Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Wook 106 tahun bahagia dapat suami muda
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Keluarga & Rumahtangga
padaiyappa©


QUOTE
HULU TERENGGANU - "Kami bahagia dan tak pernah bercerai walaupun ada orang menyangka kami tak tinggal bersama lagi."
Demikian pengakuan ikhlas Mohd. Nor Musa, 37, mengenai status rumah tangganya dengan wanita berusia 106 tahun, Wook Kundur, yang kononnya dikatakan sedang dilanda gelora.

Menurutnya, sejak mendirikan rumah tangga kira-kira tiga tahun lalu, perkahwinan mereka tidak bermasalah bahkan semakin menyayangi satu sama lain, walaupun dipisahkan jarak umur 69 tahun.

"Memang ada saya dengar orang yang bawa cerita kurang elok tentang perkahwinan kami, malah ia sudah didengar sejak awal perkahwinan lagi.

"Kami tak mahu layan cakap-cakap itu kerana tak mampu menjawab khabar angin itu.

"Apa yang dapat kami katakan ialah rumah tangga terus bahagia dan kami sepakat dalam kehidupan seharian," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Bukit Tok Bat, Kuala Berang, di sini semalam.

Perkenalan pasangan umpama 'cucu dan nenek' itu bermula apabila Mohd. Nor menyewa rumah milik Wook di kampung itu empat tahun lalu dan banyak membantu kehidupan wanita yang dianggap sebagai ibu angkat itu.

Wook yang ketika itu tinggal berseorangan, kemudiannya mencadangkan supaya mereka berkahwin bagi mengelak pandangan serong masyarakat dan agar Mohd. Nor dapat menjaganya dengan lebih sempurna.


Cinta itu buta, dari mata turun ke hati kemudian turun lagi ....
WaKenaBeb
mesti wook ne bnyk tanah. ade udang disebalik me 2...
B@zSh™
Tanah satu...kot2 rumah sewa pun banyak
Jarak umur 69 tahun...hmm...memang mcm nenek dengan cucu
ganazz
wok memang ada tanah, sumer pompuan ada TANAH. rolleyes.gif tanah 3 seggi! hface.gif Mat cangkul power!!!!
padaiyappa©


QUOTE
HULU TERENGGANU - "Tunggu punya tunggu, bayang kereta yang dijanjikan masih tak nampak-nampak.
"Kereta ke mana, wang ke mana, janji hilang macam tu je. Saya tak reda sampai bila-bila, memang neraka balasan untuk orang macam ni."

Begitulah kemarahan diluahkan warga emas, Wook Kundur, 106, yang mendakwa ditipu hidup-hidup dua individu dipercayai mengambil kesempatan atas perkahwinan uniknya dengan Mohd. Nor Musa, 37 tahun.

Reaksi itu diluahkan ketika dikunjungi Kosmo! di rumah mereka di Kampung Bukit Tok Bat, Kuala Berang, di sini, semalam dan dikatakan punca Wook tidak mahu ditemuramah media lagi.

Menjelaskan sikap isterinya itu, Mohd. Nor berkata, Wook asalnya seorang yang peramah dan mudah mesra namun pengalaman ditipu dua individu terbabit amat perit.

Katanya, awal tahun lalu mereka dikunjungi seorang lelaki yang mengaku wartawan akhbar tabloid dan rakan wanitanya dipercayai jurujual produk minuman herba.

Katanya, lelaki tersebut, Zaidi (nama samaran) memujuk dia dan Wook supaya membenarkan gambar mereka diambil kononnya untuk disiarkan di akhbar.

Menurutnya, curiga akan keadaan kelam-kabut dua individu itu, dia pada mulanya menolak permintaan mereka dengan cara baik.

"Zaidi kata dia wartawan dan janji akan beri saya kereta kalau benarkan dia tulis berita dan ambil gambar kami berdua.

"Dia tunjuk sekeping surat yang kononnya tanda pengakuan memberi kereta terpakai atau wang RM4,000 sebagai nilai kereta itu, sekali gus membuatkan saya setuju dengan tawarannya," katanya.

Beliau berkata, wanita itu yang memperkenalkan dirinya sebagai Bibah (bukan nama sebenar) mengajaknya bercakap tentang keistimewaan produk minuman.

"Semasa bersembang, Bibah suruh isteri saya pegang produk minuman kesihatan dan Zaidi ambil gambar. Hati saya rasa tak sedap sebab mereka macam nak gunakan kami untuk lariskan produk," katanya.

Menurut Mohd. Nor, selepas pertemuan itu, ganjaran yang dijanjikan masih tidak kelihatan dan Zaidi pula berdolak-dalik ketika ditanya mengenainya.]
mat.g™
QUOTE (ganazz @ Nov 27 2008, 07:28 AM) *
wok memang ada tanah, sumer pompuan ada TANAH. rolleyes.gif tanah 3 seggi! hface.gif Mat cangkul power!!!!

tanah 3 segi?? tanah jenis apa tu, tanah gambut ke tanah liat??? offtopic.gif
ganazz
QUOTE (mat.g @ Nov 27 2008, 08:30 AM) *
tanah 3 segi?? tanah jenis apa tu, tanah gambut ke tanah liat??? offtopic.gif

ala... takkan tak jumpa cari! dalam gelap pun bley nyangkul!!!!
padaiyappa©
Muka Suami Nek WOOB nie iras iras macam muka ******.... hface.gif
ganazz
harap2 akan ada produser filem kita bikin filem cinta terhebat nie...
padaiyappa©
patut macam nielah jadi drama atau filem kita
ganazz
realiti ini kalo difilemkan gerenti beraneka lawak bole dibikin. Original!!!
WaKenaBeb
QUOTE (ganazz @ Nov 27 2008, 07:28 AM) *
wok memang ada tanah, sumer pompuan ada TANAH. rolleyes.gif tanah 3 seggi! hface.gif Mat cangkul power!!!!

mcm mana nk menyangkul kt tanah tiga segi 2...? ada air lg ke? kang patah plak cangkul 2 pasal tanah keras. naya 2...! hehehe... laugh.gif
padaiyappa©


QUOTE
HULU TERENGGANU - Wanita berusia 106 tahun, Wook Kundur sedia membenarkan suaminya, Mohd. Nor Musa, 37, berkahwin dengan gadis yang lebih muda.

Bagaimanapun, dia mengenakan syarat yang suami dan madunya itu perlu menjaga dirinya dengan baik dan tidak mengabaikannya.

"Saya izinkan kalau dia nak kahwin lagi. Saya tak kisah bermadu walaupun dengan perempuan yang muda.

"Saya faham Mohd. Nor tentu ada keinginan untuk hidup dan ada isteri yang muda dan cantik. Cuma janganlah bila dah dapat yang baru yang lama ni dilupakan," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Bukit Tok Bat, sini, semalam.

Kosmo! baru-baru ini menyiarkan kisah Wook dan Mohd. Nor yang hidup bahagia sebagai suami isteri walaupun dipisahkan dengan jarak usia 69 tahun.

Pasangan itu berkahwin kira-kira tiga tahun lalu selepas Wook mencadangkan perkara itu selepas Mohd. Nor yang menyewa di rumahnya banyak membantu kehidupan seharian wanita itu.

Mengulas mengenai 'lampu hijau' yang diberikan isterinya, Mohd. Nor mengakui dia memang mempunyai keinginan untuk berkahwin lagi.


cinta itu tidak mengenal usia ... ruspeklah dengan mat ganu nie ...
dari tepi muka dia seiras dengan ***** ... hahahaha da.gif



Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2019