Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Masalah Osteoarthritis
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Kesihatan & Petua
kepler123
saya susah hati sebab ada masalah Osteoartritis dan hari2 mengalami kesakitan di seluruh badan, terutamanya di sendi. kawan saya bagi tau kemalangan dan kecederaan akan senang mengalami masalah artritis banding dengan orang yg tak ada kecederaan. saya pernah ada kemalangan di jalan raya selepas kemalangan berlaku seluruh badan saya dan artritis saya yg cedera sering sakit.
kawan sy suruh saya makan supplement Glucosamine,adakah Glucosamine boleh melindungi tulang rawan lutut saya?
milooaiss
supplement tu x dpt rawat kesakitan kat smua pesakit Osteoarthritis lah.. klo wak makan pain killer lebih cepat lah dpt menghilangkan kesakitan tu, ataupon buat pembedahan penggantian lutut, dpt tahan selama 15 tahun tau..
weiyaow
saya ternampak mega we care ada satu product untuk Osteoarthritis , osteokare yg ada promosi kat caring farmasi.
saya yg tahu glucosamine sulfate kena ada sekurang-kurang 1500mg.
miya
Saya juga ada Osteoarthritis, saya lebih percaya kepada rawatan luaran seperti krim tahan sakit macam Yoko-Yoko counter pain dan plaster Tiger balm. Benda2 ni juga dapat bantu melegakan sakit selain makan makanan tambahan glucosamine. Anda boleh merujuk kpd: http://www.mayoclinic.org/diseases-conditi...ne/faq-20058430

blaalaaa
hai.. sy ni tgh makan Livewell Ostesamin, dh makan bbrp bulan dh eh.. sbb supplement ni adelah supplement all in one utk masalah osteoarthritis.. supplement ni mengandungi glucosamine dan jg chondroitin yg blh bantu membina semula dan membaiki rawan dlm badan kita.. selain tu, dia jg dpt bantu melegakan kesakitan sendi kita, jd x yah makan lah ubat2 pain killer tu sbb klo makan lama2 akan menyebabkan penyakit buah pinggang kan.. bahaya eh..
kepler123
terima kasih banyak untuk berkongsi banyak maklumat mengenai Osteoarthritis.
keadaan saya makin baik lepas cuba diet anti-arthritis.saya dapati artikel kesihatan ini ada membincangkan beberapa remedi lain,bolehlah tengok ni mungkin ini akan bantu orang lain juga.
http://www.joybauer.com/arthritis/how-makanan memberi kesan-arthritis.aspx
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2024