IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> Rokok seludup bahaya ke ?
tennyliew
kiriman Dec 9 2013, 03:12 PM
Kiriman #1


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 79
Sertai: 3-June 13
No. Ahli: 2,461



tuk rokok 4-5 inggit, tergamak nak gertak ahli berkuasa. http://i.com/my/news/rokok-tak-sah-diselud...-hasil-malaysia Layan je link nie. Baru tahu ape yg pling berangsangkan sumber kewangan terrorist dn ahli kongsi gelap ni adelh rokok seludup.
Ni member2 ak pon support lg, beli rokok2 putih seperti Luffmann dan Era.

Apa kata korang? blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sunflo0303
kiriman Dec 10 2013, 04:02 PM
Kiriman #2


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 145
Sertai: 4-June 13
No. Ahli: 2,465



Kau nak tahu…………Kos yang tinggi bagi rokok adalah antara punca utama lebihan dalam palsu rokok diseludup ke negara ini. Selain daripada itu, permintaan daripada pekerja asing di M'sia juga
satu lagi faktor mengapa akhir-akhir ini terdapat banyak berita mengenai penyeludupan rokok haram ke negara ini.

Aku nasihat kan , sesiapa yg menyumbang kepada keganasan, anda boleh kena denda 10k
atau penjara atau KEDUA-DUA jika anda tertangkap dengan rokok palsu!!! Seriusss niiii

katakana tidak bada ROKOK FAKE!!! Untuk keselamatan, kesihatan anda…juga poket anda haha
rclxm9.gif rclxm9.gif rclxm9.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
weiyaow
kiriman Dec 11 2013, 10:48 PM
Kiriman #3


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 78
Sertai: 4-June 13
No. Ahli: 2,463



Korang tahu tak kalo ditangkap memiliki rokok murah/palsu ni akn kena denda 10 ribu ringgit dan juga penjara ha ?

Sbb harga rokok naik pun disbbkan permintaan yg tinggi dlm pasaran oleh pekerja2 asing.

Tp yg penting tu kesihatan lah pun kena dijaga kan…nk rokok takpe, tapi jgnlah rokok benda palsu kn…
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cyclebin10
kiriman Dec 12 2013, 02:44 PM
Kiriman #4


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 143
Sertai: 7-June 13
No. Ahli: 2,468



Eh...Korang cuba tanya kt tempat beli rokok murah ni, biasanya runcit mamak..naper rokok2 ni gitu murah?
Mamak belah ak kata rokok ni murah sebab buatan Malaysia ..dgn cop kastam duti berbayar dgn packing sebiji rokok biasa mmg susah nk percaya yg ni rokok tiruan ye..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
weiweiwei
kiriman Dec 13 2013, 10:25 AM
Kiriman #5


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 2
Sertai: 14-October 13
No. Ahli: 2,481



kawn aku kira penjenayah nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee......
Kawan2 aku dh isap rokok nie kat 5 tahun dah….marah lah punya pasalll... nk jimattttt

Bukan dia mencuri atau buat jenayah apa pun… bukan bahayakan masyarakat pun….. cuma dia support rokok nie lahhh

Bukan nya fakta pun sumbang pada keganasan kalau beli rokok seludup nie pun

berapa sen sgt je yg rokok harga rm4 boeleh sumbang kat pengganas??? Hahahha
Lagipun merokok pun bukan jenayah


gedik.gif gedik.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ratuhati
kiriman Dec 14 2013, 12:55 AM
Kiriman #6


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 1
Sertai: 14-October 13
No. Ahli: 2,482




ni pendapat saya... sy bukan perokok.....
suami sy perokok.... tapi sy tahu dia xbeli yg seludpu punya

membeli rokok seludup nie...xberapa elok... sbb ada article sy baca
duit yg kita beli tu disalurkan menjadi dana utk kegiatan jenayah.....

pada abag2 yg merokok baik fikir lah dulu
kita kena syg negara kita.....

xke membeli rokok seludup menyumbang kpd mereka..??

renung2 kan... rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AhmadIb
kiriman Dec 15 2013, 01:29 AM
Kiriman #7


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 1
Sertai: 21-October 13
No. Ahli: 2,483



Oiiii,,,,oi o ink tanye…betul ke beli rokok ni bantu penjenayah?????
Rokok2 seludup nie senang dpt tau…byk jual2 kat kedai runcit
Lagipun mana ada org nk hisap rokok mahal2????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
azinamin
kiriman Dec 18 2013, 02:45 PM
Kiriman #8


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 7
Sertai: 18-December 13
No. Ahli: 2,486



x brp bagus kot...aikss jgn je la nanti apahal berlaku x best la kan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makjah
kiriman Dec 18 2013, 02:52 PM
Kiriman #9


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 6
Sertai: 18-December 13
No. Ahli: 2,487



suami ku tu la...tp x pernah dgr die hisap seludup punya..
x tau info x dpt tlong la..hati2 je dah okei
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lullaby
kiriman Mar 17 2017, 10:45 AM
Kiriman #10


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 16
Sertai: 17-March 17
No. Ahli: 2,704



semua jenis rokok bahaya sbnarnya mega_shok.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 19th May 2024 - 04:12 AM