan jugak boleh cari jalan yang lain membuang terus manusia yang tidak bertanggungjawab itu dari kehidupan rumahtangganya itu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexagold
kiriman Sep 21 2008, 11:44 AM
Kiriman #10


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 48
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 65



Sebenarnya proses mencari pasangan hidup ni bermula dari awal perkenalan. Kita jumpa pasangan kita kat mana? kalau jumpa kat disco, sendiri mau ingat la. Lagi satu, saya ni lelaki, dan saya tau sangat perangai lelaki jongos ni, iaitu mudah sangat bersumpah.lelaki jenis ni adalah lelaki yang tiada pendirian, sebab lafaz sumpah ni senang sangat keluar dari mulut lelaki ni. Lepas tu buat balik. Lelaki ni tak kuat pegangan agama ni. Kalau dia kuat agama, tentu dia tau yang sumpah ni tak boleh bawa main, nanti dimakan sumpah.

Kalau saya le, awal-awal dah kantoi, terus saya reject, tak mau tanggung risiko.


--------------------
Blog Rasmi saya-klik sini[/size]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TemanX
kiriman Sep 21 2008, 02:53 PM
Kiriman #11


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 5
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 69





Aku pun tengok2 la dulu cammana pasangan kita tu. Kalau rasa tak sesuai, reject awal2, jangan sampai melarat. Nanti kta jugak yang sakit otak....... kuang3 laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 26 2008, 07:10 PM
Kiriman #12


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



QUOTE (hexagold @ Sep 21 2008, 11:44 AM) *
Sebenarnya proses mencari pasangan hidup ni bermula dari awal perkenalan. Kita jumpa pasangan kita kat mana? kalau jumpa kat disco, sendiri mau ingat la. Lagi satu, saya ni lelaki, dan saya tau sangat perangai lelaki jongos ni, iaitu mudah sangat bersumpah.lelaki jenis ni adalah lelaki yang tiada pendirian, sebab lafaz sumpah ni senang sangat keluar dari mulut lelaki ni. Lepas tu buat balik. Lelaki ni tak kuat pegangan agama ni. Kalau dia kuat agama, tentu dia tau yang sumpah ni tak boleh bawa main, nanti dimakan sumpah.

Kalau saya le, awal-awal dah kantoi, terus saya reject, tak mau tanggung risiko.



kalau aku pun rejek gak. ni bukan setakat sekali tapi dah berkali kali dah. kesian aku tgk orang orang yang melalui perkara begini. yelar cuma sabar dan berdoa sahaja supaya ditunjukkan jalan.

kalau kita jumpa kat disko ke kat pub ke kat mana mana tempat yang tak elok selalu penghabisan ceritanya tak baik.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CekDet
kiriman Sep 28 2008, 11:44 PM
Kiriman #13


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 150
Sertai: 9-September 08
Daripada: www.SyedHafidz.com
No. Ahli: 21



Perkara ni sepatut bawak ke pejabat agama..

kat sana akan ada kaunselor yang akan cuba berikan jalan penyelesaian pada masalah kawan awak tu...

Kita kat sni cuma boleh bagi cadangan je...tapi yang sebaik2 biarla orang yang lebih aula yang menyelesaikannya..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Closed TopicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 15th November 2019 - 02:13 PM