IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> Rasukan?
Razif
kiriman Sep 12 2008, 02:42 PM
Kiriman #1


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 42
Sertai: 8-September 08
Daripada: Penang
No. Ahli: 14



Salam,

Ingin berkongsi, kes rasukan sekarang terus menjadi-jadi,
lebih-lebih lagi di sekolah-sekolah. Erm... Sedikit ilmu untuk panduan...

Ata' bin Abi rabah berkata, Ibnu Abbas r.a telah bertanya kepadanya,
"Mahukah aku tunjukkan kepada engkau seorang perempuan ahli syurga ?"

Jawab Ata, "Bahkan, siapakah perempuan itu ?"

Ibnu Abbas berkata, "Perempuan hitam itu telah menemui Rasulullah s.a.w mengadu ia telah dirasuk."

Sabda Rasulullah s.a.w kepada perempuan itu,

"Jika engkau tahan dan sanggup bersabar maka syurga bagimu, sekiranya engkau tidak tahan dan tidak sanggup bersabar
aku akan mendoakan engkau supayaaaaaaaaaaaaaaa engkau pulih segar."

Jawab perempuan itu,
"Aku tahan dan sanggup bersabar (maka baginya syurga) sekian tercatit dalam kitab sahih Bukhari dan Muslim. Dari sini dapatlah kita satu keterangan, bahawa penyakit sarak atau rasukan bukanlah ia sesuatu yang baru tetapi telah diketahui sejak zaman berzaman dan zaman Nabi dan sahabat.


===

Kesabaran amat penting dalam hal ini...

Erm.. aku dengar selalu yang jadi camni bila sesuatu tempat itu merupakan pertemuan dua dimensi..
Contoh: laut dan sungai, musim sejuk dan musim panas, utara dan barat...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Clement
kiriman Sep 29 2008, 07:54 PM
Kiriman #2


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 151
Sertai: 19-September 08
No. Ahli: 49



QUOTE (Razif @ Sep 12 2008, 02:42 PM) *
Salam,

Ingin berkongsi, kes rasukan sekarang terus menjadi-jadi,
lebih-lebih lagi di sekolah-sekolah. Erm... Sedikit ilmu untuk panduan...

Ata' bin Abi rabah berkata, Ibnu Abbas r.a telah bertanya kepadanya,
"Mahukah aku tunjukkan kepada engkau seorang perempuan ahli syurga ?"

Jawab Ata, "Bahkan, siapakah perempuan itu ?"

Ibnu Abbas berkata, "Perempuan hitam itu telah menemui Rasulullah s.a.w mengadu ia telah dirasuk."

Sabda Rasulullah s.a.w kepada perempuan itu,

"Jika engkau tahan dan sanggup bersabar maka syurga bagimu, sekiranya engkau tidak tahan dan tidak sanggup bersabar
aku akan mendoakan engkau supayaaaaaaaaaaaaaaa engkau pulih segar."

Jawab perempuan itu,
"Aku tahan dan sanggup bersabar (maka baginya syurga) sekian tercatit dalam kitab sahih Bukhari dan Muslim. Dari sini dapatlah kita satu keterangan, bahawa penyakit sarak atau rasukan bukanlah ia sesuatu yang baru tetapi telah diketahui sejak zaman berzaman dan zaman Nabi dan sahabat.


===

Kesabaran amat penting dalam hal ini...

Erm.. aku dengar selalu yang jadi camni bila sesuatu tempat itu merupakan pertemuan dua dimensi..
Contoh: laut dan sungai, musim sejuk dan musim panas, utara dan barat...



Mmg agak sulit utk memahami kerasukkan ni dry.gif
Kadang2 klu kita asik memikirkan benda2 gitu, ia boleh menguasai seluruh pemikiran kita jua....
Bagi saya, iman kpd Tuhan merupakan kunci utk melawan semua itu.... cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Abe.Najay
kiriman Nov 4 2008, 05:01 PM
Kiriman #3


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 30
Sertai: 4-November 08
Daripada: Shah Alam
No. Ahli: 163



Selalu amalkan bacaan 3 Qul. untuk perlindungan dari makhluk halus. Dibaca pagi dan petang. InsyaAllah selamat.
Sila amalkan terutama ketika hendak tidur. baca 3 kali.


--------------------
Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita yang solehah.(HR. Muslim)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sHäm
kiriman Nov 7 2008, 10:56 PM
Kiriman #4


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,147
Sertai: 7-November 08
Daripada: Utara
No. Ahli: 175



Ya ..betul petua Abe.Najay tu.. amalkan 3 Qul .. InsyaAllah tiada gangguan semasa sedar atau tidak (tidur) ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CyberBot
kiriman Nov 8 2008, 08:27 AM
Kiriman #5


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 139
Sertai: 20-September 08
Daripada: Kuala Lipis, Pahang
No. Ahli: 75



dan baca juga ayat Qursi wink.gif


--------------------
My world is here at Cakap.Net!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Nov 12 2008, 09:04 AM
Kiriman #6


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 742
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



Saya pernah tengok secara live seorang remaja perempuan umur 16 tahun kena rasuk.. mmg bedebar dan meremang bulu roma saya.. nasib baik ianya terjadi disiang hari lebih kurang pukul 5 petang.. maka beranilah sikit saya dan kawan2 pegi tengok secara dekat apabila tetiba terdengar orang menjerit2 histeria dan sumpah seranah.. rupa2nya anak kpd jiran kawan saya pada masa tu.

Saya pertamanya rasa sesuatu yg magic berlaku, sbbnya depan mata saya seorg remaja perempuan yg kecil je badannya tetapi bersuara garau mcm lelaki dewasa yg bengis.. mak aiii dia menyumpah dan melawan mak dan abangnya.. nampak amat gagah hingga 4 org terpaksa mengawalnya.. dia meronta2 untuk keluar drp rumah dan dia berjaya meloloskan diri lompat keluar drp tingkap setinggi 1.5 meter dan pergi sujud dan menjerit mengadu yang dia lapar pada 'busut jantan' yang ada setinggi 1 meter berhampiran dgn rumah mereka.. orang ramai berkas dan membantu membawa masuk dia kerumah semula.

aku ingat lagi tok iman yang datang untuk mengubat sedang mambaca doa dan membuat sesuatu.. dan mereka memberi kpd mangsa rasukan tu sejenis penawar iaitu nasik pulut kuning berserta telur rebus yang telah dijampi.. tapi budak tu ambik dgn selambanya dia baling ketanah depan org ramai yg tengah menyaksikan termasuk aku.. pulut dgn pinggan tu berkecai hampir2 nak kena kaki aku.. cuak gak aku masa tu.

lepas tu baru lah aku tahu yg budak perempuan tu terkena 'saka' famili dia iaitu yg diwarisi drp nenek moyang.. bila 'saka' atau makluk halus/jin tu tidak lagi bertuan atau terbiar maka dia akan mengacau anak cucu dan siapa yg paling lemah semangat pasti kena dulu.. dan 'busut jantan' tu lah tempat tinggal jin itu.. lps tu aku cabutlah malas dok lama2 situ.

ok tu salah satu pengalaman akulah.. ngeri aku rasa dua tiga hari dok teringat2.. fuhh.gif



--------------------
matg.net
My Focal 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 9 2009, 10:39 AM
Kiriman #7


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (mat.g @ Nov 12 2008, 09:04 AM) *
Saya pernah tengok secara live seorang remaja perempuan umur 16 tahun kena rasuk.. mmg bedebar dan meremang bulu roma saya.. nasib baik ianya terjadi disiang hari lebih kurang pukul 5 petang.. maka beranilah sikit saya dan kawan2 pegi tengok secara dekat apabila tetiba terdengar orang menjerit2 histeria dan sumpah seranah.. rupa2nya anak kpd jiran kawan saya pada masa tu.

Saya pertamanya rasa sesuatu yg magic berlaku, sbbnya depan mata saya seorg remaja perempuan yg kecil je badannya tetapi bersuara garau mcm lelaki dewasa yg bengis.. mak aiii dia menyumpah dan melawan mak dan abangnya.. nampak amat gagah hingga 4 org terpaksa mengawalnya.. dia meronta2 untuk keluar drp rumah dan dia berjaya meloloskan diri lompat keluar drp tingkap setinggi 1.5 meter dan pergi sujud dan menjerit mengadu yang dia lapar pada 'busut jantan' yang ada setinggi 1 meter berhampiran dgn rumah mereka.. orang ramai berkas dan membantu membawa masuk dia kerumah semula.

aku ingat lagi tok iman yang datang untuk mengubat sedang mambaca doa dan membuat sesuatu.. dan mereka memberi kpd mangsa rasukan tu sejenis penawar iaitu nasik pulut kuning berserta telur rebus yang telah dijampi.. tapi budak tu ambik dgn selambanya dia baling ketanah depan org ramai yg tengah menyaksikan termasuk aku.. pulut dgn pinggan tu berkecai hampir2 nak kena kaki aku.. cuak gak aku masa tu.

lepas tu baru lah aku tahu yg budak perempuan tu terkena 'saka' famili dia iaitu yg diwarisi drp nenek moyang.. bila 'saka' atau makluk halus/jin tu tidak lagi bertuan atau terbiar maka dia akan mengacau anak cucu dan siapa yg paling lemah semangat pasti kena dulu.. dan 'busut jantan' tu lah tempat tinggal jin itu.. lps tu aku cabutlah malas dok lama2 situ.

ok tu salah satu pengalaman akulah.. ngeri aku rasa dua tiga hari dok teringat2.. fuhh.gif


mmm....klu bab rasuk nie memang rasa seram bila suara orang tu dah jadi lain....
tak pernah aku tgk real lagi...tgk kat expost mistik je...
klu real aku pun takut jugak.. gigitkuku.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 9 2009, 11:54 AM
Kiriman #8


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



aku pernah tgk real..mase kat sekolah dulu..
ade dak pompuan kena rasuk..aku plak pelajar bertuah kena pegang..
bukan main kuat bonar..nak pogang pon tak larat..
badan ala2 tisu aje..bile kena rasuk..
mak datok...strong girl in the school
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 9 2009, 12:13 PM
Kiriman #9


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (Cisqo87 @ Jan 9 2009, 11:54 AM) *
..aku plak pelajar bertuah kena pegang..


mmm...bertuah la tu....
rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 9 2009, 12:15 PM
Kiriman #10


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (missnariza @ Jan 9 2009, 12:13 PM) *
mmm...bertuah la tu....
rolleyes.gif

pegang kaki...jgn bagi dia lari2..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 9 2009, 12:19 PM
Kiriman #11


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (Cisqo87 @ Jan 9 2009, 12:15 PM) *
pegang kaki...jgn bagi dia lari2..


hmm.gif mmm... jwpn yg biasa di dengar..tu. hmm.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 9 2009, 12:24 PM
Kiriman #12


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (missnariza @ Jan 9 2009, 12:19 PM) *
hmm.gif mmm... jwpn yg biasa di dengar..tu. hmm.gif

biasa??cam mane tu..
xkan nak pegang lain plak...tak pasal2 hantu tu transfer kat badan aku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 9 2009, 12:48 PM
Kiriman #13


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (Cisqo87 @ Jan 9 2009, 12:24 PM) *
biasa??cam mane tu..
xkan nak pegang lain plak...tak pasal2 hantu tu transfer kat badan aku


iye la...tu...
aku rasa hantu tu...mesti kata c'buk la dia nie.... mad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 9 2009, 12:53 PM
Kiriman #14


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (missnariza @ Jan 9 2009, 12:48 PM) *
iye la...tu...
aku rasa hantu tu...mesti kata c'buk la dia nie.... mad.gif

nak kena hantu tu...sebab belakang baru tahu..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 9 2009, 01:08 PM
Kiriman #15


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



mmm...macam mana ye..orang yang kene rasuk tu tak sedar, atau ada nampak benda2 tu.. hmm.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 9 2009, 08:17 PM
Kiriman #16


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (missnariza @ Jan 9 2009, 01:08 PM) *
mmm...macam mana ye..orang yang kene rasuk tu tak sedar, atau ada nampak benda2 tu.. hmm.gif

dia tak sedar..macam dikawal..aku pernah tanya.dia hanya ikut..
tak berdaya nak melawan.bile ustaz baca ayat qursi.dia kata panas.tak boleh tahan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
missnariza
kiriman Jan 10 2009, 07:10 PM
Kiriman #17


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 184
Sertai: 18-November 08
Daripada: klang
No. Ahli: 264



QUOTE (Cisqo87 @ Jan 9 2009, 08:17 PM) *
dia tak sedar..macam dikawal..aku pernah tanya.dia hanya ikut..
tak berdaya nak melawan.bile ustaz baca ayat qursi.dia kata panas.tak boleh tahan


betul ke macam tu,....sebab ada pernah dengar budak2 yang kena histeria ada nampak macam2 benda.
tapi kekadang ada yang dah sedar di tanya tak tau ape2 yang berlaku.
ape2 pun mintak2 la dijauhkan pekara2 macam tu.
rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jan 10 2009, 07:12 PM
Kiriman #18


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (missnariza @ Jan 10 2009, 07:10 PM) *
betul ke macam tu,....sebab ada pernah dengar budak2 yang kena histeria ada nampak macam2 benda.
tapi kekadang ada yang dah sedar di tanya tak tau ape2 yang berlaku.
ape2 pun mintak2 la dijauhkan pekara2 macam tu.
rolleyes.gif

kena control..kalau yang nampak yang bukan2 tu jgn la..
dah ternampak sekali..boleh ingat dengan jelas sampai bile2...
hidup dalam ketakutan..jangan biarkan..hidup anda..diselubungi..misteri...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
padaiyappa©
kiriman Jan 12 2009, 09:09 AM
Kiriman #19


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 392
Sertai: 8-October 08
Daripada: India
No. Ahli: 103



jurus je ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 17th October 2019 - 01:41 AM