Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: antara keinginan dan nafsu
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Keluarga & Rumahtangga
pals
salam kepada member2 CAKAP .net

sebenarnya ingin meminta pendapat anda semua berkenaan tajuk diatas, bukan perkara lucah tetapi lebih kepada hubungan suami isteri sebenarnya, mungkin bukan saya , mungkin juga anda.

situasi pertama di bulan puasa malam hari, si suami meminta isteri melayani nya tetapi si isteri berkata badannye letih tambahan pula akan bangun untuk sediakan juadah bersahur.

situasi kedua di bulan bukan puasa , perkara yang sama si suami meminta si isteri melayaninya dan si isteri berkata bahawa badanya letih sangat dan nak berehat.

perlu di ingat si suami telah membenarkan si isteri mengambil suntikan mencegah kehamilan kerana si isteri tidak mahu untuk hamil lg, dan situasi itu bukan sesekali TETAPI SETIAP KALI si suami menti isteri untuk melayani, jadi apa pendapat anda semua?
exinco
tak paham cerita ni. tak selaras
wanmus
QUOTE (pals @ Sep 12 2008, 04:02 PM) *
salam kepada member2 CAKAP .net

sebenarnya ingin meminta pendapat anda semua berkenaan tajuk diatas, bukan perkara lucah tetapi lebih kepada hubungan suami isteri sebenarnya, mungkin bukan saya , mungkin juga anda.

situasi pertama di bulan puasa malam hari, si suami meminta isteri melayani nya tetapi si isteri berkata badannye letih tambahan pula akan bangun untuk sediakan juadah bersahur.

situasi kedua di bulan bukan puasa , perkara yang sama si suami meminta si isteri melayaninya dan si isteri berkata bahawa badanya letih sangat dan nak berehat.

perlu di ingat si suami telah membenarkan si isteri mengambil suntikan mencegah kehamilan kerana si isteri tidak mahu untuk hamil lg, dan situasi itu bukan sesekali TETAPI SETIAP KALI si suami menti isteri untuk melayani, jadi apa pendapat anda semua?



oo..maaflah sebab ramai yang belum berkahwin lagi kot..hehhe..tu ramai x paham termasuklah saya cuma bolehlah paham sikit2..ntahlah pals, saya pun x pasti nak kata macamana. Kalau ikutkan, dua2 salah sebab mula2 tu dua2 xnk mengalah. Yang kes kedua tu bab suntikan, suami perlulah yakinkan isteri dan layani isteri sebaiknya. Isteri bukan hanya harapkan layan seks semata2, tetapi lebih kepada layanan pelbagai bentuk..Contohnya layanan bercakap, berkongsi masalah, bermanja2, berbual2 mesra dan macam2 lagi..Rasanya macam tu isteri kita akan relakan diri kepada kita tanpa perlu paksa lagi..Insyallah..ni ikut bacaan sayalah..ikut pengalaman belum lagi..hehe
ijamidayu
Maksud bro? Kehendak batin tidak dilayan pada bulan pose nie?

Senang jer bro.. Bro kena paham apa yg buat isteri menolak? Penatkan?

Sehari suntuk melayan kerenah anak dan perlu sediakan masakaan uk berbuka..

Jadi disini, pada bulan pose kita fokus pada memenuhkan masa beramal kepada allah..

Tak pun. Sabtu atau ahad tolong la isteri masak.. Baru la malam isteri dpt 'melayan' suami.. smile.gif)
richzuan
aku belum kahwin lagi..tapi aku nak jawab jugak boleh tak warga cakap.net sekalian?
hehe..ambil izin dulu..berkat...saja nak bagi pendapat sebab banyak jugak baca dekat surat khabar masalah-masalah macam ini smile.gif
aku rasa si isteri kenalah layan..nak kata penat,dah pun berbuka..mestilah tak penat..
yang bersahur punya pasal tu,mungkin boleh 'diconsidered' lagi.. tongue.gif
kalaulah setiap kali si suami mintak , tapi tak dapat-dapt..
dah lebih la tu..mane bleh..hahaha
atau mungkin si isteri ada masalah dalaman..so si suami kena lah pandai-pandai tanya ya.. tongue.gif
jelaskan kepentingan bersama nie..baru si isteri faham ..ahaha
pals
thanx my friend... ewah ckp omputeh lak... papehal pon time kasih atas pendapat anda.... ada lg ? bleh kongsi lg....
mat.g™
satu je, "kalau lah aku tahu yg kahwin itu best.. pasti aku kawin awal2 lagi.." so kpd yg bujang2 ni sila2 kan lah membina rumah tangga yg bahagia. wub.gif
nick sparrow
dalam berumah tangga ni kita kena la banyak bertolak ansur.... suami kena la memahami yg isterinya penat..... tp si isteri pun x boleh la selalu menolak bila suami minta... kalu penat sangat buat yg express je asalkan sama sama puas.... yg penting cuba berkomunikasi kerana komunikasi sangat penting dlm berumah tangga... kalu tak jadi gak... Kahwin satu lagi bro hehe
CekDet
Perkara ni kena bawak berbincang...Jika suami tak puas hati dengan layanan isteri, maka kena cakap baik2...
keinginan dan nafsu ni untuk orang yang dah berkahwin dan suatu yang positif...
yang penting dalam hal ini adalah bincang....berkomunikasi...Selagi ada ruang untuk perbaiki, maka boleh diperbaiki..
smile.gif

QUOTE (pals @ Sep 12 2008, 04:02 PM) *
salam kepada member2 CAKAP .net

sebenarnya ingin meminta pendapat anda semua berkenaan tajuk diatas, bukan perkara lucah tetapi lebih kepada hubungan suami isteri sebenarnya, mungkin bukan saya , mungkin juga anda.

situasi pertama di bulan puasa malam hari, si suami meminta isteri melayani nya tetapi si isteri berkata badannye letih tambahan pula akan bangun untuk sediakan juadah bersahur.

situasi kedua di bulan bukan puasa , perkara yang sama si suami meminta si isteri melayaninya dan si isteri berkata bahawa badanya letih sangat dan nak berehat.

perlu di ingat si suami telah membenarkan si isteri mengambil suntikan mencegah kehamilan kerana si isteri tidak mahu untuk hamil lg, dan situasi itu bukan sesekali TETAPI SETIAP KALI si suami menti isteri untuk melayani, jadi apa pendapat anda semua?

taukey
aku pun belum kawen lagi ni. masih bujang. hmm bila la nak kahwin ni. hahaha. orait. walaupun aku blm kawen tapi ada juga dengar kata-kata org. kita tak boleh main ajak terus. tak best la. kena la belai belai sikit, cakap cakap sikit. pastu blh jer rasanya. tapi peratusan kejayaan masih lagi 50 peratus sebab mungkin dia memang penat sebab puasa dan sebagainya. hehehe
abdfatah
kena bawak berbincang ler... time rehat ke? time bercuti ke boleh laa layan... kalo asyik membuat alasan itu ini sampai bil2 pun takkan selesai. menda boleh diselesaikan dengan cara elok maka hambik aje jalan yang terbaik dengan membuat perbincangan yang lebih harmoni agar tidak menjadi kecoh dan tidak puas hati... nanti lari lintang pukang siapa yang nak nolong? siapa yang susah nanti...
taukey
QUOTE (abdfatah @ Sep 20 2008, 05:31 PM) *
kena bawak berbincang ler... time rehat ke? time bercuti ke boleh laa layan... kalo asyik membuat alasan itu ini sampai bil2 pun takkan selesai. menda boleh diselesaikan dengan cara elok maka hambik aje jalan yang terbaik dengan membuat perbincangan yang lebih harmoni agar tidak menjadi kecoh dan tidak puas hati... nanti lari lintang pukang siapa yang nak nolong? siapa yang susah nanti...



mereka dan keluarga jugak susah......
wandisini
QUOTE (mat.g @ Sep 15 2008, 02:20 PM) *
satu je, "kalau lah aku tahu yg kahwin itu best.. pasti aku kawin awal2 lagi.." so kpd yg bujang2 ni sila2 kan lah membina rumah tangga yg bahagia. wub.gif


best ke bro?
gua nak kawin la camni
sHäm
QUOTE (wandisini @ Nov 17 2008, 03:21 PM) *
best ke bro?
gua nak kawin la camni

Kau tahu apa yang dikatakan 'BEST' tu ? hahaha .. 18SX oops.gif
ganazz
patut bercerita nie... berkenaan cara nak kekal best!
mat.g™
QUOTE (e_sentinel @ Nov 17 2008, 03:45 PM) *
Kau tahu apa yang dikatakan 'BEST' tu ? hahaha .. 18SX oops.gif

bukan yg 18sx je best bro.. banyak lagi sebenarnya.. bila dah ada anak lagi sonok woo.. musti balik keje awal sbb tingat kat anak dan bini sama ler.. hehe cv.gif
eskep
Topik ni dah lama, tapi nak tambah komen jugak la.

Tak kisah la bulan pose ke, di luar bulan pose ke, suami isteri boleh 'bersama' asalkan kena pada waktunya. Jadi, jika si isteri asyik menolak ajakan suami, dah kira berdosa tu, jika kiranya tidak dijelaskan dengan alasan2 yg munasabah. Tapi, kalau dengan alasan yg munasabah sekali pun, takkan la setiap kali si isteri asyik menolak, tidak boleh begitu. Isteri harus faham kehendak suami, penuhi kehendak suaminya. Banyak pahalanya.

Eloklah sama2 duduk, bawa berbincang. Mungkin dah selesai kot, dah lama dah topik ni. Amacam Pals? Ada berita baik? biggrin.gif


ganazz
Masalah yang sering terjadi dikalangan wanita bersuami ialah kurang akan keinginan untuk mengadakan hubungan seks. Mungkin mereka ini menganggap bahawa mereka tidak perlu mengalami keseronokan seks, atau keseronokan seks tidak penting dalam perkahwinan mereka.

Masalah ini terjadi mungkin disebabkan perasaan bimbang terhadap aktiviti seks mereka menemui kegagalan, takut hilang kawalan, takut hamil dan macam2lah alasan lagi...

Wanita yang mengalami masalah demikian secara berterusan akan mengalami ketandusan fantasi seks dan tenggelam nafsu untuk mengadakan aktiviti seks. Maka tak hairanlah kalau mereka ini sering menolak pelawaan pasangan mereka untuk mengadakan hubungan seks ataupun jarang2 hanya sekali baru bleh online. Itupun untuk mengelak daripada menyakiti hati atau menyinggung perasaan pasangan mereka. Bersetuju untuk mengadakan hubungan seks atas sebab tanggung jawab sebagai sorang isteri terhadap suami, bukan untuk menikmati erti keseronokan hasil hubungan seks.

Situasi sedemikian jika dibiarkan berterusan mungkin boleh menyebabkan masalah dalam perhubungan suami-isteri. Boleh menyebabkan perkahwinan mereka tidak bahagia atau mungkin boleh menjurus ke arah perceraian.

Kaedah yang boleh diambil untuk mengatasi situasi sebegini adalah dengan menggalakkan aktiviti rangsangan untuk meneroka keseronokan yang mungkin boleh ditimbulkan pada bahagian2 tertentu badan. Perspektif negatif elok dibincang dan diatasi bagi membolehkan kemajuan dalam peningkatan dorongan seks. Rangsangan erotik seperti gambar atau dvd boleh diguna. Kalau rasa perlu kepada peralatan, boleh gi kat tempat berikut:

CODE
http://www.shopintimates.com/




bakteria
bagi aku la kan...kalau suami pandai manjakan is3...sng je dapat layanan is3...tapi kalau is3 menolak...cuba tnya baik2 knpa dia menolak...mgkin dia ada masalah(sakit ketika bersama atau dia tidak mendapat kepuasan)...so rasanya patut dimulakan dengan belaian..tk perlu ckp pada dia yg kita nak layanan dia....cukup dimulakan dengan belaian dan kebarangkalian untuk terus ke tahap 'bersama' tu mmg tinggi....
wandisini
QUOTE (mat.g @ Nov 18 2008, 04:26 PM) *
bukan yg 18sx je best bro.. banyak lagi sebenarnya.. bila dah ada anak lagi sonok woo.. musti balik keje awal sbb tingat kat anak dan bini sama ler.. hehe cv.gif


betul best eh da anak?

aku belum kawin lagi, tapi aku rasa memang best la kalu da anak...
aku suka main dgn anak buah, kecik2 lagi la dlm 3,4 tahun
kekadang tu bole rindu lak kat dia org

bila aku cakap kat tunang aku...aku rindu dia org, tunang aku marah, dia kata "asik ingat, rindu dia org je.."
dah memang rindu dia org, tak rindu tunang aku

betul ke pempuan ni akan jeles bila kita lebih kan sayang kat anak?
ganazz
nak blaja cara beroperasi,

CODE
http://rapidshare.com/files/108730749/pengantin_baru_khoroq.rar
bakteria
QUOTE
betul ke pempuan ni akan jeles bila kita lebih kan sayang kat anak?


dari apa yg aku dengar mmg pmpuan akn jeles cket...tktau la kebenaranya...yg dah ada anak silakan bg pandangan...hehehe
wandisini
QUOTE (bakteria @ Nov 20 2008, 03:30 PM) *
dari apa yg aku dengar mmg pmpuan akn jeles cket...tktau la kebenaranya...yg dah ada anak silakan bg pandangan...hehehe

yg dah da anak..sila la bagi pendapat
tak kira ayah org ke mak org ke

jeles betul tunang aku bila sebut rindu kat anak buah aku tu...
tapi mmg rindu pun kat dia org...bila jumpa leh gumpal2 ilangkan rindu..
bila rindu kat tunang..tak dapat nak gumpal2 ilangkan rindu
aina_sara
QUOTE (bakteria @ Nov 20 2008, 04:30 PM) *
dari apa yg aku dengar mmg pmpuan akn jeles cket...tktau la kebenaranya...yg dah ada anak silakan bg pandangan...hehehe


bagi pandangan aku yang dah punya anak ni, takde plak rasa jeles kalu hubby aku sayang lebih anak dr aku. hubby aku sendri penah ckp kalu dia p mana2 (outstation ke apa) dia lebih windu anak lebih dr windu mamanye.. hehe... tp aku takde lak rasa jeles ke apa.. sbb bagi aku anak2 aku adalah sebahagian dari diri aku, wat pe nak jeles lakkan.. itu pandangan aku la.. tatau la kalu ada bini yg jeles.. mungkin ada kot, tp jarang2 sgt la..

*lebih baik dia lebih sayangkan anak dr dia lebih sayangkan 'org lain' dari kita.. * nono.gif
bakteria
QUOTE
*lebih baik dia lebih sayangkan anak dr dia lebih sayangkan 'org lain' dari kita.. * nono.gif


ha yg ni aku setuju...hehehe
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2019