IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> EVO X RM159,000, Honda ST1300 pula RM49,888, Kosmo
♦محمد أفيق♦
kiriman Jun 18 2009, 08:56 AM
Kiriman #1


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373





KUALA LUMPUR - Kos sebenar bagi kereta peronda berprestasi tinggi Mitsubishi Evolution X (Manual) milik Polis Diraja Malaysia (PDRM) berharga RM159,000 seunit dan setiap satu dilengkapi aksesori tambahan bernilai RM8,000.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, kos tambahan itu bagi menjadikan kenderaan itu sesuai dijadikan kereta peronda.

Beliau berkata demikian dalam jawapan bertulis terhadap soalan Lim Lip Eng (DAP - Segambut) yang ingin tahu kos bagi setiap daripada 25 buah kereta itu.

Jelas Hishammuddin, kos asal kenderaan berprestasi tinggi berkenaan ialah RM151,000 seunit dan perolehan itu dilaksanakan secara rundingan terus dengan Mitsubishi Motors Malaysia Sdn. Bhd.

Katanya, kerajaan juga telah membeli 400 buah motosikal peronda Honda ST1300 dengan harga RM49,888 sebuah.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g
kiriman Jun 18 2009, 09:14 AM
Kiriman #2


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 742
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



EVO X berharga RM159,000 tu mmg betul sbb beli tanpa cukai yg belipat kali ganda.. kalau harga termasuk cukai jadi 300K++ kat Malaysia ni.


--------------------
matg.net
My Focal 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jun 18 2009, 09:19 AM
Kiriman #3


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



kat tasik permaisuri aku dah jumpe dah kete ni..
polis dia tak macam berlagak plak.
pakai baju ala2 SWAT..
ronda2 kawasan lot kedai. buat ape entah..
dah penat turun minum teh tarik kat Kayu Nasi KAndar
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Jun 18 2009, 09:40 AM
Kiriman #4


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,142
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



ajak lumba ari minggu.... kalo dok main parkin je.... bila nak berasap!!!!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jun 18 2009, 11:00 AM
Kiriman #5


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



hahaha...jaga kete la ganazz..kete cantik..boleh buat modal mengorat awek nurse..hehehe..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Jun 18 2009, 12:06 PM
Kiriman #6


Pengurus Junior
******

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 4,142
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



abis la sumer gi RONDA....


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jun 18 2009, 12:08 PM
Kiriman #7


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



dalam kete tu ade 4 org..2 org sudah la...nak ramai2 watpe..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
B@zSh
kiriman Jun 18 2009, 12:13 PM
Kiriman #8


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,830
Sertai: 19-September 08
Daripada: New Castle
No. Ahli: 54



Sume nak rasa kereta baru ni
Nak beli sendiri kot2 x mampu
Hmm...lawa Evo X ni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jun 18 2009, 12:17 PM
Kiriman #9


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



lawo la...kete lawo. yg duduk dalam kete kurang lawo..kurang molek..

kete polis tu nak buat ape sebenarnya..
dlm kl mane la leh laju...slow aje...moto pon boleh potong
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g
kiriman Jun 18 2009, 12:27 PM
Kiriman #10


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 742
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



QUOTE (♦محم @ Jun 18 2009, 12:17 PM) *
lawo la...kete lawo. yg duduk dalam kete kurang lawo..kurang molek..

kete polis tu nak buat ape sebenarnya..
dlm kl mane la leh laju...slow aje...moto pon boleh potong

PDRM target guna kete ni kat highway spt PLUS.. mana tak hanginnya sblm ni geng2 singapore masuk PLUS dgn super car turbo Impreza STI, Skyline GTR bawak sampai 200Kmh++,.. yg PDRM nak kejar guna Waja Campro/Perdana V6 jer mmg kena tapau makan asap jer manjang... jadi bila dah ada EVO X ni baru konfiden sikit nak cucuk kaki2 rembat tu.


--------------------
matg.net
My Focal 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
♦محمد أفيق♦
kiriman Jun 18 2009, 12:28 PM
Kiriman #11


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,582
Sertai: 28-November 08
Daripada: FKEKK
No. Ahli: 373



ooo..kira kete tu main line highways aje la...skudai-kl-bukit kayu hitam..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eskep
kiriman Jun 19 2009, 01:20 AM
Kiriman #12


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 439
Sertai: 18-November 08
Daripada: Petaling Jaya, Selangor
No. Ahli: 269



Untung la geng2 polis, dapat bawak keta ni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 20th August 2019 - 06:05 PM