Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Adakah Anda Setuju Dgn I.S.A.?
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Isu Semasa > Cakap Politik
Clement


Sudah lama org bercakap mengenai ISA. Bgmana dgn anda? Lihat surat Zaid kpd PM sini.
Mari semua....nyatakan pendapat anda. Setujuh atau Tidak?

Apa pun berilah sebabnya....

Biar saya mula:
1.Saya tidak setujuh sebab melanggar hak asasi seseorg.
2.Ini bukan cara demokrasi
3.Kita ada mahkamah
4.Skg bukan zaman komunis
5........


Anda seterusnya.....

Selamat Hari Raya bagi yg beragama Islam wink.gif
mat.g™
Bagi saya kewujudan ISA ni tiada masalh.. yg problem sakng krjn BN kita sakng telah menyalahgunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri(ISA) ini untuk kepentingan parti politik mereka semata2.. amat jelas hari ini ISA disalahgunapakai kpd pemimpin parti2 pembangkang dan rakyat yg dirasakan mengugat kepentingan BN.. seumpama dasar demokrasi yg kita perjuangkan selama ini telah dinodai oleh krjn BN sendiri..

bagi saya krjn BN yg sepatutnya diundurkan dahulu sbb telah gagal dan barulah ISA ini dikaji semula samada perlu dipinda atau diganti dgn akta baru yg lebih releven.. just pendapat saya smile.gif
lankutu
saya setuju dengan mat.g.....saya sokong akta ISA..tapi kerajaan sekarang menyalahgunakan Akta tersebut....bahaya kalau akta ISA takde..pendapat saya je laa,,
padaiyappa©
kawe tak sokong ISA, dunia dah maju, zaman dah berubah
muz
tapi klu sapa2 perintah pun mereka akn wujud undang2 mcm ni jgk...... aku nak tanya hampa berapa org tahanan ISA? dari jumlah yang korang ber berapa org plak yg berkait dengan politik & berapa org plak yg bkait dgn unsur2 lain.... apakata aku cadang kan kita bukan setakat hapus kan ISA tp jabatan penjara sekali, kan elok takda sapa nak kena tangkap dah lps ni........
luis
ko nak ke hindraf buat kacau???

diorang dgn polis pun berani lawan...

tulah gunanya ISA....

ISA nie keras sket...

oarng yg x suke ISA ni, adalah pengikut BUSH...

orng USA...

Clement
QUOTE (luis @ Oct 24 2008, 12:50 PM) *
ko nak ke hindraf buat kacau???

diorang dgn polis pun berani lawan...

tulah gunanya ISA....

ISA nie keras sket...

oarng yg x suke ISA ni, adalah pengikut BUSH...

orng USA...



maaf ya,,,,,aku pun tak sokong ISA tapi bukan pula pengikut bush. pernah dengar kesengsaraan tahanan ISA? Atau pernah dengar trauma ahli keluarga yg di tahan? Saya masih percaya undang2 & mahkamah di msia masih releven utk semua kes. rolleye0012.gif
cargas
aku rasa isa tetap masih releven dengan situasi sekarang..
bezanya cuma isa disalah guna.....
dan kuasa mggunakannya telah diragui....
padaiyappa©
QUOTE (cargas @ Oct 24 2008, 03:55 PM) *
aku rasa isa tetap masih releven dengan situasi sekarang..
bezanya cuma isa disalah guna.....
dan kuasa mggunakannya telah diragui....



saya sokong .. ISA patut digunakan untuk orang orang seperti kumpulan kumpulan yang bersenjata ... yang boleh memgugat ketenteraman awan ...
thephenom
aku bersetuju dengan cargas dan padaiyappa

I.S.A tetap perlu utk menyekat pihak yang mengugat keamanan.

Pernah dengar pepatah yang mengatakan lidah pena lebih tajam daripada mata pedang ?

ISA bukan sahaja diperlukan utk menyekat kumpulan bersenjata tetapi yg lebih hebat drp senjata juga perlu dipantau.

Aku percaya di malaysia, utk bersuara, utk menyatakan pendapat, masih ada jalan yg betul.

Kalau BN salah gunakan ISA, dah lama dah Nik Aziz kena ISA... dah lama dah Tun Dr Mahathir kena ISA. BN takkan menang tipis dalam PRU lepas dan PR takkan menguasai 5 negeri

Carool_87
den pun stuju yg ISA diwujudkan..cuba korg bygkn jika tiada ISA..org semkin lantang bersuara..kuasa pmrintah akan terbantut n tercabar..Org akn membelah bahagi memilih pemimpin yng beribawa,mmg kita demokrasi...kita demokrasi dgn ada undang2, dgn ada kwlan keselamatan negeri n ngra tersndiri..so dgn ada ISA, kita skurgnya leh hidup aman hrmoni....

Bile ISA terbatal..

Keburukan : Org akn lbh brni mencbar pemerintah or mrndahkan status ktua ngra. rkyat akn bt remokrasi di jlnan,gangterizem myb akan blaku, pergduhan akn terctus ble trdpt slh pam antara pyokong.. Kamu nk ke kita yng hidup hrmoni akn trjd cmtu sekli, pergduhan kaum n sbgnya...SYA XNAK..ckupla dgn politik kita x stabil atas pmrintah n bukan pmrintah berdebat.kita sbg rkyk M'sia pk jln terbaik atas per yg berlaku..

nie adalh cdangan den..jika de yg xbpuas tie..den mntx map..jz pndangan n cdngan.. 105.gif

Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2018