Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Sabah.....
CAKAP.Net > Cakap Santai > Cakap Pelancongan & Percutian
missnariza
Saya nak pegi sabah...

kat mana ade hotel murah,

juga tempat2 menarik yang patut saya pegi...sesapa bleh bg idea..
mat.g™
QUOTE (missnariza @ Nov 19 2008, 04:19 PM) *
Saya nak pegi sabah...

kat mana ade hotel murah,

juga tempat2 menarik yang patut saya pegi...sesapa bleh bg idea..


sabah tu nak pegi mana? kalau KK nak best stay dekat Marina Habour.. mmg tip top the best kinabalu mountain view.. tp mahal sikitlah.

kalau nak hotel murah dan selesa, ambik tunehotel.. leh booking online dekat www.tunehotels.com

kalau sempat dakilah gunung kinabalu mmg puas hati.. leleh.gif
missnariza
ya...ka, nak pg sabah tu tak tau lg la, nak turun mana lg...

dok tgh cr la...

kk atau tempat2 yg bleh pegi byk tmpt menarik ...
bakteria
aku sabah tk penah sampi lagi...setakat sarawak je...tp kawan aku ckp labuan ok...btl ke? sbb kwn aku org labuan...dia ckp tk rugi kalau g sana...ntuh le
mat.g™
ok kalau dah alang2 pegi sabah, singgah ke pulau sipadan.. buat scuba diving.. mmg 5 star punya island.. amat sesuai untuk lokasi berbulan madu dan percutian keluarga atau bersantai bersama rakan2.. icon_idea.gif

missnariza
Cantik la...

memang best buat scuba diving.. nie...

tp risau gak takut tak lepas budget plak ...klu mahal2 sgt

aina_sara
sabah.. aku penah p sana. aku cadangkan hampa p kundasang..hotel ni terletak di kaki gunung kinabalu, mmg best situ.. bangun pagi kul 5 dah nmpk puncak gunung. kul 6.30 pagi awan dah tutup puncak gunung. so nak tengok puncak, kena tunggu pagi esok plak.. bilik dia lak takde aircond.. sbb mmg dah sejukkk sangat.

pastu, pegi lah pasar filipine.. mutiara dan brooch situ murah2.. kalu nak bwk balik hadiah kat sedara mara disyorkan ke situ. contoh gelang mutiara situ rega dlm 20hinggit, kat semenanjung juai rega 2-3 kali ganda.. butang baju melayu mutiara plak rega antara 10-20 inggit je, member aku balik jual kat sini jual rega 40-60 laju je habis.. untung..
bakteria
QUOTE
butang baju melayu mutiara plak rega antara 10-20 inggit je, member aku balik jual kat sini jual rega 40-60 laju je habis.. untung..


mmm kalau aku nk p sana bukan sbb nk beniaga...aku nk layan suasana sana...mcm stylo la sabah nih..kalau la ada jambatan direct trus ke borneo...kan stylo tu...tapi mcm tk stylo gak...mau gak dari utara ke sabah mencecah 2000km...jenuh tuh nk isi minyak...penat toksah nk crita...baik naik flight...gila tringin aku nk g sabah...serius...

p/s: tkda penaja nak taja aku g sana? rolleye0012.gif
missnariza
mmmmm..klu gitu kena cari modal bebanyak nie... da.gif

bakteria
QUOTE
mmmmm..klu gitu kena cari modal bebanyak nie...


ha cantik...cari la modal lebih cket...taja aku g sabah...aku tolong blikan banyak butang baju tu... hface.gif
missnariza
boleh ja... jom kita naik belon....



bakteria
jom la...sebab belon dalam bahasa sarawak bermaksud kapal terbang...heheh...cepat2 taja aku
missnariza
amboi...hang nie... dok asyik nak sruh menaja ja... jelir.gif

chek dok pikiaq nie, ...bab2 makan & transpot....lg..mcm mana plak
bakteria
QUOTE
chek dok pikiaq nie, ...bab2 makan & transpot....lg..mcm mana plak


yg ni leh taja sendiri...heheh...taja tiket sudey p sana...yg lain tanggung sendiri...heheh pstu bg duit lebih cket utk nk blikan butang baju tuh... mega_shok.gif
missnariza
QUOTE (bakteria @ Nov 22 2008, 12:17 AM) *
yg ni leh taja sendiri...heheh...taja tiket sudey p sana...yg lain tanggung sendiri...heheh pstu bg duit lebih cket utk nk blikan butang baju tuh... mega_shok.gif


awatnya minat sgt butang baju ..... wub.gif

Cantik sgt ka....
bakteria
ntuh le miss cntik ke idak butang baju tuh..sapa tah ritu ckp cntik...dh cari post tu tp tak jumpa lak....rs mcm salah forum lak..mmm
missnariza
rasa2 mcm nie la kot... blink.gif





aina_sara
aaa.. betul la tu. butang baju tu lah. mmg cantik. kat sini member aku bleh juai mahai..
missnariza
QUOTE (aina_sara @ Nov 24 2008, 10:38 AM) *
aaa.. betul la tu. butang baju tu lah. mmg cantik. kat sini member aku bleh juai mahai..


ini buat aku tak sabaq nak pegi.ni.... 3 bulan ja lagi
nak cari buah tangan bebanyak la gedik.gif
bakteria
miss nak ikut gak...tk penah g sabah nih..nak ikut gak...mmm
kakaroct
haa...aku org sabah...klu nak tinggal kat kk...aku cadangkan tinggal kat meredian...tp mahal laa 5 star...
nih paling dekat dgn pasar philipine...makan seafood pun murah...guru2 slalu lepak kat sana bawak family...
klu nak murah sikit...tinggal kat hotel tang dynasty atau promenade...dekat dengan waterfront...klu pi pasar philipine pun masih boleh sampai...umpama dari hotel stanford ke sogo kot...mungkin dekat lagi...klu bawak family boleh sewa apartment...
klu nak hotel murah lagik...tinggal kat kinabalu hotel...kat bwh ada pasar mlm...nih jauh sikit...taklah jauh sgt...tp kat pasar malam pun ada jual jugak pearl...harga lebih kurang jer...better carik member local klu nak beli...klu dia tau tourist memang kena kerat...
missnariza
QUOTE (kakaroct @ Nov 24 2008, 06:40 PM) *
haa...aku org sabah...


mmm nie la aku tggu2... unsure.gif
nak tau cite dari org sabah sendiri,
missnariza
QUOTE (bakteria @ Nov 24 2008, 06:37 PM) *
miss nak ikut gak...tk penah g sabah nih..nak ikut gak...mmm


hang nie memang c'buk btul la bakteria.... tongue0011.gif
aina_sara
QUOTE (kakaroct @ Nov 24 2008, 07:40 PM) *
haa...aku org sabah...klu nak tinggal kat kk...aku cadangkan tinggal kat meredian...tp mahal laa 5 star...
nih paling dekat dgn pasar philipine...makan seafood pun murah...guru2 slalu lepak kat sana bawak family...
klu nak murah sikit...tinggal kat hotel tang dynasty atau promenade...dekat dengan waterfront...klu pi pasar philipine pun masih boleh sampai...umpama dari hotel stanford ke sogo kot...mungkin dekat lagi...klu bawak family boleh sewa apartment...
klu nak hotel murah lagik...tinggal kat kinabalu hotel...kat bwh ada pasar mlm...nih jauh sikit...taklah jauh sgt...tp kat pasar malam pun ada jual jugak pearl...harga lebih kurang jer...better carik member local klu nak beli...klu dia tau tourist memang kena kerat...


paling cantik menginap la kat sutera habour. mmg best thumbup.gif . tepi laut yang jernih dan membiru, bleh nmpk ikan mcm2 kaler kat tepi2 tu.. bilik air dia ada tingkap besar sliding (lubang2 lagi). dr katil tu leh bukak je tingkap tu terus masuk bilik air (x pyh masuk kot pintu). kalu sape nak p honeymoon mmg disyorkan sgt lah. tp kalu g ngan member, hehe mmg bahaya skit la, sbb org kat luar boleh sekodeng org kat dlm bilik air tu.. rclxms.gif
bakteria
kakaroct...hg bwk la aku g sabah...yg lain tu mcm tkmo ja bwk aku...eh dari kk nak ke labuan jauh ke?
B@zSh™
Karambunai tu cantik x?
missnariza
QUOTE (B@zSh @ Nov 25 2008, 09:25 PM) *
Karambunai tu cantik x?


iye..la aku pun nak tau gak 105.gif
kakaroct
karambunai....cantik...tp agak jauh dari kota kinabalu...

klu tinggal kat hotel2 sutera harbour memang cantik...memang class...tp agak jauh gak utk ronda2 jln kaki...

klu ada budget besar saya syorkan le meridian hotel atau hyatt...semua tu tgh2 bandar...senang utk kesana-kesini...
takyah pki taxi...klu nak tinggal kat pan pac sutera ka...megelen sutera ka memang kena pki taxi...
missnariza
klu kat sabah ...
macam mana dengan makanan...
ade tak makanan yang istimewa yang patut di cuba,
zinvty
ermm... dengar cite ABC sana lain dgn kat cni...yeke???soto pun lain yeker..???
aku penah dengar nama tempat ni SANDAKAN,TAWAU<LAHAD DATU mcm tu kot heheh..
per yang best kat sane erk..???
B@zSh™
Kat Sabah ada kampung Filipina kan?
Member aku cakap kalo pi sana kena hati2...betul ke? tongue.gif
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2019