IPB

Selamat datang Tetamu ( Masuk | Daftar )

 
Reply to this topicStart new topic
> Ular Besar Di Sungai Rajang, Sarawak
Pernilaian 3 V
WebZone-_-Attack
kiriman Mar 6 2009, 01:32 AM
Kiriman #1


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your DŽEamS ۩ <-l
No. Ahli: 51






Gambar ini dikatakan diambil dari helikopter semasa banjir besar Sungai Rajang baru-baru ini. Lokasi gambar adalah di Ulu Kapit, Sarawak. Badan ular sebesar tong drum dan dikatakan sepanjang 100meter. Ular besar ini digelar 'Nabau' oleh penduduk tempatan.

Analisis gambar di atas menunjukkan ianya adalah gambar penipu. Kalau ular sebesar tu berenang atas permukaan air, mana kocakan ataupun riak airnya?

Benar-benar ada ke ular bersaiz raksasa macam ni kat Sarawak? Anakonda? Namun, kalau dah sungai yang sebesar ini, macam-macam haiwan boleh ada kat dalamnya. Berita ni kecoh dalam suratkhabar Utusan Sarawak. Ada sekeping lagi gambar, tapi tipu punya la.

Juga teringat kes ikan puyu sepanjang tiang elektrik yang muncul masa banjir besar tahun 70an di semenanjung Malaysia. Ikan puyu raksasa tu, benar-benar wujud ya adik-adik. Pokok yang kena libas ngan ekor ikan tu masih berbekas hingga ke hari ini.

Bagi W.A SERAM........... rolleye0012.gif


--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Mar 6 2009, 08:44 AM
Kiriman #2


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 738
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



aku ada sgr cerita, ular ini mmg wujud tp bukan betul2 species ular.. ianya adalah jelmaan makhluk halus yg menyerupai ular gergasi.. gambar tu diambil drp helikopter yg mana ular tu berada dibawah permukaan air, mcm sedang berehat.


--------------------
www.matg.org
Just About Something 1.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
padaiyappaŠ
kiriman Mar 6 2009, 10:37 AM
Kiriman #3


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 392
Sertai: 8-October 08
Daripada: India
No. Ahli: 103



Matg sumber demo nie macam kawe pernah dengar


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
B@zSh™
kiriman Mar 6 2009, 11:08 AM
Kiriman #4


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,830
Sertai: 19-September 08
Daripada: New Castle
No. Ahli: 54



Kalo tengok ngan naked eye pun nampak gambar tu fake tongue.gif
Tp tentang ikan puyu raksasa tu...ada orang ambik gambar x masa zaman 70an tu?
Kalo ada aku nak jugak tgk gambar tu biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Mar 6 2009, 03:31 PM
Kiriman #5


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,928
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



kalo ulaq besaq, cam ner leh timbul cam tiub beskal gitu eh! ringan gak ular tu ya.... tak nampak pun lagak manusia kat area situ. mungkin dah cabut kut kena telan. Mau abis satu rumah, pasal ular ni besaq sangat.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WebZone-_-Attack
kiriman Mar 6 2009, 03:51 PM
Kiriman #6


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your DŽEamS ۩ <-l
No. Ahli: 51



Kalau orang kata benda ni tipu = w.a percaya

Kalau orang kata benda ni betul = w.a percaya jgk

sbb tidak mustahil benda mcm ni boleh terjadi, kalau Allah sudah mengkehendaki,

Kadang3 benda mcm ni, tak logik di fikir dgn akal, tk tercapai dgn Akal.

kalau ular itu betul2 muncul, dan orang tertanya-tanya ,

kenapa diorang tak telan atau musnahkan semua tempat yg dia muncul tu ?

mungkin kadang2 dia muncul, hanya utk menjelma saja, supaya orang lebih kagum dgn ciptaan Tuhan.

Tapi kebanyakkan ular yg sebesar mcm ni, adalah jelmaan makluk JIn.

Benda yg baik datang dari allah,
benda yg buruk ----> fikirlah sendiri rolleye0012.gif

Waallahualam.............................


--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Mar 6 2009, 09:05 PM
Kiriman #7


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 738
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4



ni gambar tambahan..





--------------------
www.matg.org
Just About Something 1.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.g™
kiriman Mar 6 2009, 09:14 PM
Kiriman #8


Eksekutif
***

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 738
Sertai: 2-June 08
Daripada: Saujana Putra
No. Ahli: 4





--------------------
www.matg.org
Just About Something 1.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ganazz
kiriman Mar 6 2009, 09:35 PM
Kiriman #9


Timbalan Pengurus
*****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 2,928
Sertai: 12-November 08
Daripada: aku worang K.L (kg limbong daa)
No. Ahli: 223



ular beso biasa akan mengeluarkan satu cam ubi keledek rebus. bau kuat, lokasi jauh.bau ad sikit2, memang dekat. kalo berbunyi cam ayam hutan berketak ketak, itu bunyi ulaq king kobra sedang menekel mangsa. kalo anda ada masuk lam real hutan rimba la... bukan lam belukar lak!!!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iwan
kiriman Aug 25 2009, 01:04 PM
Kiriman #10


Bukan Eksekutif
*

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 39
Sertai: 25-August 09
No. Ahli: 1,817



eh aku heran la ngn korang nih...
yg korg duk caye sal jin menjelma la,pe la tu wat nape...
x phm aku...kalo dh ular tu memang ade,ade la tu,yg duk mengarut jin menjelma la,pela..
ntah pape.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WebZone-_-Attack
kiriman Aug 25 2009, 07:02 PM
Kiriman #11


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your DŽEamS ۩ <-l
No. Ahli: 51



QUOTE (iwan @ Aug 25 2009, 01:04 PM) *
eh aku heran la ngn korang nih...
yg korg duk caye sal jin menjelma la,pe la tu wat nape...
x phm aku...kalo dh ular tu memang ade,ade la tu,yg duk mengarut jin menjelma la,pela..
ntah pape.....


Sbb tu aku cakap ko ni terlalu MODEN... Terlebih MODEN mcm ko ni, mmg mati2 takkan percaya benda GHAIB mcm ni..

Memang ular besar mcm tu ada. Komen kat atas, tak kata ULAR yg besar tu adalh JELMAAN JIN. Mungin tidak. Betul ?

Tapi ko jgn lupa, jin penah berubah menjadi ular,, aku ni adalah peminat mistik,

Sebagai seorang Muslim kita percaya jika Jin bisa berubah menjadi Ular, atau Mereka bisa menampakan wujudnya dengan bentuk bukan aslinya, Betul ?

Kerana jin tu makhluk ghaib....

Dan, jin jugak ada perkampungan dia sendiri.

Mungkin ko anggap lucu, tapi inilah kenyataannya, kalau boleh nampak dgn MATA KASAR..


--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WebZone-_-Attack
kiriman Jan 7 2010, 10:52 PM
Kiriman #12


Eksekutif Senior
****

Kumpulan: Moderator
Kiriman: 1,951
Sertai: 19-September 08
Daripada: ۞-> In Your DŽEamS ۩ <-l
No. Ahli: 51



QUOTE (iwan @ Aug 25 2009, 01:04 PM) *
eh aku heran la ngn korang nih...
yg korg duk caye sal jin menjelma la,pe la tu wat nape...
x phm aku...kalo dh ular tu memang ade,ade la tu,yg duk mengarut jin menjelma la,pela..
ntah pape.....



Utk iwan sekali lg... cuba baca ni, Asal usul jin

http://bajulsuro.multiply.com/journal/item...Asal_Mula_Jin_1

QUOTE
“Terdapat banyak ular yang sesungguhnya adalah jin, dan banyak pula yang merupakan ular penjelmaan jin. Akan tetapi ada dua jenis ular dari kelompok ini yang sama sekali tidak boleh mengubah bentuk dirinya dalam bentuk lain. Kerana itu jangan engkau ragu-ragu membunuhnya. Kalau ia menyingkir, biarkan. Kalau tidak, maka sebutlah nama Allah dan mintalah perlindungan-Nya. Sesudah itu, bunuhlah ia.






Aku tak kata ULAR besar kat atas tu , adalah jelmaan JIN...

Kalau ular betul2 pun percaya.. Sbb tiada benda yg mustahil ada ular cm tu.

Aku kasi link tu cuma nk bgtau ko , ttg asal usul jin

Tiada Tuhan selain Allah, Tiada yang Berkuasa selain Allah"


--------------------

~If LiFe iS A gaMe, I Wish U Will Always WiN~
~If Life Is A journey, I Wish U Will WalK On RoseS~
~If LiFe Is A JoY, I Wish U AlwaYs Smile~
~MaY EverY DaY BrinG U HappinesS & PeacE In YouR HearT~
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WaKenaBeb
kiriman Jan 8 2010, 12:45 AM
Kiriman #13


Eksekutif Junior
**

Kumpulan: Member Rasmi
Kiriman: 425
Sertai: 16-November 08
Daripada: NegeriHangJebat
No. Ahli: 252



org tua2 pesan, klu ulau masuk umah jgn bunuh. kasi amaran suruh kuar. klu wat dek jew... maknanyer ulau betul ler tu. pelagi..!! kasi pelangkung je la.. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 pengguna membaca topik ini (1 Tetamu dan 0 Pengguna tidak dikenali)
0 Ahli:

 



Versi Ringkas Masa sekarang: 2nd September 2014 - 07:23 AM