Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Kuar bersama-sama
CAKAP.Net > Cakap Santai > Cakap Lawak & Jenaka
♦محمد أفيق♦
Di sebuah Rumah Setinggan tinggallah sebuah keluarga dengan

seorang anak lelaki, si Apit.

Pada suatu malam si Papa nak menunaikan tanggungjawab kepada si Mama. "Sayang,
abang nak lagi, Yang". Pelawa si Papa disertai nafas ghairah.

"Ya bang... tengok dulu si Apit, dah tidur ke belum?" Jawab si Mama penuh
kerinduan.

Mendapat lampu hijau, si Papa terus teriak. "Pit... dah tidur kau pit?."

"belum Papa... tengah baca buku." "Sudah...esok saja, dah malam,
tidur!!!!" Perintah
si Papa dengan tegas.

Kira kira 10 minit kemudian, si Papa teriak lagi. "Pit.... dah tidur kau
Pit?

"Belum...." Si Papa mengemaskan ikatan kain pelikat lalu keluar memarahi dan
memukul si Apit.

"Disuruh tidur....tidurlah! !!" sehingga kening si Apit benjol.

Esoknya di sekolah si Apit ditanya oleh gurunya, tentang benjol di
keningnya. Berceritalah si Apit dari awal sampai dia dipukul papanya. Lalu
gurunya pun mengajar Apit "Malam nanti..kalau ditanya lagi,kamu diam
saja....ya." "Ya....cikgu" . jawab si Apit.

Malam tu, dia terdengar Papanya bersembang dengan Mamanya. "Sayang, apa kata
kita ke syurga lagi." "Ya bang.....tengok dulu si Apit, dah tidur ke
belum" "Pit.....dah
tidur kau Pit?.Si Apit teringat pesanan gurunya, maka dia diam saja,
daripada kena benjol lagi, dia pura-pura tidur.

"Apit....dah tidur kau Pit?" ulang Papanya.

Apit tetap diam. Kerana tidak ada jawapan, maka Papanya terus mematikan
lampu.. jadilah gelap gelita. Si Apit ketakutan setengah mati, tapi daripada
benjol, dia menahan ketakutannya.

Terjadilah 'pertarungan' antara Papa dan Mama yang tidak diketahui oleh si
Apit.

Tak lama kemudian Apit terdengar suara Papanya.. "Yang...abang nak keluar
ni", termengah˛ "Ya Bang .. kita keluar sama-sama", dia dengar

suara Mamanya menjawab.

Dengan segera si Apit bangkit dan berteriak sekuat hati; "Apit nak ikutt..
Apit nak ikuuttt..!!"

Esoknya....Apit BENJOL lagi .......
WaKenaBeb
kah..kah..kah.. mcm2 hal. laughing.gif
B@zSh™
Haha.....lawak2 tongue.gif
aina_sara
hahahaa.. apo la si apit ni..

moral of the story : jgn tido sebilik ngan anak2.
aEiN
better tdo kan ank dlu laa,,,,

bru senang ati,,,,

ank da tdo,, rolleyes.gif
♦محمد أفيق♦
QUOTE (aEiN @ Apr 7 2009, 01:28 PM) *
better tdo kan ank dlu laa,,,,

bru senang ati,,,,

ank da tdo,, rolleyes.gif

tak boleh jugak..
nanti ade bunyi2 yang agak pelik..anak terdgr...lagi parah...
aEiN
QUOTE (cisqo87 @ Apr 7 2009, 01:33 PM) *
tak boleh jugak..
nanti ade bunyi2 yang agak pelik..anak terdgr...lagi parah...



2 pon masalh gak,,,
besar pnyer masalh,,,
ank kne tdo jauh ckit ngn mk ayh laa,,,
kn senang,,
x pon tggu jer subur2,,,

kahh10,,,,


Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2019