Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Tarikh tubuh kerajaan baru mungkin dilewatkan
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Isu Semasa > Cakap Politik
Razif
Ini adalah berita terbaru...

QUOTE
Tarikh tubuh kerajaan baru mungkin dilewatkan
11/09/2008 11:19pm

KUALA LUMPUR 11 Sept. — Pakatan Rakyat hari ini mendakwa tarikh penubuhan kerajaan baru terpaksa dilewatkan berikutan beberapa sebab, termasuk lawatan 49 anggota parlimen Barisan Nasional (BN) ke Taiwan.

Bagaimanapun, Pakatan Rakyat yakin mereka tetap akan menubuhkan kerajaan baru tidak lama lagi, kata mereka dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Kenyataan itu memetik Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat Datuk Salehuddin Hashim, Pengarah Pendidikan Politik DAP Loke Siew Fook dan Setiausaha Agung PAS Datuk Kamarudin Jaffar.

- Bernama


Adakah anda yakin dengan Pakatan Rakyat? Atau beranggapan ianya hanya omong kosong???
Media memang memainkan peranan yang amata penting buat masa ini.
Isu ini tak dapat lari dari hari ke hari...???
Ada komen???
Luahkan disini... unsure.gif
aina_sara
Kalau ikut logik lah, kalau ini sekadar omong2 kosong kenapa PakLah/Najib gelabah siap buat pertukaran portfolio.. Anwar ajak berjumpa pon dia takmo.. ni samada PakLah nak tunjuk ego atau takut.. apasalahnya jumpa jelah org dah ajak cara baik nak bincang.



soklan membina, apa yg korang leh tafsir drp body language gambo diatas? think positif rolleyes.gif
misspolkadot
QUOTE (ainasara @ Sep 18 2008, 11:42 AM) *
Kalau ikut logik lah, kalau ini sekadar omong2 kosong kenapa PakLah/Najib gelabah siap buat pertukaran portfolio.. Anwar ajak berjumpa pon dia takmo.. ni samada PakLah nak tunjuk ego atau takut.. apasalahnya jumpa jelah org dah ajak cara baik nak bincang.



soklan membina, apa yg korang leh tafsir drp body language gambo diatas? think positif rolleyes.gif



entahlah.tp pd pendapat aku.
tu mcm satu ugutan je.buat kerajaan mengelabah.
ibarat mengejutkan gajah yg tengah tido<betol ke ni?>
kerajaan baru payah nak ditubuhkan.tapi bole di perbaharui sistem dia .tu je.
payah gak kalu dapat kerajaan yg banyak wat propa.n biar lah kedaulatan terjaga.jangan tergadai di mata dunia.



sekadar pandangan .
CekDet
kalau ikut psikologinya, kalau bercakap sambil pegang hidung maknanya berbohong...
tapi, saya taknaklah berburuk sangka ngan dorang berdua ni bulan2 pose..
tak baik...
So, rasanya mungkin time tu dorang tengah gatal hidung kot..
hohoho

QUOTE (ainasara @ Sep 18 2008, 11:42 AM) *
Kalau ikut logik lah, kalau ini sekadar omong2 kosong kenapa PakLah/Najib gelabah siap buat pertukaran portfolio.. Anwar ajak berjumpa pon dia takmo.. ni samada PakLah nak tunjuk ego atau takut.. apasalahnya jumpa jelah org dah ajak cara baik nak bincang.



soklan membina, apa yg korang leh tafsir drp body language gambo diatas? think positif rolleyes.gif

CekDet
Secara jujurnya saya yakin...kalau takda pape sekatan daripada kerajaan sekang
dah lama kerjaan sekang ni bertukar...
and of coursela kerajaan agak gunakan segala jentera bagi menafikan benda daripada berlaku..
smile.gif
memang genting sekang ni bagi kedua2 belah pihak..
and ofcourse BN paling terasa tekannnya..


QUOTE (Razif @ Sep 12 2008, 01:40 AM) *
Ini adalah berita terbaru...



Adakah anda yakin dengan Pakatan Rakyat? Atau beranggapan ianya hanya omong kosong???
Media memang memainkan peranan yang amata penting buat masa ini.
Isu ini tak dapat lari dari hari ke hari...???
Ada komen???
Luahkan disini... unsure.gif

taukey
tak tahu jugaklah samada akan bertukar tangan kerajaan malaysia ini. tapi aku pasti satu, negara kita seang dilanda satu masalah besar. dan mungkin tgh menunggu masalah ekonomi Amerika Syarikat melanda negara kita. Ini berkenaan dengan satu syarikat besar di Amerika Sykt yang telah muflis. Ini dijangka akan serba sedikit mengiyangkan ekonomi malaysia. adakah sebab ini pertukaran portfolio antara kedua duanya. tak tahu. tiada bukti serta alasan kukuh mencadangkan berkata sedemikian.
perang_merah
hehe...
nak tergelak pun ada..
anwar kata dah ada MP BN yg lompat parti..
dalam akhbar suara keadilan pun siap tulis..
MP PR =113
MP Bn=109
tp napa smpai skang xmo wat perubahan kuasa..
aku geli dengar omong kosong..
abdfatah
lambat lagi ke nak berubah kerajaan malaysia nih? kena tangguh dulu nampaknya... mungkin lepas raya nanti nampak garang sikit ler perubahan kerajaan tersebut. berapa ramai yang akan melompat lompat selepas ini...? banyak dalih agaknya untuk mereka terima hakikat untuk membuat perubahana kerajaan tersebut....
taukey
lambat lagi. sekarang parti SAPP pun dah keluar dari BN. tapi dibangkang oleh 2000 ahlinya yang telah berhenti dari parti SAPP kerana tak setuju dengan tindakan majlis tertinggi parti tersebut untuk keluar dari BN. adakah ini titik tolak pertama perubahan taktha Pak Lah. Apa pun Pak Lah masih konfiden tiada ahli BN akan menyertai PKR.
CekDet
Kena tunggu..
smile.gif
memang sukar kerajaan ni nak bertukar...kerajaan yagn ada sekang ni takkan benarkan perkara ni berlaku walau camne skalipun..
smile.gif harap bersabarla ek..


QUOTE (abdfatah @ Sep 20 2008, 05:18 PM) *
lambat lagi ke nak berubah kerajaan malaysia nih? kena tangguh dulu nampaknya... mungkin lepas raya nanti nampak garang sikit ler perubahan kerajaan tersebut. berapa ramai yang akan melompat lompat selepas ini...? banyak dalih agaknya untuk mereka terima hakikat untuk membuat perubahana kerajaan tersebut....

aina_sara
Tgk 16 Oct ni pulak.. kasik lah masa sbb nak tukar krjn ni bukan mcm tukar baju.. byk keje nak kena buat dan begitu kompleks prosesnya.. tambahan pulak ada tentangan drp krjn asal.. apa2 pon kita nak krjn yg terbaik yg mampu memperjuangkan nasib rakyat dan memajukan negera.. tambahan lagi dikala ekonomi dunia tengah mengucup ni.. risau wehh tgk pasaran saham dunia jatuh merundum, matawang RM nak kena tambat balik, inflasi naik.. etc.. help!! help!!! da.gif
muz
QUOTE (perang_merah @ Sep 20 2008, 04:35 PM) *
hehe...
nak tergelak pun ada..
anwar kata dah ada MP BN yg lompat parti..
dalam akhbar suara keadilan pun siap tulis..
MP PR =113
MP Bn=109
tp napa smpai skang xmo wat perubahan kuasa..
aku geli dengar omong kosong..




biasa la dia 2 kan gila pangkat
muz
Kalau hangpa perasan…. semua gambar DSAI…. semuanya sama…. Memeluk tubuh…. Mendabik dada…. Dengan sedikit senyuman sinis…. Untuk tatapan UMUM…….



Fikir-fikir lah

rclxm9.gif
[color="#0000FF"][/color]
Clement
QUOTE (ainasara @ Oct 9 2008, 11:14 AM) *
Tgk 16 Oct ni pulak.. kasik lah masa sbb nak tukar krjn ni bukan mcm tukar baju.. byk keje nak kena buat dan begitu kompleks prosesnya.. tambahan pulak ada tentangan drp krjn asal.. apa2 pon kita nak krjn yg terbaik yg mampu memperjuangkan nasib rakyat dan memajukan negera.. tambahan lagi dikala ekonomi dunia tengah mengucup ni.. risau wehh tgk pasaran saham dunia jatuh merundum, matawang RM nak kena tambat balik, inflasi naik.. etc.. help!! help!!! da.gif



betul 2....kita tunggu shj. hface.gif sementara itu kita buat lah apa yg patut sbg rakyat msia.
Biarlah berita umno yg memenuhi dada2 akhabar utk beberapa minggu ni......

Tunggu tajuk berita utama yg mengatakan "Pakatan Mengambil Ahli Pemerintahan Negara" 105.gif
padaiyappa©
bagi pendapat saya pulak,,, nak tukar kerajaan bukanlah senang ... PR sekarang sudah ada 82 dan hanya memerlukan 31 lagi untuk tukar kerajaan ... ianya tidak boleh dibuat dengan secara melulu,,, bak kata anwar ... caranya melalui persidangan parlimen dan membuat undi tidak percaya pada paklah ... dan kerajaan barisan nasional ... terlebih dahulu usul tidak percaya mestilajh dikemuka pada speaker dewan rakyat...
Clement
QUOTE (Padaiyappa @ Oct 11 2008, 10:16 AM) *
bagi pendapat saya pulak,,, nak tukar kerajaan bukanlah senang ... PR sekarang sudah ada 82 dan hanya memerlukan 31 lagi untuk tukar kerajaan ... ianya tidak boleh dibuat dengan secara melulu,,, bak kata anwar ... caranya melalui persidangan parlimen dan membuat undi tidak percaya pada paklah ... dan kerajaan barisan nasional ... terlebih dahulu usul tidak percaya mestilajh dikemuka pada speaker dewan rakyat...



Ada org kata DSAI gila kuasa? Tapi bg aku dia bukan gila kuasa. Klu DSAI gila kuasa pasti 16sept lalu dia sudah tubuh kerajaan dgn 'paksaan'. Tapi DSAI tidak buat begitu. Dia menggunakan saluran yg betul & paling 'lembut' utk menubuhkan kerajaan baru. rolleyes.gif Ramai org melihat DSAI sudah gagal tapi dr kaca mata saya tidak. Org yg melihat 'kegagalan' ini sebetulnya perlu melihat bhw DSAI mahu menggunakan cara yg sesuai.

Betul kata Padaiyappa. Bukan mudah tukar kerajaan. Tunggu lah perkembangan seterusnya pd 16Okt atau tarikh2 yg akan dtg.
Bagi saya, perubahan perlu berlaku sbb kerajaan skg sudah hilang wibawa dlm memimpin negara ini. Lebih2 lagi klu TPM skg tu yg menjadi PM doh.gif tahun depan! habis...habis.... mellow.gif
mat.g™
Semua 5 org PM sblm ni termasuk Pak Lak masa nak dilantik jadi PM mempunyai record bersih atau Mr Clean(tiada skandal atau kes2 jenayah besar yg diselindungi).. bila dah jadik PM baru depa naik toncang tu biasalah.. tp menjadi kerisauan rakyat yg prihatin hari ini ialah Najib ni satu malaya dah tahu mmg dia ada skandal dan kes besar.. yg bakal dilantik menjadi PM dlm masa terdekat.. camana ni?? belum jadi PM dah ada kes, lps jadik PM tak tau nak kata.. kerisauan melanda fiery.gif
Clement
QUOTE (mat.g @ Oct 13 2008, 03:59 PM) *
Semua 5 org PM sblm ni termasuk Pak Lak masa nak dilantik jadi PM mempunyai record bersih atau Mr Clean(tiada skandal atau kes2 jenayah besar yg diselindungi).. bila dah jadik PM baru depa naik toncang tu biasalah.. tp menjadi kerisauan rakyat yg prihatin hari ini ialah Najib ni satu malaya dah tahu mmg dia ada skandal dan kes besar.. yg bakal dilantik menjadi PM dlm masa terdekat.. camana ni?? belum jadi PM dah ada kes, lps jadik PM tak tau nak kata.. kerisauan melanda fiery.gif



Mmg klu nak ikut hati saya tak mau Najib jadi PM, tapi apa daya kan.... sad.gif rakyat biasa, hanya mampu bdoa...tak kan nak buat demo kot! ISA jawabnya.... tongue.gif
Satu shj skg ni adalah tunggu DSAI.............. rolleyes.gif
muz
lambat sangat PKR nak ambik alih dah la 2 banyak cite yg di bawa....... klu susah sgt @ tak reti tak payah la nak gila pangkat....... dok rumah je diam2
luis
impian atas langit...

DSAI ni kel***...hari tu cakap lain skang cakap lain...lidah berbelit...lepas ni bile plak?? berabad lah korang kene tipu dek DSAI "anjing gile" yg nak duk kat kusi PM...

lol...
padaiyappa©
QUOTE (luis @ Oct 24 2008, 12:51 PM) *
impian atas langit...

DSAI ni kel***...hari tu cakap lain skang cakap lain...lidah berbelit...lepas ni bile plak?? berabad lah korang kene tipu dek DSAI "anjing gile" yg nak duk kat kusi PM...

lol...



paklah pun cakap belit jugak ... dia cakap jika minyak dunia dalam 70 dollar harga akan turun 1.92 ... sekarang cuba tengok apa dia buat ? Zzzzz
Clement
QUOTE (Padaiyappa @ Oct 24 2008, 02:48 PM) *
paklah pun cakap belit jugak ... dia cakap jika minyak dunia dalam 70 dollar harga akan turun 1.92 ... sekarang cuba tengok apa dia buat ? Zzzzz




betul tu....ingat senangkah tukar kerajaan angry.gif Tukar baju ok lah......Tunggu shj....yg pasti mesti tukar sbb ekonomi msia semakin tenat ditambah lagi org2 yg tak tau ekonomi tapi pandai2 nak buat pelaburan. mellow.gif
Clement
saya dengar ada berita yg mengatakan bhw DSAI sdg mengumpulkan semua org2nya utk membuat undi tak percaya pd PM di Parlimen. rclxm9.gif
Ini lah berita yg ditunggu2... rolleyes.gif

Harap cepat Dato.....kami sdg tunggu 105.gif
padaiyappa©
rasanya mesti speaker dewan akan tolak undi tak percaya nie ... sebabnya usul mesti di beritahu terlebih dahulu pada speaker dewan.... lepas tu terpulang pada speaker dewan untuk bawa ke dewan parlimen ....

"jangan main-main, nanti kena gantung dua hari"
Clement
QUOTE (Padaiyappa @ Oct 29 2008, 04:04 PM) *
rasanya mesti speaker dewan akan tolak undi tak percaya nie ... sebabnya usul mesti di beritahu terlebih dahulu pada speaker dewan.... lepas tu terpulang pada speaker dewan untuk bawa ke dewan parlimen ....

"jangan main-main, nanti kena gantung dua hari"



susah lah mcm ni.... bruce.gif harap sdra Pendekar faham dry.gif kemahuan rakyat
budakharun
QUOTE (Clement @ Oct 29 2008, 09:00 PM) *
susah lah mcm ni...harap sdra Pendekar faham kemahuan rakyat


kemahuan rakyat??senang je kamu cakap.. dry.gif
jangan la anggap semua rakyat dlam M'sia ni sokong orang yang kamu sokong tu..
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2018