IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

> Bercerai?
Razif
kiriman Sep 12 2008, 02:07 AM
Kiriman #1


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 42
Sertai: 8-September 08
Daripada: Penang
No. Ahli: 14



Berkongsi pengalaman seorang teman....


firstly bkn mslh sendiri tp pepagi td salah sorang dr kawan aku jmp n cerita mslh dia..
dia ajak temankan dia gi pejabat agama..aku pun setuju..aku bkn berat sblh tapi dari dulu aku mmg
tak setuju kawan aku dgn jantan nih..
prob dia :

kes 1: (masa bercinta)
pernah kantoi bawa perempuan keluar mlm dgn kwn2 (group laki pompuan)
sb dirakam dgn handycam dan awek dia dpt handycam tu. xde lucah2 okeh..
xtau la sengaja rakam kwn2 dia atau x..(aku kenal pompuan tu..sorry 2 say tp pompuan tu mmg bohsia)
penyelesaian: lps tgk gbr tu dia suh bf dia bw jmp salah sorang kwn yg ada dlm hcam dan tny direct
knp bf dia dgn pompuan lain..kwn dia mintak maaf sb babitkan bf dia..pastu kawan aku ni dtg umah aku mlm tu jgk
tdo kat umah aku then esok ikut aku gi jb (masa tu aku ada hal 1weeks kat sana).kiranya dia nak tenangkan fikiran la kot..
lps seminggu balik bf dia pujuk gila2..siap sumpah2 dpn aku nak jg awek dia elok2..konon syg la..
slps sbln aku tgk derang dah ok...pastu hp bf dia kwn aku control..

kes 2: (masa bertunang)
masa bertunang kawan aku suh tunang dia pakai sim baru..hp pun dah xkisah sgt..yelah dah bertunang..kira secure sikit.
tunang dia jemput sorang pompuan (A) diam2..konon regular customer..(tunang dia buat bisnes). tp kwn aku pernah tgk msj pompuan ni ngadu kat tunang dia tu psl bf dia selalu pukul dia....tunang dia ckp dah org nak cerita mslh takkan nak mrh org tu..dgr aje la..kwn aku pun terima alasan xkonkrit tunang dia tu!!

kes 3(dah berkahwin)
baru dpt tau yang laki dia ni masa derang bertunang gi lepak kat umah si A. ngamuk sakan kawan aku..
tapi mcm biasa jantan ni secara automatiknya ada je jwpnnya..katanya mak bapak Si A yang jemput..
hormat la jemputan org...pastu dapat pulak tau dari adik ipar dia yg laki dia bkn p terawih tp lepak kat umah si A...
apa korang ingat kalo dah menipu bini gi terawih tp gi melencong umah pompuan..ntah betul ke tak mak bapak
pompuan tu ada atau derang berdua-duaan...wa'allahualam...
penyelesaian:BELUM ADA


so..mlm td derang dah gaduh besar sampai kawan aku ni nak pi pejabat agama..kaunseling or bercerai aku xtau la..
mmg tak guna ada laki cam gitu..
Firstly...dia mungkin janji..
secondly....dia ada pompuan lain...

korang setuju tak yang derang mmg xsesuai bersama..kawan aku tu dah mengandung 3mgu..
boleh sakit jiwa kalo kawin tapi hari2 makan ati...!!


komen pls!!! unsure.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Susulan
misspolkadot
kiriman Sep 19 2008, 04:10 AM
Kiriman #2


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 12
Sertai: 19-September 08
No. Ahli: 48



aku nak tanya satu soalan?
kalu dorg bercerai selesai x masalah.
mungkin skrg lega.
tapi pk.
ader hamba allah dalam rahim tu.
x bersalah n suci ok.
kwn ko temakan pujukan jantan arnab tu apehal?
x tau eh
islam sndiri ader cakap.
cri pasagan yg baik.yg dapat pimpin kita
silap dia gak.pilih suami yg terang2 nak enjoy yahudi.hhaha
jgn cepat melatah.
pk janin tu.
pk keluarga.
n pk balik.
manusia ni bole berubah k.
g mtk kaunseling.
try jadi isteri yg sentiasa menjaga maruah suami.
tu je aku nak taip.
whoa.
jgn tersinggung.
saya juga isteri n saya juga ibu.
dan saya juga berperang dgn suami tapi ingat.perkahwinan tu ibarat masjid taw.
renung2kan lah.


--------------------
www.mengirabintang.multiply.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 19 2008, 05:20 AM
Kiriman #3


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



QUOTE (misspolkadot @ Sep 19 2008, 04:10 AM) *
aku nak tanya satu soalan?
kalu dorg bercerai selesai x masalah.
mungkin skrg lega.
tapi pk.
ader hamba allah dalam rahim tu.
x bersalah n suci ok.
kwn ko temakan pujukan jantan arnab tu apehal?
x tau eh
islam sndiri ader cakap.
cri pasagan yg baik.yg dapat pimpin kita
silap dia gak.pilih suami yg terang2 nak enjoy yahudi.hhaha
jgn cepat melatah.
pk janin tu.
pk keluarga.
n pk balik.
manusia ni bole berubah k.
g mtk kaunseling.
try jadi isteri yg sentiasa menjaga maruah suami.
tu je aku nak taip.
whoa.
jgn tersinggung.
saya juga isteri n saya juga ibu.
dan saya juga berperang dgn suami tapi ingat.perkahwinan tu ibarat masjid taw.
renung2kan lah.



Akhirnya ada jugak perempuan reply post ni.yerlah kita asyik dengar dari pihak lelaki..so aku tgk dua2 lelaki n pompuan marah untuk bercerai..tapi cube fikir dari sudut mereka pulak..pompuan kalu dah syg kt lelaki, buruk pun nampak baik ms bercinta..nih dah kawen, baru semua nampak dengan jujur..yang jahat akan nampak jahatnya..aku rasa pompuan ni perlu buat lelaki ni terasa kesunyianlah aku ingat.cuba balik kg ker sebulan dua. atau gi bincang dengan pakar perkahwinan..mesti dia ada pandangan sendiri


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Kirim dalam topik ini


Closed TopicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 22nd October 2019 - 02:25 PM