IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

2 Mukasurat V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> blog anti malaysia oleh indon, blog yang mengatakan kebencian terhadap malaysia
wandisini
kiriman Feb 22 2009, 05:24 PM
Kiriman #1


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 129
Sertai: 11-November 08
Daripada: Red Giant Selangor
No. Ahli: 217



aku dapat addrs blog ni pas baca mazidul punya blog

kurang ajar betul la...sapa2 yg terrer hack tolong la hantar sebanyak virus yg boleh kat blog ni

kalu boleh antar viurs selsema burung sekali

http://id-top.blogspot.com/


--------------------
>>>>>>>>>>> www.wandisini.net <<<<<<<<<<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
B@zSh™
kiriman Feb 22 2009, 07:42 PM
Kiriman #2


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,830
Sertai: 19-September 08
Daripada: New Castle
No. Ahli: 54



Haha...kelakar la orang2 Indon
X berpijak di bumi nyata


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Feb 22 2009, 07:51 PM
Kiriman #3


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (B@zSh @ Feb 22 2009, 07:42 PM) *
Haha...kelakar la orang2 Indon
X berpijak di bumi nyata

entah ape la yg diaorg ni sakit hati ngan negara kita..
dtg berenang...blk dihantar free..
ape la...
kat sini ramai org mereka..
tapi tak semua begitu..mungkin ni golongan yang terlebih bijak pandai..
tu yang pandai berkata2...

artikel bukan salah aku dirogol tu...betul ke org malaysia yang tulis...
kelakar la...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Feb 23 2009, 09:26 AM
Kiriman #4


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



indon ni sebenarnya dia ingat dia ni lebih matang dari melayu malaysia. bila tengok melayu malaysia buat, dia balik banding dengan bende yang ada pada dia, kemudian dok canang kreativiti dia sudah digomo oleh melayu malaysia. padahal dia tu mana la ada berkembang. Maka melalakla supaya lawak dia orang berkembang antero dunia kemalayuan berindon siok. Sedangkan mati idup dia orang tak boleh buat pun kemajuan lebih baik dari melayu malaysia dah buat.

Indon ni kreatif bab ilmu sihir je... nasib baik melayu malaysia dak rapat macam rumah teres. jika tak gerenti dibomohnya siang malam. Disebabkan ilmu sihir dia tak mampu berkenbang untuk jemberang laut sampai tanah melayu malaysia, maka indon ni main pakai salak sambil menyelak konon2 segalanya yg dia punya telah digomo. Kalo korang wahai indon tak selak, masakan orang lain nampak. Melayu malaysia kalaulah nampak, hatta nampaklah kita kata, melayu malaysia ternyata lebih professional kearah mendatangkan manafaat. terutama bab menjadi bisnes.

Saya masih ingat satu indon mari kat tempat saya dulu, dari lombok. Bukan dekat. semata2 nak cari anak perempuan dia. Masa nak balik, duit tak cukup. mintak derma, kira orang tak berkira, langsung dibantu....

Indon ini sendiri ada membuat pengakuan, bahawa di tanah melayu malaysia ini sungguh ajaib. kecik2nya (melayu malaysia) dah pakai henset. kat tempat dia, hanya penguasa sama tok ketua kampung sahaja boleh pakai PHONE. orang kampung diharam sama sekali. KESIANNNNN.... macam jaman kominis.

Indon patut bersyukur, pasal melayu malaysia tulung perkenal sistem perladangan kelapasawit sama indon. Tapi nak buat camner... bukan sumer indon suka berlagak cam anjin baru kena lepas ni... tapi dah perangai dia! tak leh buang juga... ke?!!!aisey... melayu malaysia tak kesah... pasal tak jadi kudis gatal!

melayu malaysia beli, berniaga arang batuLAH indon ni, walau tak berkualiti kerana banyak jadi abu, tapi melayu malaysia boleh jual itu abu untuk kilang simen. LARIS!!!.

indon jual abu gunung berapi sama melayu malaysia, melayu malaysia dah guna bende ni secara fantastik, adakah indon kaji balik? tak sedo?

Barangkali indon yg paling terlupa nak kontrol dia punya pokok herba mahkotadewa daripada sampai ke tanah melayu malaysia. saya sendiri pun tak rasa malu untuk nak bagitau sama indon, kerana dek sorang indon, pokok tersebut saya bleh dapat tanpa menjejak kaki ke tempat indon.

Dengan web indon jugala saya pada hari ni mendapat ilmu berkenaan herba tersebut. Untuk memahami bahasa indon, saya juga mengguna web kamus milik orang indon.

Melalak la indon, orang cam saya tak kesah... cuma saya boleh bagi tau, mahkotadewa yang asal dari indon, saya dah modifaik dengan LUARBIASA!!!!.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
B@zSh™
kiriman Feb 23 2009, 05:13 PM
Kiriman #5


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,830
Sertai: 19-September 08
Daripada: New Castle
No. Ahli: 54



Biar la dia...
Dia x dapat terima hakikat sebenarnya...sebab tu siap buat satu web supaya orang dapat acknowledge kewujudan dia

P/S : Sape2 yang pandai DDOS...bole la uji kepandaian korunk tongue.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Feb 25 2009, 01:17 PM
Kiriman #6


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



kemajuan indon jaman flinstone



respek sama indon!!! KOHKOHKOH..... sudah minum, itu batu kasi hantam ma......


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Feb 25 2009, 01:33 PM
Kiriman #7


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



siap ade kata2 xbaik kat malaysia plak tu..
hempok kepala dia ngan batu tu..baru tau..
npe la diaorg ni anti sgt ngan malaysia..jeles ke ape...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wandisini
kiriman Feb 26 2009, 02:58 PM
Kiriman #8


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 129
Sertai: 11-November 08
Daripada: Red Giant Selangor
No. Ahli: 217



gila pa...minum batu


--------------------
>>>>>>>>>>> www.wandisini.net <<<<<<<<<<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Feb 26 2009, 03:20 PM
Kiriman #9


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



kalo nak kira, memang ada sejenis batu sungai di kawasan pendalaman yang diambil buat masak gulai lemak, rasa kuah seperti memasak kepah. batu tak makan!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Feb 26 2009, 03:25 PM
Kiriman #10


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



indon sememangnya suka bangat ala berotak benggang!



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
B@zSh™
kiriman Feb 26 2009, 04:06 PM
Kiriman #11


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,830
Sertai: 19-September 08
Daripada: New Castle
No. Ahli: 54



QUOTE
kalo nak kira, memang ada sejenis batu sungai di kawasan pendalaman yang diambil buat masak gulai lemak, rasa kuah seperti memasak kepah. batu tak makan!

Ye ke?
Hmm....diaorang panggil apa?
Gulai Batu Sungai ke? tongue.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Feb 28 2009, 10:40 PM
Kiriman #12


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



QUOTE (B@zSh @ Feb 26 2009, 04:06 PM) *
Ye ke?
Hmm....diaorang panggil apa?
Gulai Batu Sungai ke? tongue.gif

masak gulai lemak cili api batu sungai ni, kalo tak silap saya dulu2 la, kat satu daerah ulu kemaman. berbalik pada tabiat indon yg sememangnya anti malaysia, terkini, laman web AUTEM pun sudah kena lanyak dek indon. stakat post ni, lum pulih lagi...Indon ni bilang mereka pejuang hasil seni dia orang!!!!! HAHAHA.... lantak ko la indon..... hidup la korang ngan BATU korang!!!!

Satu perkara yg paling bebal indon ni tak maju, seingat saya perihal indon berterusan kuno dalam membaja sawah mereka dengan abu gunung berapi serta sumer taik binatang kering yang dijadikan serbuk. Entah menteri indon mangkok mana telah membuat saranan supaya meniru perbuatan MALAYSIA yang telah sekelian lama menggunakan baja urea!!!! subsidi lagi....

Indon trus klaim hakmilik, tapi tak ubah cam katak dalam guni angkat pi TAIPING!!!! Hasil seni kalian indon tanpa segan2 merempat mai malaysia kerna rupiah korang tidak segebu RINGGIT MALAYSIA.... Truskan perjuangan korang wahai indon, dan jangan lupa tunjukkan kehebatan fulus korang sama orang Malaysia....MELAYU Malaysia telah diperakui dunia akan satu bangsa yang sangat pelik dan otak melayu merupakan otak yang paling mahal harga di dunia!!!





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Mar 11 2009, 08:21 AM
Kiriman #13


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



projek, point mesti ada kaitan gak nye!


Seorang pengemis menemukan setumpuk dokumen plus cek tunai senilai Rp 4,7 miliar. Dia menyerahkan temuannya itu pada yayasan kemanusiaan. Peristiwa yang, mungkin, hanya ada dalam cerita atau mimpi. Belum jelas, cek itu asli atau hanya sebuah modus penipuan.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Mar 11 2009, 08:27 AM
Kiriman #14


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



QUOTE (ganazz @ Feb 25 2009, 01:17 PM) *
kemajuan indon jaman flinstone



respek sama indon!!! KOHKOHKOH..... sudah minum, itu batu kasi hantam ma......

penutupan paksa praktek ponari oleh pihak kepolisian.
sekarang pihak keluarganya sedang mempersiapkan pengacara utk menuntut polda jatim - cerita indon!!! hahahaha.... batu akhir zaman!!!! lum masyuk malaysia dah tup! nak klaim cam maner? klim tolo ler aje seperti yg diiklan yak sih!!!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
B@zSh™
kiriman Mar 11 2009, 09:03 AM
Kiriman #15


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,830
Sertai: 19-September 08
Daripada: New Castle
No. Ahli: 54



Aku x berapa faham
Maksudnya syarikat yang keluarkan batu sungai tu ditutup oleh pihak polis ke?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Mar 11 2009, 10:46 AM
Kiriman #16


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



QUOTE (B@zSh @ Mar 11 2009, 09:03 AM) *
Aku x berapa faham
Maksudnya syarikat yang keluarkan batu sungai tu ditutup oleh pihak polis ke?

aku pon tak berapa faham la...rase2 cam gitu la...
aku tak dpt bayangkan cam mane minum ade batu tu...kalau batu dah penuh segelas..
brapa byk plak air yang boleh diisi...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Mar 16 2009, 10:39 AM
Kiriman #17


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



tengok aje aksi tokeh batu celup nih, dah tak yah main la....per tah lagi nak klaim tol! sbb auto matik memang tol!!!



beso ni dah eksen.... memang eksen!!! kalo ngaku dia punya!!!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Mar 16 2009, 11:17 AM
Kiriman #18


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



ini satu klaim yg lucu juga oleh orang indon, Perihal Buah Durian Isi Merah.



QUOTE
Ini adalah salah 1 bukti bahwa Indonesia memiliki kekayaan alam yang melimpah.
Mari kita Pertahankan dan lestarikan alam sekitar kita ini. - ngaku mat indon.


kalo nak kira durian isi merah ni adalah spesis hutan yg langsung tak komersil sebab tak sedap. Hehehe... indon bukan reti bab komersil!!!! hface.gif cuma berbesar pasal klaim aje....!!!,

ini pengakuan jelas satu indon:
QUOTE
perihal Durian Monthong - Ada cerita, bahwa asal durian di Thailand itu dahulu dibawa oleh Bung Karno untuk Raja Bumibhol dan Ratu Sirikit yang dikenal dekat dengan Bung Karno. Tertarik dengan lezatnya durian, Thailand kemudian mengembangkan sendiri durian. Hasilnya, durian monthong yang memang sangat lezat, disamping tahan lama. Durian inilah yang kemdian diekspor ke Indonesia. Seorang petani Indonesia yang cerdik kemudian menanam durian monthong Bangkok ini dan kemudian lahirlah durian monthong lokal. Toh, harganya, masih lebih rendah dibanding durian monthong asli Bangkok.
Dibalik kenyataan seperti itu, ada pertanyaan yang terselip. Kalau durian monthong Bangkok itu sudah begitu luas peredarannya, dapatkah dibayangkan nilai materi yang dihasilkan durian monthong Bangkok? Ditambah dengan pepaya Bangkok dan buah-buahan lain yang bernama Bangkok, berapa nilai ekspor buah-buahan Thailand? Tentu, dibalik itu, ada pertanyaan, berapa nilai ekspor buah-buahan kita? Produk pertanian, ternyata bisa memberi kontribusi yang besar sebagai komoditi ekspor. Syaratnya, kualitasnya harus bisa bersaing. Disinilah kelemahan kita, bahwa orang Indonesia sendiri ternyata lebih menikmati buah-buahan impor, sehingga durian monthong Bangkok tidak hanya dijual di supermarket, tetapi sudah masuk kampung.
Yang kedua, apakah durian monthong itu dipatenkan? Seandainya durian monthong itu dipatenkan, petani kita yang menanam durian monthong itu berarti melanggar hak cipta? Pertanyaan seperti ini bisa dianggap aneh, meskipun bisa saja terjadi.
Dari kasus durian monthong itu, kiranya dapat menimbulkan pertanyaan yang lebih besar. Lingkungan kita, dewasa ini sudah penuh dengan produk makanan asing. Tidak hanya restoran siap saji Amerika, tetapi juga makanan Jepang, Vietnam, Malaysia, dan juga Thailand. Makanan itu mampu menyebar ke seluruh dunia, disebabkan cita rasanya yang cocok dengan lidah siapa saja. Bagi orang Indonesia, cita rasa makanan Indonesia juga tidak kalah. Mengapa makanan Indonesia masih jarang ditemui di berbagai pelosok dunia? Mengapa Ayam Soeharti atau Gudeg Mbok Berek atau lumpia Semarang belum bisa go international?
Masalah ini, mungkin dianggap kecil, sehingga lepas dari perhatian kita. Tetapi, bukankah yang besar itu berasal dari yang kecil-kecil? Sebaliknya, kalau dari masalah yang kecil saja kita sudah kalah, apalagi dalam masalah yang besar. Petronas, Proton saja, sudah masuk Indonesia. Apalagi perusahaan minyak asing lainnya dan mobil-mobil asing segala merek. Tidakkah terasa ketergantungan kita pada asing semakin sulit dihindarkan?(Sulastomo)


Nama durian berasal daripada malaysia, dan terpakai secara komersil antarabangsa. Malaysia berbangga!! tak nak main la kontrol mengaku tang kromo!!!
sumber
QUOTE
The name durian comes from the Malay word duri (thorn) together with the suffix -an (for building a noun in Malay) -wikipedia


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Sep 11 2009, 09:02 AM
Kiriman #19


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



Yg real ori kat indon....



CODE
Perlu diketahui bahawa banyak rakyat Indonesia sendiri, yang dipantau melalui ulasan-ulasan online, turut mengutuk dan mengecam keras ancaman oleh kelompok Bendera itu, yang mereka anggap tidak berakal, cuba mengganggu hubungan dua hala dan didalangi golongan tertentu yang berkepentingan melihat dua negara serumpun
berseteru. - malaysiakini


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Oct 5 2009, 04:21 PM
Kiriman #20


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,163
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Mukasurat V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 19th October 2019 - 01:22 PM