Bantuan - Carian - Ahli-ahli - Kalendar
Versi Penuh: Nyaris maut ditelan lubang
CAKAP.Net > Cakap Umum > Cakap Isu Semasa
♦محمد أفيق♦


MELAKA - "Apabila motosikal saya jatuh ke dalam lubang yang dipenuhi air, saya hanya ingat saya akan mati lemas."

Demikian cerita Md. Desa Efon, 58, mengenai detik-detik cemas selepas motosikal Medenas Kriss yang ditungganginya sambil dibonceng oleh anak perempuannya, Norwahida, 24, terjunam ke dalam sebuah lubang sedalam hampir dua meter di Jalan Cheng-Krubong di sini semalam.

Selain motosikal Md. Desa, dua buah lagi motosikal dan sebuah kereta Perodua Kancil turut terperosok ke dalam lubang itu yang terbentuk akibat paip air bawah tanah yang pecah pada pukul 6.30 pagi.

Cerita Md. Desa, sebelum kejadian, dia sedang menunggang motosikal bersama anak perempuannya dari rumah mereka di Kampung Panchor, Alor Gajah menuju ke tempat kerja anaknya itu di Taman Merdeka.



Menurutnya, ketika tiba di tempat kejadian pukul 8.20 pagi, dia melihat sebuah kereta Perodua Kancil dalam keadaan terjunam namun menyangka kereta itu cuma terlanggar lubang kecil.

"Saya juga nampak air melimpah di atas jalan tetapi menyangka ia hanya takungan air cetek akibat banjir.

"Setelah saya dan anak turut terjunam, baru saya tahu rupanya air (lubang) ini dalam," katanya ketika ditemui pemberita di tempat kejadian semalam.
bizonedrop

pelik tol aku...takde ke orang bgtau ader lubang ke letak tanda bahaya ke...haritu je dah berapa hampir lemas kat situ..heran2
♦محمد أفيق♦
semua bz bawak anak bercuti...
Ini ialah versi "lo-fi" kepada versi utama. Untuk paparkan versi penuh dengan lebih informasi, format dan imej, sila klik disini.
Cakap.Net © 2024