IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

83 Mukasurat V   1 2 3 > » 

♦محمد أفيق♦
Posted on: May 25 2013, 02:31 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


Assalamualaikum semua.. sudah lame benar tak masuk cdn ni..
dari awal belajar sampai la dah nak habis...
masih ade lagi ke kawan2 lame...?
  Forum: Cakap Kedai Kopi · Post Preview: #21881 · Replies: 3 · Views: 1,841

♦محمد أفيق♦
Posted on: May 25 2013, 02:28 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


bro ganazz mmg setia disini.
  Forum: Cakap Kedai Kopi · Post Preview: #21878 · Replies: 1640 · Views: 126,093

♦محمد أفيق♦
Posted on: May 2 2011, 01:41 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


mana ade sure heboh...ade aje sini
  Forum: Cakap Kedai Kopi · Post Preview: #20604 · Replies: 7 · Views: 3,579

♦محمد أفيق♦
Posted on: May 2 2011, 01:39 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


bile dah keluar tu jarang la kita nak tengok warnanya....janji siram
  Forum: Cakap Kesihatan & Petua · Post Preview: #20603 · Replies: 3 · Views: 4,238

♦محمد أفيق♦
Posted on: Mar 11 2011, 12:06 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


takkan tak de gambar ke nak usha...
  Forum: Ruangan Urusniaga & Pengiklanan · Post Preview: #20547 · Replies: 3 · Views: 1,601

♦محمد أفيق♦
Posted on: Mar 11 2011, 12:06 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


mane alamat blognya..?
  Forum: Ruangan Urusniaga & Pengiklanan · Post Preview: #20546 · Replies: 2 · Views: 990

♦محمد أفيق♦
Posted on: Feb 28 2011, 12:13 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


Hello..ada orang lagi tak..?
  Forum: Cakap Kedai Kopi · Post Preview: #20527 · Replies: 7 · Views: 3,579

♦محمد أفيق♦
Posted on: Feb 26 2011, 04:57 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


nak cakap ape..? ramai ke kat sini..?
  Forum: Cakap Kedai Kopi · Post Preview: #20524 · Replies: 28 · Views: 14,622

♦محمد أفيق♦
Posted on: Dec 27 2010, 10:39 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


bukan cakap biar terang..
cakap betul2..bagi faham
hahahaha
  Forum: Cakap Lawak & Jenaka · Post Preview: #20387 · Replies: 1 · Views: 2,052

♦محمد أفيق♦
Posted on: Nov 30 2010, 11:58 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


2%?? kalau jual 10 dapat la 0.20 sen..menarik ni...
  Forum: Ruangan Urusniaga & Pengiklanan · Post Preview: #20341 · Replies: 2 · Views: 1,166

♦محمد أفيق♦
Posted on: Nov 2 2010, 03:09 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


cadangan yg baik. post dalam CDN ni pon semakin kurang. kena up kan lagi,,
  Forum: Cakap Kedai Kopi · Post Preview: #20298 · Replies: 28 · Views: 14,622

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 30 2010, 03:07 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


mesti ade modal dulu...
dah byk t..boleh la bagi duit raya
  Forum: Ruangan Urusniaga & Pengiklanan · Post Preview: #20105 · Replies: 4 · Views: 1,724

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 29 2010, 01:03 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


KUALA LUMPUR: Seorang wanita terpaksa dirawat di hospital sakit jiwa selepas mengalami tekanan perasaan melampau akibat ditipu bomoh nombor ekor sebanyak RM10,000.
Suami wanita berkenaan, Chiew Kok Hin, 47, berkata semua bermula apabila isterinya menerima risalah yang menyiarkan cara mengubah nasib individu akhir Jun lalu.


Isterinya yang dikenali sebagai Tan, 44, taksub mempercayai cerita itu selepas membaca testimoni yang terkandung dalam risalah terbabit sebelum menelefon nombor tertera bagi mengetahui lebih lanjut bagaimana cara mengubah nasib keluarga kerana dia hanya bekerja sebagai pekerja kimpalan. “Seorang lelaki yang dikenali sebagai Ah Huat menjawab panggilan itu dan meminta isteri saya memasukkan wang RM7,282 untuk mendapatkan nombor ekor bertuah.


“Isteri saya yang terlalu taksub memasukkan wang simpanan miliknya ke akaun yang diberi Ah Huat tanpa pengetahuan saya, awal Julai lalu, sebelum mendapat nombor ekor seperti dijanjikan, tetapi nombor berkenaan tidak mengena,” katanya ketika ditemui di Biro Pengaduan Awam MCA di sini, semalam.


Beliau berkata, isterinya tidak serik dengan kejadian itu dan sekali lagi cuba membabitkan diri dengan risalah lain pula.


Menurutnya, isterinya yang kehabisan wang simpanannya meminjam daripada saudara-mara RM2,190 sebelum memasukkan ke dalam akaun seperti diminta lelaki yang dikenali sebagai Wan Chai melalui risalah diterimanya.


“Saya masih tidak tahu kegiatan isteri sehingga saudara-mara bertanya kenapa Tan meminjam wang mereka. Saya terkejut sebelum mendapati isteri saya itu cuba mendapatkan nombor ekor yang dijanjikan mampu mengubah hidup.


“Selepas itu, isteri saya kerap menerima panggilan Wan Cai yang meminta memasukkan wang sebelum mendapat nombor ekor yang dijanjikan. Lebih menghairankan, selagi wang tidak dibayar sepenuhnya, isteri saya hanya mendapat satu demi satu digit nombor sehingga digit ke empat jika bayaran dilunaskan,” katanya.


Bagaimanapun, nombor yang diperoleh itu juga tidak mengena. “Akibat terlalu tertekan, isteri menghalau saya dari rumah dan berhajat mahu menjual kediaman kami bagi mendapatkan wang kerana kesempitan hidup,” katanya.


Sementara itu, Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Micheal Chong berkata, sebanyak 17 kes membabitkan kes penipuan menggunakan risalah direkodkan pihaknya sejak 2007.
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20099 · Replies: 0 · Views: 2,170

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 29 2010, 01:02 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


KUALA LUMPUR: Walaupun menyedari penjualan mercun diharamkan, masih ramai peniaga berdegil, malah semakin ramai yang berani menjual barang larangan itu secara terbuka.
Tinjauan Harian Metro di beberapa kawasan sekitar Ampang mendapati kawasan tepi jalan di kawasan perumahan di sini, menjadi tumpuan peniaga terutama selepas waktu berbuka puasa.


Peniaga yang hanya dikenali sebagai Eddy, 30, berkata dia sudah memohon lesen perniagaan daripada pihak berkuasa, namun sehingga kini belum diluluskan.


Disebabkan ia barangan yang diharamkan, stok untuk mendapatkan bunga api dan mercun menjadi mahal menyebabkan dia menjual pada harga tinggi.


“Saya tahu perniagaan bunga api diharamkan dan mustahil lesen permohonan saya akan diluluskan, tetapi saya tetap akan terus mencuba.


“Bunga api dan mercun mendapat permintaan ramai setiap kali bulan puasa menyebabkan saya terus menjualnya,” katanya.


Seorang lagi peniaga dikenali sebagai Bob, 28, berkata dia berniaga bunga api mengikut permintaan.


“Selalunya mercun ‘thunderclap’, ‘das’ dan ‘katak’ menjadi pilihan kerana bunyi yang kuat mampu menarik perhatian tanpa perlu menambah apa-apa,” katanya.
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20098 · Replies: 0 · Views: 1,872

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 29 2010, 01:02 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


SERI ISKANDAR: Tiga kanak-kanak perempuan termasuk seorang yang baru berusia 11 tahun didakwa hamil angkara perbuatan tidak berhati perut bapa saudara sendiri yang mengambil kesempatan terhadap kesusahan keluarga mangsa manakala seorang lagi dirogol rakan sekolah sendiri selepas saling berbalas SMS lucah.
Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Superintendan Mohamad Fakri Che Sulaiman berkata, kes sumbang mahram membabitkan mangsa berusia 11 tahun di Tanjung Blanja, dekat sini, berlaku enam bulan lalu, tetapi hanya disedari ibu mangsa baru-baru ini apabila mendapati anaknya hamil enam bulan sebelum membuat laporan polis pada 10 Ogos lalu.


“Bapa saudara mangsa berusia 59 tahun dikatakan melakukan perbuatan terkutuk itu terhadap mangsa sejak enam bulan lalu, tetapi disedari ibu mangsa selepas mendapati perut anaknya makin membesar.


“Kejadian berlaku ketika suspek membawa mangsa keluar bersiar-siar, tetapi mengambil kesempatan melakukan perbuatan terkutuk itu terhadap mangsa. “Selepas dua bulan melakukan perbuatan itu, suspek mengajak mangsa tinggal bersamanya dengan alasan menjaga mangsa kerana ibunya orang susah,” katanya ketika ditemui selepas mengadakan pertemuan dengan pengusaha stesen minyak, kedai emas, institusi kewangan dan kilang di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Perak Tengah di sini, kelmarin.


Beliau berkata, berikutan laporan itu, polis menahan suspek bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan.


Menurutnya, kes kedua membabitkan pelajar perempuan sekolah menengah di Seri Iskandar berusia 15 tahun yang mendakwa dirogol rakan sekolah sendiri selepas saling berbalas SMS berunsur lucah antara satu sama lain.


“Kejadian berlaku apabila mangsa keluar dari kelas dipercayai mahu memberikan wang kepada adiknya, suspek dikatakan menarik mangsa memasuki bilik utiliti lalu dirogol. “Mangsa membuat laporan polis menyebabkan suspek ditangkap pada hari sama,” katanya.


Katanya, kes ketiga berlaku di Kampung Gajah membabitkan mangsa berusia 12 tahun yang dikatakan dirogolg lelaki berusia 23 tahun pada 15 Ogos lalu.


“Mangsa yang belajar di sekolah di Teluk Intan tetapi tinggal di Kampung Gajah dikatakan berkenalan dengan suspek sebelum saling berhubung melalui SMS.


“Ketika hari kejadian, suspek dikatakan membawa mangsa ke rumah sewanya di Changkat Lada sebelum dirogol dan suspek ditahan selepas mangsa membuat laporan polis pada keesokan hari,” katanya.
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20097 · Replies: 0 · Views: 2,203

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 28 2010, 05:48 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373




.....part seterusnya di --->> affad-d[dot]blogspot
  Forum: Cakap Kedai Kopi · Post Preview: #20095 · Replies: 0 · Views: 1,861

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 28 2010, 05:01 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


JAKARTA - Aktres kontroversi Indonesia, Cut Tari Aminah Anasya, 32, menangis semasa meminta maaf secara terbuka pada sidang akhbar di sini kelmarin berhubung skandal seksnya dengan penyanyi banda Peterpan, Ariel, lapor sebuah akhbar semalam.

Pengacara stesen televisyen tempatan itu berkata, dia meminta maaf kerana mengaku berlaku curang dengan Ariel Peterpan sehingga klip video lucah tersebar pada awal Jun lalu.

"Saya selalu menyalahkan diri saya," kata Cut Tari yang merupakan isteri Muhammad Jusuf Soebrata itu dan juga ibu seorang anak.

Cut Tari mengadakan sidang akhbar itu bagi mengambil kesempatan dalam bulan Ramadan.

Bekas model terkenal itu berharap, menerusi penyesalan tersebut, semua kesalahannya dapat diampunkan oleh Tuhan.

Dia seterusnya mengaku telah memanfaatkan sepenuhnya ibadah puasa pada kali ini bagi memulakan kehidupan baru selepas kontroversi klip video itu.

"Puasa tahun ini lebih berasa sempurna. Saya perlu mengawal emosi saya, menyeimbang pemikiran saya dan pastinya tiada orang yang tahu, apa yang saya rasakan," kata Cut Tari.

Setakat ini, Ariel masih ditahan di sebuah pejabat polis selepas klip video seksnya tersebar.

Terdapat dua video Ariel yang menunjukkan dia melakukan hubungan seks dengan Cut Tari dan Luna Maya yang merupakan bekas kekasihnya. - Agensi
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20094 · Replies: 0 · Views: 1,585

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 28 2010, 05:00 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373




BERLIN - Seorang pengacara sukan sebuah stesen televisyen di Jerman, Jessica Kastrop menjadi sensasi apabila imej kepalanya terkena bola disiarkan di YouTube, lapor sebuah akhbar semalam.

Kejadian berlaku ketika dia sedang menemuramah seorang pemain sebelum perlawanan antara kelab bola sepak Mainz dengan Stuttgart di tepi padang.

Pada waktu sama, bola tendangan bekas bintang kelab bola sepak Chelsea, Khalid Boulahrouz semasa sesi memanaskan badan tersasar menyebabkan ia terkena kepala pengacara wanita itu.

Kaki pengacara wanita itu bengkok semasa dia cuba mengelak terjatuh manakala sebelah tangannya memegang meja temu ramah bagi mengelak kepalanya tersembam.

Imej itu disiarkan pada Selasa lalu tetapi Kastrop berkata: "Saya berada dalam keadaan baik. Khalid berlari ke arah saya dan meminta maaf." - Agensi
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20093 · Replies: 0 · Views: 1,438

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 28 2010, 04:58 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373




LONDON - Satu kaji selidik firma penyelidikan TubeMogul baru-baru ini menyiarkan senarai bintang-bintang YouTube yang menerima pendapatan ratusan ribu dolar selepas video mereka disiarkan di laman itu di Internet, lapor sebuah akhbar semalam.

Nama-nama bintang YouTube itu tidak pernah dikenali dalam kalangan ramai penduduk di dunia.

Namun, firma TubeMogul mendakwa sekurang-kurangnya 10 orang penghibur di YouTube termasuk penulis dan penerbit dibayar ratusan ribu ringgit pada tahun lalu menerusi pengiklanan yang dibawa masuk daripada jutaan penonton yang menonton video blog mereka.

Berada di kedudukan nombor satu ialah seorang pelawak satira, Shane Dawson yang berusia 22 tahun berasal dari California, Amerika Syarikat (AS).

Dawson memuat naik petikan-petikan pendek satira yang memberinya pendapatan sebanyak AS$315,000 (RM990,517) dalam tempoh 12 bulan lalu. Videonya ditonton 431,787,450 kali.

Menduduki tempat kedua ialah video The Annoying Orange dengan pendapatan yang dijana mencecah AS$288,000 (RM905,615).

Video itu telah ditonton sebanyak 349,753,047 kali.

Berada di tempat ketiga ialah Philip DeFranco yang menyiarkan video berkisar tentang politik dan gosip.

Pendapatan yang diperolehnya sebanyak AS$181,000 (RM569,342) apabila videonya ditonton sebanyak 248,735,032 kali.

Video komedi Ryan Higa yang tinggal di Hawaii dan berketurunan Jepun-AS ditonton lebih 206,979,909 dan memperoleh pendapatan sebanyak AS$151,000 (RM474,970) sekali gus menduduki tempat keempat.

Berada di tempat kelima ialah video Fred yang dihasilkan oleh Lukas Cruikshank dari Columbus, Nebraska.

Video mengenai menguruskan kemarahan itu menjana pendapatan AS$146,000 (RM459,462) dan ditonton sebanyak 200,656,150 kali.

Menduduki tempat keenam ialah video seorang bekas juruhebah radio, Shay Carl yang telah menerbitkan lebih 100 filem.

Dia menjana pendapatan sebanyak AS$140,000 (RM440,579) dan videonya ditonton sebanyak 192,309,247 kali.

Berada di tangga ketujuh ialah video dari kumpulan duet Mediocre Films yang mula menghasilkan komedi pendek sejak tahun 2006. Dengan tontonan sebanyak 159,030,703 kali, video itu memperoleh pendapatan sehingga AS$116,000 (RM365,053).

Video Smosh yang memperoleh pendapatan sebanyak AS$113,000 (RM355,610) dan ditonton 154,936,876 kali menduduki tempat kelapan.

Dalam video itu, dua lelaki, Ian Hecox dan Anthony Padilla berduet bagi menyanyikan lagu tema Pokemon.

Menduduki tempat kesembilan ialah video berita The Young Turks yang menjana pendapatan sebanyak AS$112,000 RM352,463 dan ditonton sebanyak 153,807,362 kali.

Tempat kesepuluh penghibur YouTube diduduki oleh Natalie Tran yang merupakan pelajar berketurunan Vietnam-Australia.

Video Tran berkaitan dilema sosial dan cara untuk memiliki perut yang cantik menjana pendapatan AS$101,000 (RM318,110) dan ditonton sebanyak 138,871,829 kali. - Agensi
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20092 · Replies: 0 · Views: 1,350

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 28 2010, 04:56 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373




PASIR GUDANG – “Saya kini trauma dan begitu takut jika orang ramai memarahi saya sedangkan bukan saya yang buat akaun Facebook menghina Sultan Johor.’’

Demikian kata seorang pelajar kolej, Nurhidayu Ahmad Radzuan, 21, yang khuatir apabila mendapati dua gambarnya digunakan oleh pemilik sebuah akaun tidak bertanggungjawab di Facebook yang memburuk-burukkan institusi diraja Johor.

Nurhidayu berkata, dia hanya menyedari gambar-gambarnya digunakan individu terbabit dalam satu akaun Facebook Selasa lalu sebelum membuat laporan di Balai Polis Masai di sini pada keesokan harinya.

Menurutnya, pemilik akaun tersebut juga memuat naik gambar beberapa individu lain seolah-olah mereka sebenarnya yang mengendalikan akaun tersebut untuk menghina institusi diraja Johor dan raja-raja di negeri lain.

“Saya dapat tahu perkara ini apabila seorang rakan memberitahu ada orang menggunakan gambar saya di sebuah akaun Facebook, seolah-olah yang memburuk-burukkan Sultan itu adalah saya.

“Saya tidak tahu motif sebenar individu terbabit, jadi saya membuat keputusan membuat laporan polis bagi menjaga keselamatan diri,” katanya ketika ditemui di kediamannya di Taman Scientex di sini semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supritendan Saifi Abd Hamid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan tersebut.'
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20091 · Replies: 0 · Views: 1,525

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 17 2010, 12:01 PM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373


salah sendri nak pukul org lain..he2..
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20072 · Replies: 2 · Views: 2,084

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 17 2010, 08:52 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373




ALOR SETAR – Tindakan Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) menyita dan merampas barang jualan peniaga yang berniaga sebelum pukul 3 petang sepanjang bulan Ramadan telah menyebabkan seorang wanita naik angin lalu memukul anggota penguat kuasa yang datang ke kedainya semalam.

Wanita berusia 50-an itu bertindak demikian apabila sekumpulan penguat kuasa MBAS datang ke kedainya di Kota Sarang Semut yang menjual makanan seawal 11 pagi.

Wanita itu bagaimanapun berjaya ditenteramkan sebelum MBAS merampas kesemua barangan dan peralatan perniagaannya termasuk lauk-pauk dalam operasi Ramadan bermula pukul 9 pagi itu.

Penolong Pegawai Tadbir MBAS, Azizah Hamid memberitahu, rampasan makanan tersebut dibuat kerana peniaga melanggar arahan yang dikeluarkan pihaknya melarang menjual makanan pada bulan Ramadan sebelum pukul 3 petang.
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20068 · Replies: 2 · Views: 2,084

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 17 2010, 08:51 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373




KUALA LUMPUR - Suasana terminal bas di sini pada tahun ini agak berbeza kerana tiket-tiket bas ekspres untuk warga kota pulang berhari raya masih banyak belum terjual meskipun kaunter jualan dibuka sejak seminggu lalu.

Tinjauan Kosmo! di terminal bas sementara di Bukit Jalil di sini mendapati kaunter jualan tiket untuk hari raya masih lengang.

Seorang kerani kaunter tiket yang mahu dikenali sebagai Fatin berkata, kebanyakan tiket hari raya pada masa ini dibeli oleh pelajar institut pengajian tinggi.

"Golongan pekerja biasanya suka membeli pada saat akhir. Mungkin cara itu lebih mudah bagi mereka. Tarikh balik kampung yang menjadi tumpuan ialah pada 6, 7 dan 8 September," katanya.

Seorang kerani kaunter tiket bas ekspres yang mahu dikenali Rosli berkata, syarikatnya telah menjual tiket bas hari raya bermula 1 Ogos lalu.

"Pada tahun-tahun lepas, sejak 1 dan 2 Ramadan lagi orang sudah berebut-rebut membeli tiket, tetapi tahun ini jualan agak perlahan. Mungkin ramai yang tidak tahu tiket bas hari raya sudah mula dijual," katanya.

Seorang pengurus syarikat swasta, Kamal Sulaiman, 45, pula berkata, cuti persekolahan yang bermula awal memberikannya banyak pilihan masa untuk balik beraya pada tahun ini.
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20067 · Replies: 0 · Views: 1,384

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 17 2010, 08:49 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373




KUALA TERENGGANU – “Kalau hanya saya seorang yang cedera mungkin saya boleh maafkan tetapi perbuatan dia (suami) telah memusnahkan masa depan anak-anak saya.”

Demikian luahan Che Ku Zaimah Che Ku Awang, 28, yang tetap dengan keputusannya untuk meneruskan proses perceraian dengan suami yang telah menyebabkan dia bersama dua anak serta ibunya melecur terkena percikan asid.

Malah, dakwa wanita itu, Nurul Dahyatul Fazlinda Khalid, 8, yang melecur teruk dalam kejadian itu juga enggan memaafkan bapanya yang menyebabkan hidupnya menderita sepanjang hayat.

“Saya tanya adakah dia masih sayang ayah? Tapi dia hanya gelengkan kepala dan mengalirkan air mata,” katanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini semalam.

Dalam kejadian di sebuah rumah di Kampung Sekayu, Hulu Terengganu kelmarin, Zaimah dan dua anaknya, Dahyatul dan Mohd. Irfan Firdaus, 2, serta ibunya, Minah Omar, 56, melecur di beberapa anggota badan akibat perbuatan suaminya.

Kejadian berlaku apabila lelaki itu meminta wang daripada Zaimah dan enggan bercerai dengan Zaimah.

Sebelum ini, Zaimah berkata, Dahyatul sangat akrab dengan ayahnya sehingga makan serta tidur anaknya itu perlu ditemani suami.
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20066 · Replies: 1 · Views: 2,075

♦محمد أفيق♦
Posted on: Aug 17 2010, 08:48 AM


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373




SHAH ALAM – Tembelang Pak Sheikh yang mendakwa dirinya amil zakat bertauliah di Selangor dan menjadi broker pernikahan songsang akhirnya terbongkar selepas lokasi aktivitinya diserbu pihak berkuasa Jumaat lalu.

Dia bersama seorang ‘tok kadi’, seorang ‘saksi’ dan seorang wanita yang mendakwa anak kepada ‘tok kadi’ ditangkap dalam satu serbuan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada Jumaat lalu.

Serbuan yang dilakukan oleh 10 anggota penguat kuasa itu pada hari ketiga umat Islam berpuasa mengejutkan ‘ahli sindiket’ berkenaan sehingga ada di antara mereka tergamam dan menuding jari sesama sendiri.

Ketika diserbu, Pak Sheikh pada mulanya cuba ‘bermain wayang’ dengan menipu penguat kuasa namun dia mula menggigil dan percakapannya menjadi merapu setelah menyedari perbuatan haramnya terbongkar.Setelah diasak, barulah Pak Sheikh mengaku akan perbuatannya.

Berikut adalah antara butiran percakapan broker pernikahan haram berkenaan dengan pegawai penguat kuasa ketika serbuan dilakukan lebih kurang pukul 3.30 petang iaitu selepas solat Jumaat selesai
  Forum: Cakap Isu Semasa · Post Preview: #20065 · Replies: 0 · Views: 1,418

83 Mukasurat V   1 2 3 > » 

New Posts  Susulan baru
No New Posts  Tiada susulan baru
Hot topic  Topik panas (Baru)
No new  Topik panas (Tiada baru)
Poll  Undian (Baru)
No new votes  Undian (Tiada Baru)
Closed  Topik dikunci
Moved  Topik dipindah
 

Versi Ringkas Masa sekarang: 26th May 2018 - 05:58 AM