Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: ADUN BN ROMPIN MENGAMUK!!!!
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Isu Semasa > Cakap Politik
padaiyappa©
KERATONG: Satu berita gempar telah terjadi selepas solat Jumaat semalam 14 Nov 2008. Ia berkaitan dengan "amukan" Ahli Parlimen Rompin Jamaluddin Jarjis terhadap Kathib Solat Jumaat di Masjid Felda Keratong 4 dekat sini. Kejadian dipercayai berpunca daripada "sakit hati" JJ terhadap khatib terbabit yang membaca khutbah perihal isu "Keadilan Dalam Islam". Khatib yang mengendalikan khutbah tersebut ialah Ustaz Suhaimi Saad (foto) , yang juga merupakan Timbalan Yang Di Pertua Dewan Pemuda PAS Pahang.

Menurut Ustaz Suhaimi, ketika membaca khutbah beliau menyentuh tentang keadilan yang dituntut dalam Islam secara menyeluruh. "Ini termasuklah hal-hal yang berkaitan dengan akta zalim (ISA) yang dilihat tidak adil dalam Islam" katanya. Menurutnya selepas selesai mengimami solat, beliau telah didatangi oleh Ahli Parlimen Rompin itu dalam keadaan yang penuh dengan emosi dan muka yang bengis. "Saya tidak menyedari bahawa Ahli Parlimen Rompin itu turut menjadi jemaah solat Jumaat yang saya imamkan" katanya.

Ahli Parlimen Rompin itu telah mengherdik Ustaz Suhaimi yang membaca khutbah berbaur politik katanya. Namun beliau menjawab "Khutbah yang saya baca itu adalah secara umum berkaitan Islam dan tidak bertujuan politik". Namun JJ nampak marah dan tidak berpuas hati dengan berkata "Andainya khutbah seperti itu dibaca, saya pun boleh membawa khutbah". Lalu Ustaz Suhaimi menyahut "Jika Dato' fikir, boleh membaca khutbah apa salahnya. Elok Dato' baca khutbah minggu depan" . Kenyataan Ustaz Suhaimi itu amat menyiksakan jiwa Ahli Parlimen Rompin berkenaan. Di mana akhirnya beliau mencabar supaya Ustaz Suhaimi keluar masjid. Mungkin cabar itu dibuat bagi "membelasah" Ustaz Suhaimi. Kerana kami difahamkan terdapat ramai puak-puak UMNO karat dan kroni Jamaluddin Jarjis sedang menunggu diluar. Melihat keadaan itu, beberapa orang jemaah dan sahabat beliau menasihat agar tidak keluar masjid bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku.

Maka akhirnya Ustaz Suhaimi menjawap pelawaan JJ itu dengan berkata "Elok kita berbicara dalam masjid Dato'.. kerana ini rumah Allah dan lebih afdal dari diluar". Ketika itu JJ dan kuncu-kuncunya telah menunggu dengan "geram" dan "penuh emosi" diluar. Mungkin bagi mereka, sekejap lagi Ustaz Suhaimi iaitu Khatib yang membaca khutbah solat Jumaat di Keratong 4 itu akan dibelasah cukup-cukup agaknya. Namun dek kerana beliau tidak keluar dari masjid, akhirnya kumpulan Ahli Parlimen terbabit beredar dari masjid dengan perasaan yang amat kecewa. Mujurlah kejadian itu tidak berakhir dengan insiden yang lebih buruk lagi. Jika tidak sudah pasti satu peristiwa gempar akan berlaku di Masjid Keratong 4 siang tadi. (Foto: Lihat gambaran jika JJ menjadi Imam Solat Jumaat)


Peristiwa yang berlaku ini jelas sekali mencerminkan betapa buruknya keperibadian Ahli Parlimen Rompin itu. Maka sahlah keputusan Pak Lah untuk tidak melantik beliau kekal dalam kabinet barunya adalah tepat sekali. JJ sebelum ini pernah dikaitkan dengan beberapa insiden yang amat memalukan termasuk kes "Raba Punggung" di sebuah hotel di Kuala Lumpur dan sebelum ini namanya juga dikaitkan dengan kes "Norrita Samsuddin" hingga menyebabkan pihak berkuasa terpaksa menutup siasatan kes tersebut dengan keputusan "tiada pembunuh sebenar". Bahkan lebih aneh lagi pihak polis menyatakan bahawa " terdapat dua lembaga yang tidak dikenalpasti telah membunuh pragawati itu". Hingga sekarang ianya masih menjadi misteri. Apapun, ramai yang mengaitkan nama JJ dalam kes tersebut, samalah dengan TPM Najib yang dikaitkan dengan kes Altantunya selama ini. Sikap panas baran yang ditunjukkan oleh beliau itu, jelas sekali tidak menghormati kesucian "rumah Allah". Beliau tergamak menyerang Imam yang mengimami solat Jumaat dimana beliau sendiri menjadi makmumnya ketika itu. Apakah manusia seperti ini boleh dilantik dan dikekalkan sebagai pemimpin umat Islam. Maka diharap dengan peristiwa ini, ia dapat memberi kesedaran kepada rakyat di Rompin agar menolak beliau dalam pilihanraya umum akan datang.


[Nampaknya kes ini bakal menjatuhkan resputasi JJ yang khabarnya sedang menginta untuk menjatuhkan Adnan Yaakob sebagai Menteri Besar Pahang tidak lama lagi. Kami difahamkan JJ sedang membina kekuatannya, kerana beliau tahu bila Najib Razak menjadi Perdana Menteri nanti sudah pastilah namanya akan naik sebagai calon yang paling sesuai ke jawatan MB Pahang itu. Team Adnan harus berhati-jati dengan kelibat dan gerakan "grass root" yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Rompin yang paling biadap ini. Jika tidak negeri Pahang akan berada dalam "kegelapan" kerana ditadbir oleh kaki "raba punggung" dan "kaki skandal seks" seperti beliau itu]. Bongkar! Jasa Pilihanraya, MB Pahang Hadiahkan Tanah Lebih 400 Ekar Kepada Pengerusi SPR
WaKenaBeb
betul ke berita ni? klu betul, mmg mcm 2 la org umno. x boleh kena tegur. pas 2 nk melenting dan berlagak mcm samseng. babi punya umno..!!! ingatlah, dunia lepas ler, tp akhirat siap ko. mb pahang skrg pon 2x5 mcm jj. xde belajar sivik punya orang. sama2 perangai cam samseng. habiskan duit rakyat je. pui.....!!!!!!! hahaha...
WaKenaBeb
aku bukan ahli umno, pas, pkr, dap, atau pon mana2 parti. hanya pengundi yg mengikuti perkembangan semasa. dulu tahun 90an, gaji rm1000 masih cukup tampung keluarga sbb harga barang selaras. tp skrg gaji rm1000 mcm rm500 je. barang2 dah lama naik tp gaji bg sektor swasta masih pd rate 15 tahun lepas. yg sedihnya masih ada lg gaji bawah rm300 je. gaji minima mmg patut ada skrg tp bn x bagi terutama umno. diaorg x pikir ke, kebnykan gaji mcm ne adalah org melayu. umno utk apa? utk bela bangsa melayu atau parti utk bela ahli? berlanjawan terbaru pon xde satu benefit pon utk kakitgn swasta. sedangkan golongan ini paling bnyk menyumbang dr segi cukai.
B@zSh™
Tu la pasal
Kebanyakan yang kerja sebagai kakitangan sokongan adalah bangsa Melayu
Tp yang kat atas tu still x sedar2 ker...
Pilihan di tangan anda
jebat84
klu betul mcm tu teruk la JJ tu. aku tgk skang dlm parlimen bukan main lagi JJ lantang betul bersuara.
padaiyappa©
PRU13 mungkin akan menyaksi lagi perubahan besar ... sama ada pada PR atau pun BN
B@zSh™
Aku teringat ada gak user Cakap.Net ni yang bernama JJ tongue.gif
Jasman Junid...mana menghilang JJ yang sorang ni
Raja Kayangan
JJ sepatutnya cuba kawal diri di khalayak ramai...tindakan camtu mengikis rasa hormat masyarakat
bakteria
tak kisah lah siapa pun dia..as long as dia pemimpin...tunjuk cket teladan kepada org2 bwh...
wandisini
ni blog ustaz yg diterjah oleh JJ
dlm ni da citer sebenar
http://www.najwasuhaimi.blogspot.com/
padaiyappa©
JJ nie kawe tak tahu nak kategori dia macam apa ... nampak sangat dia nie menentang HUKUM HUKUM yang termaktuk dalam AL_QURAN
bakteria
bukan r...kalau nak jaga status sebagai pemimpin bagi parti tertentu pn..jgn la sampi tunjuk kuasa cmtu...jaga cket perribadi diri tu...

*off bayangkan anda di ISA kan...pada ketika itu anda mempunya seorg istri dan 3 anak yg masih kecil...istri dan anak2 perlu nafkah...tmbahan pula is3 perlukan nafkah batin...bayangkan...lepaskan la mereka di ISA...
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2018