Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Kenapa ada orang meLAYU setia pada UMNO?
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Isu Semasa > Cakap Politik
padaiyappaİ
Sedara mara dan kawan2 aku masih ramai yg UMNO..setelah aku mengkaji..maka rumusan aku dapati ialah.

.1)kebanyakkan nya orang2 tua..yg dah pencen samada polis/askar atau kakitangan kerajaan.(takut kalau PR memerintah nanti pencen dimansuhkan..kebanyakkannya berpendapat begitu)

2) kat rumah hanya ada siaran TV percuma iaitu RTM dan media prima (mendapat maklumat hanya dari sebelah pihak, mereka2 ni tak percaya pada sumber lain)

3) yang muda2 pulak ada bisnes dan dapat tender dari jabatan kerajaan..(mereka mengakui UMNO dah teruk tapi mereka tetap sokong demi bisnes)
luis
kesemua diatas adalah salah...

ko nie dah bleh masuk ISA lah keli**...

ko ni memecah belahkan orang melayu dan islam...

Wallahualam...

semoga allah, memberi cahaya hidayah kepada engkau wahai keli**...

padaiyappaİ
nielah dia ..... pantang dapat kuasa bila dah tergugat guna ISA ....

QUOTE
ko nie dah bleh masuk ISA lah keli**...

tahukan anda tujuan sebenar ISA itu ? ..... tapi hari ini ISA digunakan bukan untuk melindungi negara tetapi melindungi Parti Politik.

QUOTE
ko ni memecah belahkan orang melayu dan islam...

mana statement yang memecah melayu dan islam ? ... UMNO itu melayu kah ? UMNO itu ISLAM kah ?
thephenom
Pada pendapat aku la.... org melayu terpaksa setia kepada UMNO sebab takde parti alternatif yang sesuai untuk menggantikan UMNO.

Cuba sebutkan parti apa yg boleh membela nasib melayu dan Islam ?

Hanya ada UMNO shj yg diyakini boleh membela nasib melayu dan PAS utk membela Islam.

Tapi masalahnya PAS tidak boleh tadbir kerajaan kerana bilangan kerusi parlimennya yg sedikit. Bahkan di dalam PR pun, PAS tidak berkuasa

PKR ? boleh ke ? Kalau PKR memerintah, aku yakin nanti agung dan sultan yang banyak selamatkan kita
budakharun
QUOTE (thephenom @ Oct 26 2008, 11:18 PM) *
Pada pendapat aku la.... org melayu terpaksa setia kepada UMNO sebab takde parti alternatif yang sesuai untuk menggantikan UMNO.

Cuba sebutkan parti apa yg boleh membela nasib melayu dan Islam ?

Hanya ada UMNO shj yg diyakini boleh membela nasib melayu dan PAS utk membela Islam.

Tapi masalahnya PAS tidak boleh tadbir kerajaan kerana bilangan kerusi parlimennya yg sedikit. Bahkan di dalam PR pun, PAS tidak berkuasa

PKR ? boleh ke ? Kalau PKR memerintah, aku yakin nanti agung dan sultan yang banyak selamatkan kita


hmm..ku sokong ko! gedik.gif
budakharun
QUOTE (Padaiyappa @ Oct 23 2008, 11:00 AM) *
Sedara mara dan kawan2 aku masih ramai yg UMNO..setelah aku mengkaji..maka rumusan aku dapati ialah.

.1)kebanyakkan nya orang2 tua..yg dah pencen samada polis/askar atau kakitangan kerajaan.(takut kalau PR memerintah nanti pencen dimansuhkan..kebanyakkannya berpendapat begitu)

2) kat rumah hanya ada siaran TV percuma iaitu RTM dan media prima (mendapat maklumat hanya dari sebelah pihak, mereka2 ni tak percaya pada sumber lain)

3) yang muda2 pulak ada bisnes dan dapat tender dari jabatan kerajaan..(mereka mengakui UMNO dah teruk tapi mereka tetap sokong demi bisnes)


urmm simple betul ko buat rumusan.. dry.gif mane bule camtu kawan..
publicManager
QUOTE (thephenom @ Oct 26 2008, 11:18 PM) *
Pada pendapat aku la.... org melayu terpaksa setia kepada UMNO sebab takde parti alternatif yang sesuai untuk menggantikan UMNO.

Cuba sebutkan parti apa yg boleh membela nasib melayu dan Islam ?

Hanya ada UMNO shj yg diyakini boleh membela nasib melayu dan PAS utk membela Islam.

Tapi masalahnya PAS tidak boleh tadbir kerajaan kerana bilangan kerusi parlimennya yg sedikit. Bahkan di dalam PR pun, PAS tidak berkuasa

PKR ? boleh ke ? Kalau PKR memerintah, aku yakin nanti agung dan sultan yang banyak selamatkan kita


aku bangga negeri aku duk bawah PAS gedik.gif gedik.gif
ganazz
QUOTE (thephenom @ Oct 26 2008, 11:18 PM) *
Cuba sebutkan parti apa yg boleh membela nasib melayu dan Islam ?

Hanya ada UMNO shj yg diyakini boleh membela nasib melayu dan PAS utk membela Islam.



PKR ? boleh ke ? Kalau PKR memerintah, aku yakin nanti agung dan sultan yang banyak selamatkan kita


Betapa kuatnya keyakinan pada makhluk! Lupakah?
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2018