Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Beli Utusan Malaysia lebih merbahaya drpd beli rokok?
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Isu Semasa > Cakap Politik
padaiyappaİ
Assalamualaikum.

Kebelakangan ini kita sering dimomokkan dengan berita berunsur perkauman dan cubaan pencabulan hak-hak istimewa Melayu oleh pihak-pihak tertentu dari sumber akhbar yang dilihat sama (Utusan Malaysia). Ada orang mecadangkan agar kita menghentikan membeli Utusan Malaysia dan galakkan keluarga serta sahabat handai untuk turut menghentikan pembelian akhbar tersebut.

Kata mereka, membeli Utusan Malaysia adalah lebih merbahaya daripada membeli rokok kerana rokok hanya merosakkan diri sendiri tetapi Utusan Malaysia merosakkan agama, bangsa dan negara.

Ada benar pandangan ini? Bukankah motto utama Utusan Malaysia adalah 'penyebar fikiran rakyat', bukannya 'penyebar fitnah rakyat'. Apakah juga pandangan anda atas pandangan membeli Utusan Malaysia berbahaya dari membeli rokok?

Bahaskan secara ilmiah..
Clement
QUOTE (Padaiyappa @ Oct 14 2008, 03:20 PM) *
Assalamualaikum.

Kebelakangan ini kita sering dimomokkan dengan berita berunsur perkauman dan cubaan pencabulan hak-hak istimewa Melayu oleh pihak-pihak tertentu dari sumber akhbar yang dilihat sama (Utusan Malaysia). Ada orang mecadangkan agar kita menghentikan membeli Utusan Malaysia dan galakkan keluarga serta sahabat handai untuk turut menghentikan pembelian akhbar tersebut.

Kata mereka, membeli Utusan Malaysia adalah lebih merbahaya daripada membeli rokok kerana rokok hanya merosakkan diri sendiri tetapi Utusan Malaysia merosakkan agama, bangsa dan negara.

Ada benar pandangan ini? Bukankah motto utama Utusan Malaysia adalah 'penyebar fikiran rakyat', bukannya 'penyebar fitnah rakyat'. Apakah juga pandangan anda atas pandangan membeli Utusan Malaysia berbahaya dari membeli rokok?

Bahaskan secara ilmiah..


sudah lebih setahun aku tak beli utusan Msia ini. Sbb hal ini lah....berita yg menyakitkan hati@ tak seimbang......Skg ini TV3 pula. Huu....Klu TV3 bukan setakat isi berita tapi intonasi bercakap tu pun menyakitkan hati......
Klu kesilapan org, punya heboh...tapi klu kesalahan bn/umno hampir tak ada dlm beritanya..... bruce.gif
luis
orang bodoh je akan kata beli utusan malaysia lebih merbahaya drpd rokok...

dah terang2 ko bodoh nak mampus...rokok boleh bakar jantung, suratkhabar mane bleh...

korang kan dah pandai pkr...kalau takat surat khabar bleh pengaruhi korang, kenapa korang tkt??

cakap pakai akal...tajuk langsung xde kene mengena ngan rokok dan surat khabar...

tulah..ko tu dah kalang kel***...cakap x serupa bikin...lidah berbelit...hahaha....

bodohlah korang....

bile mase tv3 xde tonjolkan kelemahan BN???

bersamamu tu ape???

berita pasal tu ini tu ape??

ko dah memfitnah berjuta-berbiliion orang...ko rasa lah nanti di api neraka...
muz
QUOTE (luis @ Oct 24 2008, 12:48 PM) *
orang bodoh je akan kata beli utusan malaysia lebih merbahaya drpd rokok...

dah terang2 ko bodoh nak mampus...rokok boleh bakar jantung, suratkhabar mane bleh...

korang kan dah pandai pkr...kalau takat surat khabar bleh pengaruhi korang, kenapa korang tkt??

cakap pakai akal...tajuk langsung xde kene mengena ngan rokok dan surat khabar...

tulah..ko tu dah kalang kel***...cakap x serupa bikin...lidah berbelit...hahaha....

bodohlah korang....

bile mase tv3 xde tonjolkan kelemahan BN???

bersamamu tu ape???

berita pasal tu ini tu ape??

ko dah memfitnah berjuta-berbiliion orang...ko rasa lah nanti di api neraka...



rilex laa bro..... ni bkn laman bertengkar...... aku pun sependapt dgn bro.... tp tak elok la kata kat orang bodoh bro........
cargas
aku rasa ye kot....pemikiran editor diorg masih dikongkong

nmpaknya luis tak paham dgn topik.... da.gif
thephenom
pada pendapat aku la wartawan hiburan dan wartawan politik paling banyak jadi batu api. Artis tu elok2 je, datang wartawan pergi laga2kan.

Sama jugak dengan bidang politik. Aku byk perhatikan media massa (tak kira la belah mana) bukannya nak menyatukan bahkan melaga2kan dan menyemarakkan lagi.

Pada pendapat aku, utk menyeimbangkan pemikiran kira, kita patut baca semua. Kalau baca satu belah je, kita akan cenderung ke pada satu belah dan bagaimana kita nak berfikir secara adil ? Ibarat nak tahu kuih mana yg sedap, boleh kah kita tentukan dengan hanya merasa sejenis kuih sahaja ?
Alexandra
Luis maaf laa... sy tau dua2 pihak sekarang nii takde yang perfect, banyak kelemahan masing2, so harap semua jgn bergaduh. Hope mod lebih bersikap newtral, jgn terlalu pro sesuatu pihak, sampai mengeruhkan suasana forum. harap forum dapat memberi info dan faedah bersama.

Sbb inilah sy dah skrg nii dah tak berminat sgt kat politik... biar lah mereka dengan politik mereka tuu. sekurang2 diorang ade kepentingan, tak kesah laa anda dipihak mana. sekurang2 ada gak duit 'panas' yang masuk dipoket. Yang kite rakyat biasa nii apa dapat? dapat dosa jaja fitnah lagi besar, duit jgn mimpi laa... semua tunggu pilihan raya, baru nak bodek.

Apa2 pun berforum dgn aman erk. peace.
BudaK-MalaS
aku sokong luis...

sebenarnye mmg pasal masalah2 yg kerajaan buat itu dipaparkan..
cuma mungkin syarikat tv n surat khabar xdpt sebarkan secara keterlaluan..
maksud aku, mereka perlu berselindung sedikit..
maklum la...ko bayangkan la..kalu la tv3 gi hentam kerajaan kaw-kaw, kompom la tv3 kena bungkus..
pape pun, aku nampak usaha tv3 nak hebahkan berita2 yg betul...

mcm cerita altantunya...xkan ler tv3 nak kata si najib tu yg salah..?
tapi jalan cerita atau kes perbicaraan xkan miss dr tv3..bermakna diorg nak masyarakat tau sape punye keje...
sape bijak, dpt la tau sape yg bersalah..

aku rasa, pasal tajuk topik tu, beli utusan lg bgs coz surat khabar adalah medium utama penyebaran berita..
salah atau tidak, kite sendiri yg tentukan..
kita kan bijak..
bangsa melayu mmg bijak..
antara bangsa2 yg bijak di dunia..

hface.gif hface.gif hface.gif
munger
kata luis ade kebenarannya tp bahasa yg digunakan tu melampau sgt kot..tapis2 la sikit..tau la ko PANDAI rolleye0012.gif
WaKenaBeb
QUOTE (luis @ Oct 24 2008, 12:48 PM) *
orang bodoh je akan kata beli utusan malaysia lebih merbahaya drpd rokok...

dah terang2 ko bodoh nak mampus...rokok boleh bakar jantung, suratkhabar mane bleh...

korang kan dah pandai pkr...kalau takat surat khabar bleh pengaruhi korang, kenapa korang tkt??

cakap pakai akal...tajuk langsung xde kene mengena ngan rokok dan surat khabar...

tulah..ko tu dah kalang kel***...cakap x serupa bikin...lidah berbelit...hahaha....

bodohlah korang....

bile mase tv3 xde tonjolkan kelemahan BN???

bersamamu tu ape???

berita pasal tu ini tu ape??

ko dah memfitnah berjuta-berbiliion orang...ko rasa lah nanti di api neraka...


Rileklah bro, jgn cepat melenting. TS x kata pon sokong mane2. Cuma minta pendapat korang je. Lg satu jgn suka kata org bodoh tetiba. Perangai yg x elok. Kawan2 pon x suka. Belajar sabar bebnyk k. Dlm topic thread ni, kita bebas luahkan pendapat masing2. Lain org lain ayat. Bg aku x beli suratkhabar pon xpe. Mcm2 berita kita leh dpt dr internet. Yg penting kita dpt berita dr dua2 belah pihak. Jd pepandai la kita menilainya. wink.gif
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2018