IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> Penculik bunuh, bakar mayat tebusan
kakaroct
kiriman Sep 17 2008, 08:18 AM
Kiriman #1


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 26
Sertai: 12-September 08
No. Ahli: 34



Sekumpulan remaja menculik pelajar perempuan berumur 16 tahun, membunuh mangsa dan membakar mayatnya di Kulai Jaya malam Jumaat lalu.

Penculik berkenaan kemudian menuntut wang tebusan RM33,000 daripada keluarga Lai Ying Xin bagi “membebaskan” pelajar itu.

Keluarga itu membayar tebusan itu — tidak sedar yang mayat mangsa yang sudah mulai reput dibuang di kawasan semak di Taman Putri.

Difahamkan mayat Lai dibakar bagi tujuan memusnahkan sebarang petunjuk yang mungkin dapat mengenal pasti pembunuhnya yang memang dikenali oleh keluarga mangsa.

Polis percaya pelajar itu dibunuh dalam tempoh 24 jam selepas dia diculik di depan sebuah pasar raya, tempat dia bekerja sambilan.

Timbalan Ketua Polis Johor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata bertindak atas maklumat, pasukan polis menahan seorang remaja berumur 16 tahun yang tidak lagi bersekolah dan dua lelaki dalam sebuah Perodua Kembara di Kulai pada 6.15 petang semalam.

Beliau berkata dua pertiga daripada wang tebusan itu dirampas daripada suspek.



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 17 2008, 01:00 PM
Kiriman #2


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



bodoh+sengal+bengong+x berhati perut+binatang...sebabnya:
1- culik dan bunuh, kalau culik saja pun penjara baru berapa tahun..ni kalau bunuh silap2 kene hukuman gantung
2- wang tebusan mintak 33,000 je..bodoh..alang2 dah culik, mintaklah banyak skit pastu gi oversea
3- aku marah sangat2 sebab lawa dan manis tuh budak tu..rugi satu rakyat Malaysia yang lawa dan bijak
4- nilah kalau xder agama dalam diri..walaupun cina, kalau betul2 ikut agama dia, xkn senang2 bunuh orang

tulah dari segi pendapat aku..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
richzuan
kiriman Sep 17 2008, 06:57 PM
Kiriman #3


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 31
Sertai: 14-September 08
Daripada: Seremban
No. Ahli: 36



berita ni merupakan antara berita yang terdasyat pernah aku baca dalam surat khabar kosmo dan berita harian..
sungguh kejam sekali sekumpulan remaja yang bunuh budak mentah yang baru berumur 16 tahun..apkah salah dia..
ada orang cakap , masalah cinta dan perselisihan faham merupakan punca besar kepada terjadinya kes yang dasyat ini..
aku nasihatkan , bagi yang bakal bercinta atau yang masih mencari cari pasangan hidup mereka..janganlah cari pasangan yang gila mahupun psycho..
pilih yang SEDANG SEDANG saja smile.gif
nanti kalau bergaduh , macam ni lah jadi nya..cemburu tu aspek yang perlu di ambil perhatian..
jangan cemburu sampai membunuh pulak ya..ke neraka jawabnya..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misspolkadot
kiriman Sep 19 2008, 03:08 AM
Kiriman #4


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 12
Sertai: 19-September 08
No. Ahli: 48



aku x tau level penyangak ni.
aku rase binatang pon x de wat camtu.


--------------------
www.mengirabintang.multiply.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CekDet
kiriman Sep 19 2008, 04:39 AM
Kiriman #5


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 150
Sertai: 9-September 08
Daripada: www.SyedHafidz.com
No. Ahli: 21



Sangat menyayatkan hati...dah tentu akan mennggalkan kesan yang sangat mendalam pada keluarga mangsa..
Siapa la yang betul2 gila sampai sanggup wat benda yang tak masuk akal nie..
ni la akibatnya kalau nafsu menguasai akal..lebih teruk daripada binatang


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taukey
kiriman Sep 19 2008, 03:09 PM
Kiriman #6


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 194
Sertai: 14-September 08
No. Ahli: 38



orang tu dah jadi binatang. tapi binatang pun rasanya tak sekejam itu. apa pun the fittest will survive adalah dunia binatang. takkan nak jadi binatang jugak org tu. kalau setakat Rm33,000 tu nak buat apa. kan ke bahlul. sekarang rasanya perlu berhati-hati. adakah kita dah kembali semula ke zaman jahiliyah? aku tak ingin..........


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wanmus
kiriman Sep 20 2008, 01:31 AM
Kiriman #7


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 394
Sertai: 8-September 08
Daripada: Johor dan terengganu
No. Ahli: 16



QUOTE (taukey @ Sep 19 2008, 03:09 PM) *
orang tu dah jadi binatang. tapi binatang pun rasanya tak sekejam itu. apa pun the fittest will survive adalah dunia binatang. takkan nak jadi binatang jugak org tu. kalau setakat Rm33,000 tu nak buat apa. kan ke bahlul. sekarang rasanya perlu berhati-hati. adakah kita dah kembali semula ke zaman jahiliyah? aku tak ingin..........



betul tu taukey...tapi nak xnk, memang kita dah kembali ke zaman jahiliyyah tapi jahiliyyah moden..kan nabi dah cakap keadaan umat akhir zaman macamana. macam kita tengok sekarang ni lah..bunuh membunuh sudah jadi permainan..maksiat dan dosa dijadikan perkara biasa..manusia makin takut nak lakukan perkara betul..kan tu apa yang berlaku masa zaman jahiliyyah tu cuma berbeza bentuk je dengan sekarang..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aeryxz'
kiriman Sep 20 2008, 01:59 AM
Kiriman #8


Percubaan


Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 3
Sertai: 16-September 08
No. Ahli: 41



aku rasa nk tembak pastu bom kepala penyangak2 tu.. sakit ati+sedih bila baca berita camni..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abdfatah
kiriman Sep 20 2008, 05:22 PM
Kiriman #9


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 67
Sertai: 20-September 08
No. Ahli: 70



memacam ler sekarang punya cerita ngeri. cinta tak terbalas rupanya... dah ler membunuh lepas tu ada hati pulak mintak duit tebusan tak pasal2 untuk tambah derita kesusahan keluarga tersebut. cinta punya pasal tak kira bangsa laa, akan ada rasa tidak puas hati tatkala cinta tak berbalas... apa saja akan dilakukan jika dah hati rasa berdendam tidak berkesudahan... belum dapat memang laa nak... kalo dah dapat dan dah kawen baru tau laa perangai masing2...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 8th July 2020 - 07:20 PM