Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Ciri-ciri tipikal lelaki
CAKAP.Net > Cakap Khusus > Cakap Fesyen & Gaya
missnariza
Ciri-ciri tipikal lelaki - macho, sasa dan pelindung mungkin tidak lagi relevan dalam memikat hati wanita sekarang. Jika anda lelaki berwajah bersih dan mahu menukar gaya penampilan, sekarang mungkin waktu sesuai!

Suatu kajian yang dilakukan ke atas wanita di United Kingdom (UK) baru-baru ini memberikan keputusan yang wajar difikir lelaki dalam menata gaya. Mengikut kajian itu, lelaki sekarang tidak lagi perlu mencukur bersih wajah mereka kerana wanita lebih tertarik kepada lelaki yang menyimpan jambang.

Responden yang ditemui menyifatkan lelaki dengan jambang pendek sebagai gagah, matang, agresif, menonjol dan sasa. Lelaki dari kategori ini dianggap paling sesuai dijadikan pasangan romantik sama ada untuk hubungan singkat atau jangka panjang.

Hasil kajian itu yang dijalankan ke atas wanita Britain berusia 18 hingga 44 tahun, mungkin menjelaskan tarikan yang dimiliki aktor seperti George Clooney dan Brad Pitt yang menawan ramai wanita dengan membiarkan wajah mereka tidak dicukur bersih.

Bagi kebanyakan wanita, lelaki yang menyimpan misai, jambang dan janggut lebih terserlah sifat kelelakiannya berbanding lelaki tidak bermisai dan berjanggut yang ada kalanya mereka gelar 'jambu' atau 'pretty boy'.
Misai dan janggut juga secara tidak langsung dapat membuatkan seseorang lelaki kelihatan lebih matang dan dominan, dua kualiti yang dicari rata-rata wanita.

Minat wanita juga berbeza-beza. Ada yang sukakan lelaki yang cuma menyimpan misai saja, ada yang suka pada lelaki yang menyimpan jambang saja dan ada yang terpikat pada yang memiliki kedua-duanya; misai dan jambang. Paling penting, misai dan jambang ini dijaga rapi dan tidak dibiarkan kelihatan bersepah kerana ia boleh menimbulkan pandangan bahawa anda seorang yang tidak terurus.

Sesetengah lelaki kelihatan menarik bila mempunyai misai, jambang atau janggut tapi ada juga yang tidak sesuai dengan penampilan sebegitu. Jika ramai yang memberi komen negatif mengenai penampilan anda yang bermisai, berjambang atau berjanggut - mungkin ia tidak sesuai dengan wajah anda.

Jadi, jika anda ingin mengetahui sama ada diri lebih menarik dengan misai dan jambang ataupun tidak, lebih baik kiranya anda tanyakan kepada rakan wanita di sekeliling anda.

Apa yang pasti, bermisai, berjambang ataupun tidak, semua ini adalah tarikan fizikal semata-mata.
Hakikatnya, biarpun seseorang lelaki itu 'lulus' dari segi penampilan fizikalnya di mata wanita tapi 'gagal' dari segi sikap dan keperibadian, misai, janggut, kumis atau jambang yang paling menawanpun tidak akan memberi sebarang makna.


INFO:
- Designer stubble atau jambang pendek (baru tumbuh) mampu membuatkan anda tampak lasak dan menyerlah, bergantung kepada bagaimana anda merapikannya. Gaya seperti ini selalunya sesuai dengan ramai lelaki tidak kira sama ada yang bersifat romantik. sofistikated atau bersahaja. Selain itu, gaya ini dikatakan tidak akan ketinggalan zaman.
- Jika anda mempunyai wajah 'baby face', dengan pipi bulat dan comel, designer stubble dapat membuatkan bahagian rahang anda tampak lebih cengkung selain menyembunyikan dagu yang berlapis.
- Gaya ini sesuai untuk anda yang kurang gemarkan suasana formal dan penampilan ini juga boleh dibawa ke pejabat asalkan anda sentiasa memastikan ia rapi.
- Bagi mendapatkan gaya ini, anda boleh bercukur selang dua hari. Terpulang kepada anda sama ada sesuai atau tidak sesuai untuk anda membiarkan jambang yang tumbuh di sekitar bahagian leher.
- Kenal pasti secepat mana pertumbuhan misai dan jambang supaya anda boleh menetapkan rutin perapiannya.
flex.gif

Iye ke ???
♦محمد أفيق♦
yang penting..janggut mesti ade..
baru nampak kelakian dia sikit.
ha.kelazzz....janggut+misai=lelaki pilihan tongue0011.gif
tapi jgn la serabai..geli pon ade...
mat.g™
QUOTE (missnariza @ Jan 19 2009, 09:28 PM) *
- Jika anda mempunyai wajah 'baby face', dengan pipi bulat dan comel, designer stubble dapat membuatkan bahagian rahang anda tampak lebih cengkung selain menyembunyikan dagu yang berlapis.
Iye ke ???

camana nak kasik pipi cekung yer.. sbb nampak macho lah lelaki berpipi cekung.. tp jgnlah kurus keding.. hehe
Lady
QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 03:45 PM) *
camana nak kasik pipi cekung yer.. sbb nampak macho lah lelaki berpipi cekung.. tp jgnlah kurus keding.. hehe



jangan kurus sgt, cukup la berisi sikit...
klo kurus sgt mcm tengkorak hidup je tu hface.gif hface.gif
mat.g™
QUOTE (Lady @ Jan 20 2009, 04:28 PM) *
jangan kurus sgt, cukup la berisi sikit...
klo kurus sgt mcm tengkorak hidup je tu hface.gif hface.gif


haaa syle agak rahang cekung mcm ni nampak machos mcm lori balak tayar 14........
Lady
QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 04:38 PM) *

haaa syle agak rahang cekung mcm ni nampak machos mcm lori balak tayar 14........


klo yang ni aku suka tgk, macho tol...he he....
hface.gif hface.gif
nasib berisi sikit,klo kurus mmg x padan btol
missnariza
QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 04:38 PM) *

haaa syle agak rahang cekung mcm ni nampak machos mcm lori balak tayar 14........


mmm...dia nie memang hensem.. cv.gif
missnariza
QUOTE (mat.g @ Jan 20 2009, 03:45 PM) *
camana nak kasik pipi cekung yer.. sbb nampak macho lah lelaki berpipi cekung.. tp jgnlah kurus keding.. hehe


iye la lelaki yang berpipi cekung tu...klu kurus,
tu ..rasanya mcm kureng skit la...
kureng hensem la ...kan 105.gif
♦محمد أفيق♦
QUOTE (missnariza @ Jan 20 2009, 05:45 PM) *
iye la lelaki yang berpipi cekung tu...klu kurus,
tu ..rasanya mcm kureng skit la...
kureng hensem la ...kan 105.gif

miss nak lelaki cam mane??
bagitahu kat kami..mane tahu ade yg 'kena' ngan ape yg miss inginkan rolleye0012.gif
missnariza
QUOTE (Cisqo @ Jan 20 2009, 06:06 PM) *
miss nak lelaki cam mane??
bagitahu kat kami..mane tahu ade yg 'kena' ngan ape yg miss inginkan rolleye0012.gif


mmm...susah juge nak pilih2 sangat,....
sesedap mata memandang, baik hati & paling penting beriman la,
ade...ke calon2 tu sana....Cisqo

♦محمد أفيق♦
QUOTE (missnariza @ Jan 21 2009, 12:12 AM) *
mmm...susah juge nak pilih2 sangat,....
sesedap mata memandang, baik hati & paling penting beriman la,
ade...ke calon2 tu sana....Cisqo

sedap mata memandang mmg sedap..
baik hati...paling baik..
berimam...pak imam lagi..
ade...ramai..nak kenal ke?
mat.g™
QUOTE (Cisqo @ Jan 21 2009, 07:51 AM) *
sedap mata memandang mmg sedap..
baik hati...paling baik..
berimam...pak imam lagi..
ade...ramai..nak kenal ke?

<off topic>
apa susah2 miss, cisqo ni ada semua ciri2 yg miss cari..... wub.gif
</off topic>
missnariza
QUOTE (Cisqo @ Jan 21 2009, 07:51 AM) *
sedap mata memandang mmg sedap..
baik hati...paling baik..
berimam...pak imam lagi..
ade...ramai..nak kenal ke?


hik, hik, kelakar la hang nie Cisqo...
mmm...mmm... 105.gif
missnariza
QUOTE (mat.g @ Jan 21 2009, 08:12 AM) *
<off topic>
apa susah2 miss, cisqo ni ada semua ciri2 yg miss cari..... wub.gif
</off topic>


iye ke mat g.....
hang ni dah ade yang punye...ke mat g.???
nak tau la jugak....usik...je jgn mare.... hface.gif
♦محمد أفيق♦
QUOTE (mat.g @ Jan 21 2009, 08:12 AM) *
<off topic>
apa susah2 miss, cisqo ni ada semua ciri2 yg miss cari..... wub.gif
</off topic>

masih muda...
tak sesuai....
mat ok la..dah byk mkn garam..
aku ni baru nak kenal garam tu ape..
mat.g™
QUOTE (Cisqo @ Jan 21 2009, 09:44 AM) *
masih muda...
tak sesuai....
mat ok la..dah byk mkn garam..
aku ni baru nak kenal garam tu ape..

kalau nak ikut makan garam ikan jaws lagik banyak lar.. sebab dia hidup dalam laut air masin.. kekekeke
♦محمد أفيق♦
QUOTE (mat.g @ Jan 22 2009, 12:16 PM) *
kalau nak ikut makan garam ikan jaws lagik banyak lar.. sebab dia hidup dalam laut air masin.. kekekeke

ikan jaws watpe..
xhensem..xpandai masak lemak cili api
mat.g™
berbalik kpd topik kita, aku sakng tgh proses nak cekungkan muker aku yg agak tembam skang ni supaya jadi cengini,





aku perlukan senaman muker yg lebih agresif utk bakar lemak2 dipipi dan sekitar rahang... gym.gif

padaiyappa©
kawe ada janggut berwarna keemasan, mungkin wanita akan tertarik dekat kawe .... smoke.gif cool2.gif
♦محمد أفيق♦
QUOTE (mat.g @ Jan 28 2009, 09:59 AM) *
berbalik kpd topik kita, aku sakng tgh proses nak cekungkan muker aku yg agak tembam skang ni supaya jadi cengini,





aku perlukan senaman muker yg lebih agresif utk bakar lemak2 dipipi dan sekitar rahang... gym.gif

mat nak jadi cam ni ke?
ni mesti biasa men tekken
mat.g™
QUOTE (qifa_87 @ Jan 28 2009, 12:16 PM) *
mat nak jadi cam ni ke?
ni mesti biasa men tekken

hahaha aku mmg suka layan tekken, sakng dah kuar Tekken 6.. bila la agaknya akan kuar movie Tekken.. mesti best giler... nak kena cari character hero muker mcm Jin Kazama yg mukernya jambu giler mcm sirap jambu batu yeos.. laugh.gif
padaiyappa©
bahaya kalau muka jambu-jambu ... ada peminat .... contohnya macam saiful si kaki bontot
♦محمد أفيق♦
QUOTE (Padaiyappa @ Jan 28 2009, 02:38 PM) *
bahaya kalau muka jambu-jambu ... ada peminat .... contohnya macam saiful si kaki bontot

shaiful mane ni..hahaha..
muke jambu cam muke 'baikkk punyerrrrr'..
dia kan jambu...
mat.g™
QUOTE (qifa_87 @ Jan 28 2009, 06:47 PM) *
shaiful mane ni..hahaha..
muke jambu cam muke 'baikkk punyerrrrr'..
dia kan jambu...

mana la pigi si saiful tu yer? terus ilang slps........ cv.gif
♦محمد أفيق♦
QUOTE (mat.g @ Feb 4 2009, 12:54 PM) *
mana la pigi si saiful tu yer? terus ilang slps........ cv.gif

oooo.saiful tu....baru faham..sorry la lambat...
tapi cam dia tu..ade ke ciri2 lelaki sejati yg di idamkan setiap wanita
aina_sara
saiful dh muncul balik daa... dia wat report polis sbb org fitnah dia x leh buang air beso..
err.. x leh buang air pun wat report polis ke?? mcm2 laa..
mat.g™
QUOTE (aina_sara @ Mar 5 2009, 12:49 PM) *
saiful dh muncul balik daa... dia wat report polis sbb org fitnah dia x leh buang air beso..
err.. x leh buang air pun wat report polis ke?? mcm2 laa..

apa lak citer pasai saipol ni, balik kpd topik kita lelaki tipikal yg jenis pipi cekung, rambut paras leher, pakai baju jalur2, seluar dockers, kasut perahu.. body tinggi lampai.... metroseksual guy la katakan..... 105.gif
aina_sara
eh.. saipol pun ada kaitan gak... sbb dia tu ensem gak la.. ciri2 lelaki tipikal, tp sayang... telah ditebuk topai. huhu..
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2019