Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: ISA: Anwar mahu jumpa PM
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Isu Semasa > Cakap Politik
ijamidayu
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau sedang membuat temujanji untuk mengadakan pertemuan dengan perdana menteri secepat mungkin bagi membincangkan tentagng penahanan ISA.

Beliau yang juga penasihat PKR memberitahu satu sidang media di ibupejabat PKR bahawa beliau berharap dapat bertemu dengan Abdullah secepat mungkin.

Beliau juga berkata, pelan 16 September Pakatan Rakyat tidak akan ditangguhkan kerana ia tidak ada kaitan dengan penangkapan ISA.
richzuan
kenapa anwar ni bebal sangat?
anwar tu sebenarnya untuk kepentingan rakyat MALAYSIA..
siapa yang masuk ISA lebih bagus dari masuk penjara..yang masuk ISA ada bilik masing masing..
tak macam dekat penjara..dekat ISA selesa..ISA ini juga sebagai pusat perlindungan sesiapa dari
diancam oleh org luar..orang malaysia mahupun orang luar negara..
dulu ada kisah budak kecik malaysia yang berjaya hack sistem pertahanan US!!kenapa tiba-tiba kisah tu senyap saja?
Sebabnya , ISA simpan budak tu..daripada di ambil tindakan oleh USA...
orang USA tak boleh masuk dalam tempat ISA ni..kita ada undang2...jadi US sebenarnya sangatlah gembira kalau ISA kat malaysia ni takde..
tu depa dok upah anwar!!
anwar ni pulak hanya fikir nak balas dendam saja n nak jadi PM..
taukey
sekarang dah 19 september 2008 dan telah ditangguhkan. tak tahu sejauh mana kesahihan pengambilalihan kerajaan oleh DSAI. kita adalah semut merah yang telah menjalankan tanggungjawab kita sebagai pengundi dan sekarang cuma kita mampu tonton. prinsip aku mudah. kalau ditakdirkan pembangkang pegang Malaysia dalam tempoh terdekat ini aku rela. lepas tu kalau dalam tempoh penguasaan tak bagus undi balik melawan mereka.
Clement
QUOTE (taukey @ Sep 19 2008, 03:27 PM) *
sekarang dah 19 september 2008 dan telah ditangguhkan. tak tahu sejauh mana kesahihan pengambilalihan kerajaan oleh DSAI. kita adalah semut merah yang telah menjalankan tanggungjawab kita sebagai pengundi dan sekarang cuma kita mampu tonton. prinsip aku mudah. kalau ditakdirkan pembangkang pegang Malaysia dalam tempoh terdekat ini aku rela. lepas tu kalau dalam tempoh penguasaan tak bagus undi balik melawan mereka.



Sejak politik huru-hara spt skg, baru mata saya terbuka mau tau apa sebenarnya 'politik' ini. Wah! dari sudut yg satu bagus...dari sudut yg lain ...tak nampak lagi bagus sad.gif

Berita pengambilalihan tapuk kepimpinan mmg ditunggu-tunggu...tapi da over due ni! Spt menunggu isteri bersalin laugh.gif
Tapi spt taukey kata, tunggu & lihat shj.....rakyat spt kita sudah melakukan tugas dlm PRU yg lalu. Harap2 Pak lah percepatkan Parlimennya tu huh.gif



taukey
yup. memang itu sahaja yang kita mampu buat masa sekarang. kalau kita nak buat demo ke perarakan ke apa ke.....alamatnya semakin jatuh la ekonomi negara. kalau kita lihat sekarang pun semakin berkurangan investor nak buat pelaburan di Malaysia. Adakah ini antara sebab sebabnya? aku tak pasti. apa apa pun semoga negara tercinta aku dapat bertahan dalam melalui satu fasa yang aku fikirkan sebagai berbahaya.
Clement
QUOTE (richzuan @ Sep 15 2008, 02:38 AM) *
kenapa anwar ni bebal sangat?
anwar tu sebenarnya untuk kepentingan rakyat MALAYSIA..
siapa yang masuk ISA lebih bagus dari masuk penjara..yang masuk ISA ada bilik masing masing..
tak macam dekat penjara..dekat ISA selesa..ISA ini juga sebagai pusat perlindungan sesiapa dari
diancam oleh org luar..orang malaysia mahupun orang luar negara..

dulu ada kisah budak kecik malaysia yang berjaya hack sistem pertahanan US!!kenapa tiba-tiba kisah tu senyap saja?
Sebabnya , ISA simpan budak tu..daripada di ambil tindakan oleh USA...
orang USA tak boleh masuk dalam tempat ISA ni..kita ada undang2...jadi US sebenarnya sangatlah gembira kalau ISA kat malaysia ni takde..
tu depa dok upah anwar!!
anwar ni pulak hanya fikir nak balas dendam saja n nak jadi PM..



Saya tidak setuju pendapat sdra richzuan yg mengatakan bhw tahanan lebih selesa berbanding dgn penjara biasa...mungkin ya dr segi fizikalnya...tapi menurut beberapa org ia umpama neraka. Boleh dikatakan sbg neraka dunia lah tu sad.gif

Saya ada seorg kawan bekas tahanan isa (skg da bebas), dia kata klu kurang ketahanan fizikal & emosi mmg boleh gila.
Bagi saya klu seseorg itu salah, tahan lah masuk penjara & adili melalui mahkamah. Mengenai budak yg hack pertahanan US tu, kenapa perlu dipertahankan? Dia terang2 da buat salah. Bayangkan klu dia hack sistem keselamatan negara kita? atau bank2 dlm negara kita? bukan kah itu bahaya...

Sdra, ramai org masuk ISA bukan krn kesalahan yg boleh mengancam keselamatan negara pun. Skg ni lebih pd agenda politik angry.gif
Pendapat saya adalah ISA tidak boleh digunakan.
CekDet
Saya nak ulas penggunaan ISA ni dari sudut agama..
Kalau kita ikut Islam, dalam islam takda istilah tahanan tanpa bicara..
Islam, walau siapapun pelsalah tu, sejahat mana pun dia sampai tahap dia boleh membahayakan agama pun, Islam masih beri ruang kepada orang tu untuk membela diri..
hatta, kalau seseorang tu murtad tu, dia masih perlu diadili dan mendapat pembelaan...kalau betul2 dia bersalah, baru dihukum (pancung).
Dalam soal yang melibat aqidah pun Islam bagi ruang pembelaan, takkan dalam hal jenyah Islam tak bagi..
Sbb tu ISA sangat bertentangan dengan prinsip keadilan dlam Islam..
Dalam ertikata lain, hukumnya HARAM!
So, sebagai seorang yang beragama Islam, kita wajib menyokong ISA dimansuhkan..
Takkan kita nak bersekongkol dengan benda yang terang2 Islam dah kata haram..
Apatah lagi kalau kita pulak nak menghalalkannya?
fikir2kanlah..


QUOTE (richzuan @ Sep 15 2008, 02:38 AM) *
kenapa anwar ni bebal sangat?
anwar tu sebenarnya untuk kepentingan rakyat MALAYSIA..
siapa yang masuk ISA lebih bagus dari masuk penjara..yang masuk ISA ada bilik masing masing..
tak macam dekat penjara..dekat ISA selesa..ISA ini juga sebagai pusat perlindungan sesiapa dari
diancam oleh org luar..orang malaysia mahupun orang luar negara..
dulu ada kisah budak kecik malaysia yang berjaya hack sistem pertahanan US!!kenapa tiba-tiba kisah tu senyap saja?
Sebabnya , ISA simpan budak tu..daripada di ambil tindakan oleh USA...
orang USA tak boleh masuk dalam tempat ISA ni..kita ada undang2...jadi US sebenarnya sangatlah gembira kalau ISA kat malaysia ni takde..
tu depa dok upah anwar!!
anwar ni pulak hanya fikir nak balas dendam saja n nak jadi PM..

Clement
QUOTE (CekDet @ Sep 26 2008, 11:01 PM) *
Saya nak ulas penggunaan ISA ni dari sudut agama..
Kalau kita ikut Islam, dalam islam takda istilah tahanan tanpa bicara..
Islam, walau siapapun pelsalah tu, sejahat mana pun dia sampai tahap dia boleh membahayakan agama pun, Islam masih beri ruang kepada orang tu untuk membela diri..
hatta, kalau seseorang tu murtad tu, dia masih perlu diadili dan mendapat pembelaan...kalau betul2 dia bersalah, baru dihukum (pancung).
Dalam soal yang melibat aqidah pun Islam bagi ruang pembelaan, takkan dalam hal jenyah Islam tak bagi..
Sbb tu ISA sangat bertentangan dengan prinsip keadilan dlam Islam..
Dalam ertikata lain, hukumnya HARAM!
So, sebagai seorang yang beragama Islam, kita wajib menyokong ISA dimansuhkan..
Takkan kita nak bersekongkol dengan benda yang terang2 Islam dah kata haram..
Apatah lagi kalau kita pulak nak menghalalkannya?
fikir2kanlah..



Betul...betu...CekDet....... laugh.gif

Mansuhkan ISA.... angry.gif
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2018