Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Sabah dikejutkan sekali lagi dengan Pilihan Raya sekali lagi
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Isu Semasa > Cakap Politik
bluzz
Alamak ohmy.gif .. terkejut pulak aku bila tengok berita jam 8.00malam.. Peguam PKR memenangi petisen yang difailkan di mahkamah berikutan ketidakpuasan keputusan pada pilihan raya 8 mac lalu.

Maka dengan keputusan ini pilihan raya akan diadakan sekali lagi bagi kerusi parlimen Pensiangan.

Gara-gara politik duit rakyat habis lagi dengan buat semula pilihan raya huh.gif .

BACA BERITA HARIAN
Razif
Nampaknya selepas ini berkampung ke sabah pulak la yer...
Kempen jangan tak kempen...
Untung juga penduduk sana... Duit bakal ditabur lagi... laugh.gif
Ada bagusnya juga pilihanraya kecil Parlimen Pensiangan diadakan.
Ini adalah supaya rakyat berpeluang memilih pemimpin yang betul-betul bekerja untuk rakyat…

Kawasan Bakal Panas!!!





Info Lain:

http://www.malaysiakini.com/news/89254

Pensiangan is a small town and also a parliamentary constituency in the state of Sabah in Malaysia. It is located in the Interior Division and is the capital of the district of Pensiangan. It is one of the most rural towns in Sabah located deep in the jungles of Borneo, and about 115 kilometres from the nearest coastline. It is also situated less than 20 kilometres from the Indonesian border.



DIBATALKAN!!!
exinco
maka berlaku lagi tomah-mentomah. isk..isk tak jadilah bercuti YB ni
rajakamil
Erm, bagus jugak ni. Rakyat Sabah pun dah mula buka mata. Moga rakyat Sabah sentiasa diberi "hidayah" untuk memangkah dengan betul dan tepat.

Cuma, yang aku suspicious tu, kenapa 17 Ogos, baru nak raise balik isu ni. Huhuhuhuhuhuhu
bluzz
Tapi untuk pengetahuan semua pilihan raya kecil pensiangan aku dah boleh jangka siapa yang menang..

JENG... JENG... JENG...



Kepada sesiapa yang masih tidak tahu lagi status mengundi dimana Jom lah rajin-rajin lawat laman web SPR nie
SEMAKAN DAFTAR PEMILIH SEPANJANG TAHUN
exinco
tak kan menang main tipu lagi, takda semangat pilihanraya langsung. cuba lah serahkan kepada rakyat 100% pasti aman
Clement
QUOTE (exinco @ Sep 19 2008, 09:28 PM) *
tak kan menang main tipu lagi, takda semangat pilihanraya langsung. cuba lah serahkan kepada rakyat 100% pasti aman



betul...betul....hidup sabah! laugh.gif
Menurut kekawan saya dr sabah, klu mrk tau semenanjung ada 5 negeri yg dikuasai pembangkang - mrk pun akan ikut jejak. Tapi apa boleh buat 'nasi sudah jadi bubur...'
ya lah, dulu waktu PBS (waktu tu pembangkang) memerintah Sabah...hu...hu... blink.gif jatuh misikin beb! Bila masuk BN - Uinversiti ada, supermarket ada ..banyak lagi lah! Tu sbb mrk tak berani undi pembangkang dl PRU yg baru2 sad.gif
CekDet
berdasarkan pada kekuatan, memang BN agak berpeluang untuk menang kat kawasan tu..
tak boleh nafi la..kawasan borneo penguasaan BN memang kuat kalau nak banding kan dengan PR


QUOTE (bluzz @ Sep 9 2008, 09:19 AM) *
Tapi untuk pengetahuan semua pilihan raya kecil pensiangan aku dah boleh jangka siapa yang menang..

JENG... JENG... JENG...



Kepada sesiapa yang masih tidak tahu lagi status mengundi dimana Jom lah rajin-rajin lawat laman web SPR nie
SEMAKAN DAFTAR PEMILIH SEPANJANG TAHUN

CekDet
errmmm...tu yang saya kesal sket..mana2 negeri yang bukan kerajaan BN perinntah, mesti kena discriminate..
kecian dorang...macam ngri2 PR perintah, masih lagi kena berbagai2 sekatan daripada kerajaan..
tak diberikan ruang media yang sepatutnya..
huh.gif

QUOTE (Clement @ Sep 20 2008, 09:52 PM) *
betul...betul....hidup sabah! laugh.gif
Menurut kekawan saya dr sabah, klu mrk tau semenanjung ada 5 negeri yg dikuasai pembangkang - mrk pun akan ikut jejak. Tapi apa boleh buat 'nasi sudah jadi bubur...'
ya lah, dulu waktu PBS (waktu tu pembangkang) memerintah Sabah...hu...hu... blink.gif jatuh misikin beb! Bila masuk BN - Uinversiti ada, supermarket ada ..banyak lagi lah! Tu sbb mrk tak berani undi pembangkang dl PRU yg baru2 sad.gif

Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2018