IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

Profil
Foto Personal
Bintang
 
Pilihan
Pilihan
Pernyataan Personal
hexagold buat masa ini tidak mempunyai sebarang pernyataan personal.
Maklumat Personal
hexagold
Bukan Eksekutif
Umur tidak diketahui
Jantina tidak diset
Lokasi tidak diketahui
Tarikh lahir tidak diketahui
Minat
Tiada Info
Statistik
Sertai: 20-September 08
Profil Dilihat: 2,819*
Kemunculan Terakhir: 8th April 2013 - 11:42 PM
Masa: Sep 16 2019, 06:44 AM
48 kiriman (0 per hari)
Maklumat Perhubungan
AIM Tiada Info
Yahoo Tiada Info
ICQ Tiada Info
MSN Tiada Info
Contact Sulit
* Paparan profil terkemaskini setiap jam

hexagold

Member Rasmi

*


Topik
Kiriman
Komen
Kawan
setakat ini..
27 Sep 2008
Assalamualaikum,

Bertepatan dengan topik minggu ini yang hangat dengan nak menyambut hari raya, rakan saya iaitu Zulfadli telah mencipta satu laman web iaitu kad raya maya. Kad raya ini adalah satu alternatif kepada kad raya berbentuk fizikal. Kepada mereka yang terlupa untuk menghantar kad raya awal-awal, bolehlah menggunakan kad raya maya ni. Rekaan diapun cantik-cantik.
Untuk masuk ke laman web tersebut, sila layari www.kadviral.com. Anda boleh paste kod tersebut di friendster, email dan sebagainya.

Web:
http://www.kadviral.com/

p.s - free aje
26 Sep 2008
Assalammualaikum,

Kerajaan mengumumkan penurunan harga minyak sebanyak 10 sen berkuatkuasa pada hari khamis. Dengan harga minyak dunia berada pada paras antara usd100-Usd108, adakah munasabah harga minyak hanya diturunkan sebanyak 10 sen sahaja. Kesannya tidak ketara sangat pada perbelanjaan minyak seharian. Apakah pendapat anda?adakah ia memberi kesan kepada perbelanjaan petrol anda?
23 Sep 2008
Assalammualaikum,

Semalam saya baru menghabiskan pembacaan sebuah buku iaitu 14 Langkah Rasullulah Membangunkan Bisnes. Sebelum ini, kita banyak didedahkan dengan buku mengenai Donald Trump, Lim Goh Tong dan sebagainya. Berapa ramaikah orang yang membaca buku mengenai Rasullullah membangunkan perniagaannya bersama Siti Khadijah.

Saya bukan nak promote buku ini, cuma saya ingin berkongsi intipati buku tersebut. Dalam buku tersebut, penulis menggariskan ciri-ciri Rasullullah serta langkah-langkah bagaimana beliau membangunkan sebuah perniagaan.

Antara ciri-ciri yang perlu ada dalam diri seseorang adalah:

1)Belajar hidup berdikari sejak awal
2)Belajar erti kebebasan
3)mengasah jiwa kepimpinan
4)menjadi individu yang sedia mengalami perubahan
5)menghargai perjalanan proses
6)memiliki keberanian
7)berani mengembara
8)memiliki kesetiaan
9)memiliki ketekunan berterusan (istiqamah)
10)percaya pada diri sendiri
11)membina sifat flexibel
12)jujur dan amanah
13)bersikap bijaksana
14)percaya kepada tuhan dengan sentiasa berdoa kepadaNya

Langkah-langkah inilah yang beliau ambil sehingga beliau menjadi antara usahawan yang termasyur di tanah Arab sewaktu itu.

22 Sep 2008
Assalammualaikum,

Hari ni saya nak bagi tips atau panduan sewaktu nak servis kereta anda kerana pengalaman saya membuat praktikal ni pusat servis kereta terkenal di Malaysia.

Sebelum memutuskan nak servis kereta kat mana saya nasihatkan supaya pergi ke wakil servis, bukannya pusat servis.Ini adalah di sebabkan jika anda pergi ke pusat servis, anda tidak boleh melihat mekanik menservis kereta anda. Masa saya praktikal dulu, mekanik-mekanik ni menservis kereta anda dengan tidak beretika. Contohnya, minyak hitam anda ada 4 liter, tetapi sebenarnya tidak sampai 4 liter di masukkan dalam enjin anda dan minyak yang selebihnya di simpan untuk kegunaan kereta lain pula. Manakala selepas menservis, kereta anda akan di lenjan cukup-cukup sehingga petrol anda kurang setakuk. So, kalau nak servis tu pastikan anda tinggalkan cukup-cukup aje minyak petrol.

Jadi pastikan anda pergi ke wakil servis kerana anda boleh berada di samping mekanik sewaktu mereka menservis kereta anda.




22 Sep 2008

Datuk Lee Chong Wei kalah di pusingan akhir. So, dia tak dapat mempertahankan kejuaraannya. Dalam harian metro hari ni, Datuk Lee Chong Wei menyatakan bahawa punca kekalahannya adalah di sebabkan kurang rehat. Betul juga tu, dulu masa sekolah, aku ada juga wakil sekolah dalam pertandingan badminton ni. Dia punya penat lain macam, terutama kalau main berpasukan dan individu sekaligus. Tapi apa yang penting, jangan di sebabkan ganjaran yang telah di terima, prestasi merosot plak. Dah la Malaysia ni ketandusan pemain berbakat.
Pelawat terakhir
hexagold tiada pelawat untuk dipaparkan.

Komen
Ahli lain tidak buat sebarang komen untuk hexagold.

Kawan
Tiada kawan untuk dipaparkan.
Versi Ringkas Masa sekarang: 16th September 2019 - 06:44 AM