IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> 3B Untuk Petua Orang Lambat Jodoh
B@zSh™
kiriman Mar 4 2009, 12:46 PM
Kiriman #1


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,830
Sertai: 19-September 08
Daripada: New Castle
No. Ahli: 54



Seorang pemuda datang berjumpa seorang Ustaz untuk meminta nasihat..

Pemuda : "Ustaz.. Kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh saya?sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih... "

Ustaz : "Perempuan yang macammana menjadi idaman kamu?"
Pemuda : "Saya mahukan seorang gadis yang putih, cantik, tinggi, pintar,penyayang dan menyintai saya sepenuh hati... "

Ustaz : "Ohhh ... kalau begitu kamu harus melaksanakan petua '3B. 'B'yang pertama adalah 'BERUSAHA'... apakah kamu sudah banyak berusaha?"

Pemuda : "Susah terlalu banyak Ustaz... sudah merata tempat saya pergi untuk mendapat seorang gadis.."

Ustaz : "Kalau begitu kamu kena laksanakan 'B' yang kedua, iaitu
'BERDOA' dan juga 'BERPUASA'

Pemuda : "Sudah setiap kali saya berdoa selepas selesai sembahyang... saya juga akan berpuasa setiap hari isnin dan Khamis ... .."

Ustaz : "Nampaknya kamu sangat perlu melaksanakan "B" yang ketiga."

Pemuda : "Apa itu Ustaz! ?"

Ustaz : "BERCERMIN!"


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Mar 4 2009, 09:06 PM
Kiriman #2


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 742
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



haha tu kira bercermin dr segi rupa, poket, besi dan sebagainya la kan...

tapi pada pengamatan aku lah, lelaki yg tak hensem boleh jer dapat awek yg muka dan body yg cun... tp kalau pompuan yg tak cun susah sikitlah nak dpt lelaki yg hensem.


--------------------
matg.net
My Focal 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WaKenaBeb
kiriman Mar 4 2009, 09:24 PM
Kiriman #3


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 425
Sertai: 16-November 08
Daripada: NegeriHangJebat
No. Ahli: 252



QUOTE (mat.g @ Mar 4 2009, 09:06 PM) *
haha tu kira bercermin dr segi rupa, poket, besi dan sebagainya la kan...

tapi pada pengamatan aku lah, lelaki yg tak hensem boleh jer dapat awek yg muka dan body yg cun... tp kalau pompuan yg tak cun susah sikitlah nak dpt lelaki yg hensem.

Betol 2.. Org lelaki walaupon muka pecah umah tp berduit lg senang dpt awek cun. Tp ayat kena power la..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Mar 4 2009, 09:38 PM
Kiriman #4


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,181
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



orang lelaki, kalau sentiasa pakai smart,eksen cam tokey benk biar pokai melangit.... dok KL, gerenti la... awek auto mai ngorat. Kalo jenis yg auto dapat no phone plak, ayat power pompuan mengalah lelaki!!!!kita tak de plan nak mengorat, dia terlebih dulu stat!!!! carik mampiuh cam ni! UFO anytime siap melayang mari!!!!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Mar 5 2009, 09:25 PM
Kiriman #5


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (ganazz @ Mar 4 2009, 09:38 PM) *
orang lelaki, kalau sentiasa pakai smart,eksen cam tokey benk biar pokai melangit.... dok KL, gerenti la... awek auto mai ngorat. Kalo jenis yg auto dapat no phone plak, ayat power pompuan mengalah lelaki!!!!kita tak de plan nak mengorat, dia terlebih dulu stat!!!! carik mampiuh cam ni! UFO anytime siap melayang mari!!!!

biar papa asal bergaya...bak kata org perak...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 15th November 2019 - 04:17 AM