IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> Antara Anjing dan Awek Cun...
WebZone-_-Attack
kiriman May 1 2009, 02:00 AM
Kiriman #1


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your DŽEamS ۩ <-l
No. Ahli: 51



AL-KISAH di suatu petang yang aman..:-

LEMBU : Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena ja?

ANJING : Aku tengah tension nih. Mau ja aku gigit manusia tadi.

LEMBU : Eh? kenapa?

ANJING : Aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yang sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat
dan terus melompat dan tempik kat aku, "Hoi anjing, pergi jauh-jauhlahh, najis sungguh!!"
Peh.. Terasa la aku..

LEMBU : Ya, lah. Kau kan haram. Huii.. Najis tahap berat bagi manusia engkau nih.. Biasalah tu..

ANJING : Ek elleh.. Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak apa..?? Yang dia sentuh
dan raba-raba awek dia tu apa hal pulak? Boleh ka nak samak dosa tuh?

LEMBU : Paisehh.. Betul cakap ko tu encik anjing.. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah,
LEBIH DAHSYAT KENAJISANNYA daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun disamak.
Huh...

ANJING : Wah.. ayat ko memang power la... manusia kena ubah pepatah la mcm nih.. "Pandai macam LEMBU!"

LEMBU : Kalo macam tu,sapa yang bodoh...?

ANJING : Errr.... Ko rasa..?


***

Daripada satu hadis yang diriwayatkan daripada Ibnu Majjah menyatakan bahawa ;-
"Bergomolan dengan khinzir itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram". Bersentuhan (dengan sengaja & apatah lagi bertujuan syahwat) adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing tidaklah berdosa dan hanya perlu disuci (bukan bertaubat). Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh wanita bukan mahram adalah berdosa dan merupakan maksiat.

Di dalam satu riwayat hadis yang lain yang maksudnya, "Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya. (Riwayat At Tabrani dan Baihaqi)

"Katakanlah lagi (kepadanya): Adakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sesungguhnya orang-orang yang dapat mengambil pelajaran dan peringatan hanyalah orang-orang yang berakal sempurna". (Surah Zumar: 9)


--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 4th April 2020 - 04:39 PM