Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Lawak Org Sabah
CAKAP.Net > Cakap Santai > Cakap Lawak & Jenaka
Clement
Suatu hari seorg tua menaiki bas...Dia terpaksa berdiri bahkan bukan itu shj, dia terpaksa berhimpit-himpit dgn org lain & berdiri di bhg paling belakang. Spt tin sardin wacko.gif katakan!

Konduktor bas mula mengutip wang & memberi tiket (dr barisan depan) ... tapi belum pun sampai giliran org tua itu dia sudah mau turun....Teet.. lonceng bas ditekan...

Dgn cepatnya dia berusaha keluar dr bas....sampai ditangga bas tiba-tiba konduktor bas menjerit..

"Mana tambangnya?"

Lalu org tua itu menjawab...

"Dari kenaikan sampai keturunan tiada kedudukan" angry.gif

Konduktor: "@#$%"
wanmus
QUOTE (Clement @ Sep 20 2008, 11:33 PM) *
Suatu hari seorg tua menaiki bas...Dia terpaksa berdiri bahkan bukan itu shj, dia terpaksa berhimpit-himpit dgn org lain & berdiri di bhg paling belakang. Spt tin sardin wacko.gif katakan!

Konduktor bas mula mengutip wang & memberi tiket (dr barisan depan) ... tapi belum pun sampai giliran org tua itu dia sudah mau turun....Teet.. lonceng bas ditekan...

Dgn cepatnya dia berusaha keluar dr bas....sampai ditangga bas tiba-tiba konduktor bas menjerit..

"Mana tambangnya?"

Lalu org tua itu menjawab...

"Dari kenaikan sampai keturunan tiada kedudukan" angry.gif

Konduktor: "@#$%"


clement..tak paham sangat sebenarnya lawak nih..hehehe..kene baca dua tiga kali baru paham sikit jer..hehhe..apa yang nak diceritakan kt sini clement? yang aku paham "Dari kenaikan sampai keturunan tiada kedudukan"..maksudnya dari keturunan semua takder kedudukan..cmtuh ek? hehehe..maklumlah orang semenanjung tak paham sangat..hehehe..harap clement betulkan kalau salah
abdfatah
hahahaaa.... laugh.gif laugh.gif kelakar tul aaaa... semenjak dari mula2 naik bas pakcik tu asyik berdiri aje... lepas sekian lama berdiri takleh nak duduk duduk jugak sehingga ler sampai ke destinasinya... maka terkeluar ler ungkapan tersebut... dapat free aje laa takyah bayar tambang. konduktor pun tak faham2 jadinya...


"Dari kenaikan sampai keturunan tiada kedudukan"

kalo nak buat maksud lain jadi camner haaaa...?
Clement
QUOTE (abdfatah @ Sep 21 2008, 11:10 PM) *
hahahaaa.... laugh.gif laugh.gif kelakar tul aaaa... semenjak dari mula2 naik bas pakcik tu asyik berdiri aje... lepas sekian lama berdiri takleh nak duduk duduk jugak sehingga ler sampai ke destinasinya... maka terkeluar ler ungkapan tersebut... dapat free aje laa takyah bayar tambang. konduktor pun tak faham2 jadinya...


"Dari kenaikan sampai keturunan tiada kedudukan"

kalo nak buat maksud lain jadi camner haaaa...?



maksud lain tak tau pula...mul2 saya pun tak faham juga cerita ni tapi bila da faham mmg betul.... laugh.gif
org tua tu marah pd konduktor tu sbb minta tambang sbb -- sejak dia menaiki bas sehingga dia turun, dia tidak mendapat tmp duduk dlm bas'.
Bg org tua tu buat apa bayar tambang klu tidak dpt tmp duduk dlm bas (mcm sardin lagi tu) biggrin.gif
exinco
Dari kenaikan= mula naik
Sampai keturunan= sehingga turun
Tiada kedudukan= tak dapat tempat duduk

so orang tua tu pon tak nak bagi fare, sebab tak dapat duduk.

tu yg aku paham.
CekDet
daripada lawak ahirnya menjadi persoalan dan tanda tanya..
smile.gif
hehehe..
saya pun faham benda yang sama...pakcik tu ingatkan tambang akan dibayar kalau dapat tempat duduk..
dek kerana dia tak dapat, tu yang dia tak mo bayar tu..
Clement
QUOTE (exinco @ Sep 24 2008, 07:55 PM) *
Dari kenaikan= mula naik
Sampai keturunan= sehingga turun
Tiada kedudukan= tak dapat tempat duduk

so orang tua tu pon tak nak bagi fare, sebab tak dapat duduk.

tu yg aku paham.



betul...betul...itu lah yg saya maksudkan laugh.gif
kazza
ni ada menyimpang ni
sepatutnya

ada seorang om (timur naik bas) dlm perjalanlan dia maw pigi bandar .. sempit betul bas. teda tempat duduk..
so dia terpaksa berdiri dlm bas tu .. lepas tu dekat tong sampah lagi .. bau busuk .. orang bediri. .tempat duduk mesti kena rebut untuk dia .. teda orang bagi offer.. sudah sampai bandar.. dia turun la..

lepas tu kondaktor bas tu tanya .. hey om .. tambang 1.20..
lepas tu om tu reply.. hey kau gila ka.. dari keturunan sampai kenaikan tiada kedudukan lagi maw minta bayar???

konduktor = HUH!!???

maksud di sini .. dari keturunan = ancestor
kenaikan = promotion maksud dlm kenaikan pangkat
kedudukan - paham paham la

ni sebenarnya racist joke untuk om biar berapa susah dorang kerja pun masi tidak kena peduli .. biar dari bapa datuk datang kerja pun tidak kena bagi kedudukan
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2019