Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Kereta Idaman anda
CAKAP.Net > Cakap Santai > Cakap Dunia Automotif
bluzz
Aku dari dulu sampai sekarang terkenang nak beli kereta model BMW..


Apa kereta idaman korang?
mat.g™
QUOTE (bluzz @ Sep 9 2008, 10:09 AM) *
Apa kereta idaman korang?


kalo income 20K sebulan, gua mau angkat ini.. All White EVO X rolleyes.gif

bluzz
WOOOYOOOO ko mestilah kerja keras buat forum poster baru boleh dapat tongue.gif
wanmus
tu ar..yerlah kalau harga dah 300K sebijik, mau sebulan dalam 3K..huhu..so pendapatan mestilah paling kurang dalam 10K sebulan sebab ikut nasihat pakar kewangan, bayar kereta mestilah maksimum 30% dari pendapatan kita setiap bulan. Tu maksimum, kalau minimum maknanya gaji korang kena 10-20K lah sebulan..hehe..takkan nak jadi CEO TNB kot.. smile.gif
taukey


kereta macam tu mmg tak mampu nak dibeli. tapi kalau aku jutawan mgkn aku beli dan mungkin tidak jugak. he he he. Tatau la. sebab rasa cam berbaloi plak. aku sebenarnya dari dulu sampai sekarang minat kereta ni. ni gambar utk tontonan umum.



Ini lah Toyota Supra. he he. Aku suka tengok rupa sport dia.
rajakamil
QUOTE (bluzz @ Sep 9 2008, 10:09 AM) *
Aku dari dulu sampai sekarang terkenang nak beli kereta model BMW..


Apa kereta idaman korang?


Keret nie memang cantik.. tapi kalau business dgn income RM 10K keatas memang sedap pakai, taka da maslah
taukey
boleh sahaja. semua blh buat janji ada usaha serta strategi yang mantap. 10 k sebulan mgkn tak akan jadi satu perkara yang mustahil lagi. tapi kalau kita perasan orang lebih suka beli Mercedes dari beli BMW. orang yang muda sahaja yang suka beli BMW. yang dah berumur sikit tu mesti pilih Mercedes
WebZone-_-Attack
Ni kereta idaman aku,aku tengh kumpul nak beli kete ni,Tak tahu bape tahun lagi la,kereta menjadi milik aku. Kalau boleh kete idaman aku nak beli cash la. Tak payh pening kepala fikir pasal hutang :-D



Meleleh air liur aku setiap kali tgk GTR ni.
hexagold
Assalammualaikum,

Dulu masa bujang-bujang, impian tu memang la nak pakai BMW, EVO dan sebagainya, tetapi bila dah berkeluarga ni, kereta impian saya dah bertukar menjadi MPV seperti ESTIMA, ALPHARD, Grand LIVINA dan sebagainya. Senang nak angkut anak bini. Bila balik kampung plak, boleh angkut satu family. Tetapi in future bila kewangan dah stabil, tanggungjawab sosial dah cukup dan ada leverage nak bayar instalment teringin jugak nak pakai mini cooper.
abdfatah
dulu dulu punya cerita keter impian dah tentunya nak keter besau macam mercedes benz. terkadang terfikir pulak kenapa nak pakai keter besau...? sebbnya minyak tak naik lagi... sekarang pulak memacam hal dah naik memungkinkan untuk mendapatkan keter idaman yang sederhana pun dah kira berbaloi laa untuk bergerak ke sana ke mari dengan harga yang berpatutan... dapat MPV proton pun okeh laaa...
wanmus
bile harga dah naik dan barang2 dah naik, semua dah ubah cara berfikir kan? semua fikir nak jimat..baguslah macm tuh..sebab di akhir zaman Allah akan tarik balik rezeki yang Dia berikan sedikit demi sedikit..sama2 lah kita berfikir..kalau masih ada yang belum insaf dari kehidupan yang lampau, tak taulah..Dia dah tunjukkan semuanya pada kita.
taukey
dapat kereta idaman yang sport dan besar besar macam tu dalam mimpi pun jadila. macam kata korang harga minyak naik, harga tol naik, harga barang naik. tak pasal pasal bankrup masuk makamah. tu satu hal lagi. anak bini sapa pulak nak sara lepas tu. semua tak boleh jalan dah.
ctz
QUOTE (wanmus @ Sep 9 2008, 02:33 PM) *
tu ar..yerlah kalau harga dah 300K sebijik, mau sebulan dalam 3K..huhu..so pendapatan mestilah paling kurang dalam 10K sebulan sebab ikut nasihat pakar kewangan, bayar kereta mestilah maksimum 30% dari pendapatan kita setiap bulan. Tu maksimum, kalau minimum maknanya gaji korang kena 10-20K lah sebulan..hehe..takkan nak jadi CEO TNB kot.. smile.gif



bleh jer income 20k sbulan ...buat bisnes arr...huhu rolleyes.gif
bizonedrop
dulu motosikal honda EX 5
pastu sambar kancil 850 EX
sekarang pakai Avanza hitam 1.5
ingat nak capai Honda City lak...aminnnnn

Merz...ummmm..nak jugak! hhuhuhu
rizputra7
aku teringin yg macam nie------Mitsubishi Lancer EVO VIII MR
bizonedrop
huhuhu...

berapa sekilo ek? perghh! kalau aku la yg bawa...
B@zSh™
Antara EVO VIII & X aku lagi suka tengok EVO X
Nak beli...lum mampu lagik biggrin.gif
ctz
QUOTE (webzomAttack @ Sep 19 2008, 09:58 PM) *
Ni kereta idaman aku,aku tengh kumpul nak beli kete ni,Tak tahu bape tahun lagi la,kereta menjadi milik aku. Kalau boleh kete idaman aku nak beli cash la. Tak payh pening kepala fikir pasal hutang :-D



Meleleh air liur aku setiap kali tgk GTR ni.

lust.gif
wooow!...mmg suka kreta 2 pintu ni!
WebZone-_-Attack
QUOTE (ctz @ Apr 13 2009, 02:12 PM) *
lust.gif
wooow!...mmg suka kreta 2 pintu ni!


Bukan sebab 2 pintu, tapi model mcm tu, mmg aku minat,
Satu lagi, aku ni jenis setia, kalau pilih yg tu,
yg tu lah, aku harapkan , kah kah.
Walapun keluar kereta terbang sekalipun, kesetian ku dekat satu benda yg aku dah minat takkan berubah

kah kah lg

insyallah satu hari nanti pasti dalam gengaman,
kalau nak beli ansuran aku tak nak,
sbb ku tak suka berhutang, cash lah,,,, baru LAPANG JE KEPALA OTAK... Tul tak ?

Nissan skyline GTR harga di malaysia RM 550000.

Nissan skyline GTR harga di USA RM 120000.

Nissan skyline GTR harga di australia RM 200000.

Rugi betul duduk di malaysia..........

Pasal kereta import, mmg aku rugi duk malaysia, Harga berbeza gila

Bulan 12, tahun lepas aku ada jumpa tokei yg aku kenal, yg baru punyea skrng leh la ambik rm300k 24.gif 24.gif
rizputra7
adik aku cakap..kat jepun Mitsubishi Lancer EVO VIII MR yg second baru rm8ribu....aku nak beli satu nie...
biey_ila
QUOTE (rizputra7 @ Apr 14 2009, 10:19 AM) *
adik aku cakap..kat jepun Mitsubishi Lancer EVO VIII MR yg second baru rm8ribu....aku nak beli satu nie...


kena g beli kat Jepun la mcm tu..... rclxm9.gif
aina_sara
ala.. beli kat jepun pun bwk masuk mesia kena cukai gak..huhuhuuu...
rizputra7
ala...cukai lebih kurang 10ribu jer..
ctz
QUOTE (WebZone-_-Attack @ Apr 14 2009, 03:26 AM) *
insyallah satu hari nanti pasti dalam gengaman,
kalau nak beli ansuran aku tak nak,
sbb ku tak suka berhutang, cash lah,,,, baru LAPANG JE KEPALA OTAK... Tul tak ?

smlm kwn aku baru ckp, beli kreta bayar cash rugi lorr..lain la klu dlm bank ko walaupun kuar rm300k tak luak skit pun,
kira ok ar...nnt ada kecemasan ada lagi bajet..
bknnyer per harga kreta ni akan trun lmbt laun... rolleyes.gif
kecemasan tak kira masa...

len la klu keta yg kecik2 buatan malaysia .. beli cash jer..rolleye0012.gif
WebZone-_-Attack
QUOTE (ctz @ Apr 14 2009, 01:38 PM) *
smlm kwn aku baru ckp, beli kreta bayar cash rugi lorr..lain la klu dlm bank ko walaupun kuar rm300k tak luak skit pun,
kira ok ar...nnt ada kecemasan ada lagi bajet..
bknnyer per harga kreta ni akan trun lmbt laun...
kecemasan tak kira masa...

len la klu keta yg kecik2 buatan malaysia .. beli cash jer..



Alamak, aku rasa kereta import ni payah turun harga selalu mendapat permintaan. Tak taulah kalau mmg tul2 menjunan turun harga kaw2 punyea...

Hohoho, harga kereta ratus ribu, mestilah aku dah fikir masak2, mesti lebihan simpanan dah
mencukupi, rumah dah ada semua dah cukup baru fikir benda yg di idamkan selama ni . Tul tak ?

Takkan lah aku nak jadi, BIAR PAPA ASAL BERGAYA ? penah dgr ? 24.gif

Aku tak main beli sesuatu barang bayar ansuran, walapun benda tu akan turun jgk harga.
walapun
benda tu leh buat ansuran...

janji puas, otak jadi lapang,

Aku kasi CONTOH kat ko -
kalau kita betul2 suka kat perempuan tu, takkan kita nak tunggu dia kena ROGOL dulu,
lepas jatuh maruah dia, baru kita nak pikat dia ? mcm tu ? rolleye0012.gif

Ko kena faham tu, xde bezanya pun, kalau nak tunggu, sampai cerahlah, yeha...

Itu cuma contoh je, kah kah ...

Yehaa,,, kualiti tu penting.

Mungkin perbezaan antara teman istimewa dgn kereta lain..

lainlah kalau kereta malaysia ni, paling lawa pun aku tgk perdana je . kah kah, yg lain
tak berkenan langsung aku
, kena hentam dgn rancangan top gear je

Alamak, bnyk pulak aku komen.

Kalau di beri pilihan antara kereta idaman aku , dgn perempuan,

Aku akan VOTE utk kereta idaman aku dulu, baru fikir PEREMPUAN,

Ok ? 24.gif
ctz
QUOTE (WebZone-_-Attack @ Apr 15 2009, 03:13 AM) *
Kalau di beri pilihan antara kereta idaman aku , dgn perempuan,

Aku akan VOTE utk kereta idaman aku dulu, baru fikir PEREMPUAN,

Ok ? 24.gif

mesti ko tak kawin lagikan? ye la ko mn dpt g kreta idaman rolleye0012.gif

(atau ko dah dpt? HEHE... hface.gif )
WebZone-_-Attack
QUOTE (ctz @ Aug 25 2009, 01:56 PM) *
mesti ko tak kawin lagikan? ye la ko mn dpt g kreta idaman rolleye0012.gif

(atau ko dah dpt? HEHE... hface.gif )



Belum.........
ctz
QUOTE (WebZone-_-Attack @ Sep 2 2009, 06:46 PM) *
Belum.........

cool2.gif
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2019