IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> Apa korang buat bila ada di tempat aku??!
bazaoyu
kiriman May 31 2018, 04:49 PM
Kiriman #1


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 92
Sertai: 17-March 13
No. Ahli: 2,436



Hiii..


Aku nak cerita perkara yang terjadi kat aku semalam. Aku naik LRT. Berasak sana sini. Then ada sekumpulan bangla ni. Ya Tuhannn.. Bau badan dia . Bau bawang! Aku dah lah puasa. Pening kepala aku... Hmmm. Wajar kah aku bawak sheildtox untuk dorang?? Hmmm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nasu21
kiriman May 31 2018, 06:54 PM
Kiriman #2


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 9
Sertai: 9-May 16
No. Ahli: 2,604



QUOTE (bazaoyu @ May 31 2018, 04:49 PM) *
Hiii..


Aku nak cerita perkara yang terjadi kat aku semalam. Aku naik LRT. Berasak sana sini. Then ada sekumpulan bangla ni. Ya Tuhannn.. Bau badan dia . Bau bawang! Aku dah lah puasa. Pening kepala aku... Hmmm. Wajar kah aku bawak sheildtox untuk dorang?? Hmmm.


tu bau badan yg dah bercampur peluh lah pakaikan rexona buat macam showcase hahahahaa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
H.Y
kiriman May 31 2018, 07:03 PM
Kiriman #3


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 9
Sertai: 8-September 16
Daripada: Di rumah
No. Ahli: 2,644



QUOTE (nasu21 @ May 31 2018, 06:54 PM) *
tu bau badan yg dah bercampur peluh lah pakaikan rexona buat macam showcase hahahahaa


yg selalu bdn bau bwg ni mesti org2 bangla, nepal kan? sebab dorg mmg kuat mkn bwg....
x caya tgk kat psar mlm ke tesco ke ape ke bangsa2 ni mesti beli bwg berguni2.... hahahhaa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fatihah
kiriman May 31 2018, 11:21 PM
Kiriman #4


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 15
Sertai: 29-August 17
No. Ahli: 2,788



QUOTE (H.Y @ May 31 2018, 07:03 PM) *
yg selalu bdn bau bwg ni mesti org2 bangla, nepal kan? sebab dorg mmg kuat mkn bwg....
x caya tgk kat psar mlm ke tesco ke ape ke bangsa2 ni mesti beli bwg berguni2.... hahahhaa


Betul-betul, buruh asing mmg suka makan bawang. Mungkin bawang tu ramuan penting utk masak masakan mereka. Walaupun bau bawang kuat, tapi ia bagus untuk kesihatan dan blh digunakan utk merawat batuk.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sunflo0303
kiriman Jun 1 2018, 11:16 AM
Kiriman #5


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 4-June 13
No. Ahli: 2,465



QUOTE (Fatihah @ May 31 2018, 11:21 PM) *
Betul-betul, buruh asing mmg suka makan bawang. Mungkin bawang tu ramuan penting utk masak masakan mereka. Walaupun bau bawang kuat, tapi ia bagus untuk kesihatan dan blh digunakan utk merawat batuk.


bawang ada bau ke???? yg putih tu je bau kuat.
bawang ni mn ada bau?
https://www.facebook.com/myTMgroup/photos/a...3645100/?type=3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sunflo0303
kiriman Jun 1 2018, 11:20 AM
Kiriman #6


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 4-June 13
No. Ahli: 2,465



QUOTE (H.Y @ May 31 2018, 07:03 PM) *
yg selalu bdn bau bwg ni mesti org2 bangla, nepal kan? sebab dorg mmg kuat mkn bwg....
x caya tgk kat psar mlm ke tesco ke ape ke bangsa2 ni mesti beli bwg berguni2.... hahahhaa


diorang beli by guni sbb lg murah la. alah bukan diorg je,masakan kt malaysia ni pon kalau xguna bwang xsah. tu bhan basic paling penting.kang tak tak cukup rasa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tennyliew
kiriman Jun 1 2018, 02:49 PM
Kiriman #7


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 47
Sertai: 3-June 13
No. Ahli: 2,461



QUOTE (sunflo0303 @ Jun 1 2018, 11:16 AM) *
bawang ada bau ke???? yg putih tu je bau kuat.
bawang ni mn ada bau?
https://www.facebook.com/myTMgroup/photos/a...3645100/?type=3



mcm dah terkopek ckit tu .ada pape hint ke blom???
https://scontent.fkul8-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=5B89FA8B

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tennyliew
kiriman Jun 1 2018, 02:55 PM
Kiriman #8


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 47
Sertai: 3-June 13
No. Ahli: 2,461



QUOTE (H.Y @ May 31 2018, 07:03 PM) *
yg selalu bdn bau bwg ni mesti org2 bangla, nepal kan? sebab dorg mmg kuat mkn bwg....
x caya tgk kat psar mlm ke tesco ke ape ke bangsa2 ni mesti beli bwg berguni2.... hahahhaa



myb sebab mreka pun guna bwang sebagai bahan asas masakan .memang nampak familiar mreka dgn bwang. tapi ada khasiat tersendiri jugak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azeerah
kiriman Jun 1 2018, 08:56 PM
Kiriman #9


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 17
Sertai: 29-August 17
No. Ahli: 2,790



QUOTE (sunflo0303 @ Jun 1 2018, 11:16 AM) *
bawang ada bau ke???? yg putih tu je bau kuat.
bawang ni mn ada bau?
https://www.facebook.com/myTMgroup/photos/a...3645100/?type=3


Apa ni? Kempen baru TM ke? I rasa bawang TM ini pasti tak boleh makan dan tdk berbau busuk juga. Hehe...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Suhada
kiriman Jun 1 2018, 09:01 PM
Kiriman #10


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 11
Sertai: 29-August 17
No. Ahli: 2,789



QUOTE (tennyliew @ Jun 1 2018, 02:49 PM) *
mcm dah terkopek ckit tu .ada pape hint ke blom???
https://scontent.fkul8-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=5B89FA8B


Aq tengok TM promote bawang akan dikupas pada 8 Jun 2018. Dah tak sabar-sabar dengar berita baik drpd mereka. Harap mereka umum berita baik ttg naik taraf internet connection dan turunkan harga langganan bulanan sebab GST dah jadi 0%.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BukitRibuan
kiriman Jun 1 2018, 10:10 PM
Kiriman #11


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 15
Sertai: 28-July 16
No. Ahli: 2,628



QUOTE (Suhada @ Jun 1 2018, 09:01 PM) *
Aq tengok TM promote bawang akan dikupas pada 8 Jun 2018. Dah tak sabar-sabar dengar berita baik drpd mereka. Harap mereka umum berita baik ttg naik taraf internet connection dan turunkan harga langganan bulanan sebab GST dah jadi 0%.


Bawang? utk makan punya bawang ke? ada betul bawang blh naik taraf internet kita? apa bawang ni begitu hebat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MalaysiaBoleh
kiriman Jun 1 2018, 10:11 PM
Kiriman #12


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 9
Sertai: 28-July 16
No. Ahli: 2,629



QUOTE (Suhada @ Jun 1 2018, 09:01 PM) *
Aq tengok TM promote bawang akan dikupas pada 8 Jun 2018. Dah tak sabar-sabar dengar berita baik drpd mereka. Harap mereka umum berita baik ttg naik taraf internet connection dan turunkan harga langganan bulanan sebab GST dah jadi 0%.


X kan sebab 0% GST bawang ni turun harga kan? kalau betul bawang mcm mana banding internet ni? bawang utk makan shj, bukan guna...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SitiHawa
kiriman Jun 2 2018, 06:29 PM
Kiriman #13


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 3
Sertai: 4-April 18
No. Ahli: 2,834



QUOTE (Suhada @ Jun 1 2018, 09:01 PM) *
Aq tengok TM promote bawang akan dikupas pada 8 Jun 2018. Dah tak sabar-sabar dengar berita baik drpd mereka. Harap mereka umum berita baik ttg naik taraf internet connection dan turunkan harga langganan bulanan sebab GST dah jadi 0%.

tunggulah sampai 8jun ape berita yg akan dia umumkan, aq rase mereka akan mengumukan package internet baru..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Abang Jib
kiriman Jun 5 2018, 06:58 AM
Kiriman #14


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 17
Sertai: 17-June 16
No. Ahli: 2,615



QUOTE (bazaoyu @ May 31 2018, 04:49 PM) *
Hiii..


Aku nak cerita perkara yang terjadi kat aku semalam. Aku naik LRT. Berasak sana sini. Then ada sekumpulan bangla ni. Ya Tuhannn.. Bau badan dia . Bau bawang! Aku dah lah puasa. Pening kepala aku... Hmmm. Wajar kah aku bawak sheildtox untuk dorang?? Hmmm.


ahaha, sy dah lama xde ambik LRT ni, masih ingt lagi dulu naik lrt dgn monorail tu .... tiap2 ahri ade bau lain drpd bangla2 tu.....bau bawang tu sajeeeee laaa rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Abang Jib
kiriman Jun 5 2018, 07:00 AM
Kiriman #15


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 17
Sertai: 17-June 16
No. Ahli: 2,615



QUOTE (SitiHawa @ Jun 2 2018, 06:29 PM) *
tunggulah sampai 8jun ape berita yg akan dia umumkan, aq rase mereka akan mengumukan package internet baru..

mungkin bukan kot....dah ade byk packat skrg , sy rasa dia buat event yg free barang utk kitorg
tp mmg xkan rugi kalau ikut live tu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Abu hassan
kiriman Jun 5 2018, 07:05 AM
Kiriman #16


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 17
Sertai: 29-August 16
No. Ahli: 2,637



QUOTE (sunflo0303 @ Jun 1 2018, 11:20 AM) *
diorang beli by guni sbb lg murah la. alah bukan diorg je,masakan kt malaysia ni pon kalau xguna bwang xsah. tu bhan basic paling penting.kang tak tak cukup rasa


collegue i orang bangladesh jg , pandai repair komputer , tahun lepas dia balik negara tu beli satu perfume yg bau macam bawang bagi saya. sampais krng aku belom pakai lagi haha
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Abu hassan
kiriman Jun 5 2018, 07:07 AM
Kiriman #17


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 17
Sertai: 29-August 16
No. Ahli: 2,637



QUOTE (Abang Jib @ Jun 5 2018, 06:58 AM) *
ahaha, sy dah lama xde ambik LRT ni, masih ingt lagi dulu naik lrt dgn monorail tu .... tiap2 ahri ade bau lain drpd bangla2 tu.....bau bawang tu sajeeeee laaa rolleyes.gif


bukan Lrt je.....adui bus lagi susah tau....perjalanan jauh juga, sebakk tiang kalau tepi tu anek yg duduk hahahaha
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 17th October 2019 - 11:10 AM